Silnik długa praca na ssaniu

Krakus 1972
Posty: 63
Rejestracja: pn wrz 27, 2021
Motocykl: Kawasaki VN2000

Re: Silnik długa praca na ssaniu

Post autor: Krakus 1972 » pt wrz 20, 2024

Tex nawet nie wiesz jak Ty mi pomagasz takimi informacjami . Jak wrócę do domu do wyśle Ci numer Vin bo ja już sam teraz nie wiem czy fabrycznie była sonda czy nie było . Teraz była sonda bo było PC5 która odpisałem na próbę ,a czy bez PC5 była sonda fabrycznie zamontowana to już nie wiem . Wielkie dzięki mistrzu !! Może niedługo się to wszystko rozwiąże )) może czegoś brakuje w instalacji

Krakus 1972
Posty: 63
Rejestracja: pn wrz 27, 2021
Motocykl: Kawasaki VN2000

Re: Silnik długa praca na ssaniu

Post autor: Krakus 1972 » pt wrz 20, 2024

JKBVNMJ149A003034 Model VN2000J9 . Pewnie to wersja amerykańska gdzie nie była montowana sonda

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1137
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Silnik długa praca na ssaniu

Post autor: Tex66 » pt wrz 20, 2024

Według VIN masz model kalifornijski.
- Jak najłatwiej samemu sprawdzić czy ma się model kalifornijski bez posiadania pewnych możliwości (dekoder VIN Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z Departamentu Transportu USA) i tym samym czy ma się model VN 2000 który powinien być z czujnikiem tlenu, czy nie?

Spójrz, obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego po lewej stronie powinien być separator i kanister z węglem drzewnym na opary paliwa, jeżeli masz te dwa elementy to definitywnie jest to model CA (Kalifornia). Mało tego, jeśli masz dwa przewody odpowietrzające wychodzące ze zbiornika paliwa, to tylko jeszcze raz potwierdza, że jest model na rynek kalifornijski. A skoro jest to model na rynek kalifornijski to musi być sonda lambda i ECU o numerze 21175-0060.

Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-slXCxUC96w


Jest mało prawdopodobne, żeby pierwszy właściciel w USA w swoim VN 2000 bez sondy lambda zamontował kompletne kolektory wydechowe wraz z tłumikami które mają sondę. Musiałby wtedy zmieniać instalację elektryczną i oczywiście samo ECU. W tą stronę jest to nieopłacalne, tym bardziej montując Power Commander V i AutoTune pod sondę lambda.
Odwrotnie da się bez większego problemu, wykręcasz sondę, w jej miejsce w kolektorze wkręcasz korek zaślepiający a do wtyczki czujnika tlenu wpinasz emulator sondy lambda. Tu dołożenie Power Commander'a V i AutoTune i wystrojenie wszystkiego to już żaden większy problem.
Masz VN2000J9F jednego z pierwszych, a dokładnie 34-ego z 5000 modeli (J9F) które zostały wyprodukowane na rynek USA.

Dla spokojności, sprawdź czujnik ciśnienia powietrza wlotowego (dolotowego).

Teraz musisz już dać sobie radę sam, ja już kończę. :yeee:

Jak uda Ci się usunąć przyczynę tej długiej i podwójnej pracy na ssaniu to pochwal się w przyszłości.
Powodzenia
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą