rozrusznik nie przenosi napędu

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

rozrusznik nie przenosi napędu

Post autor: Didzejdir » pt sie 22, 2014

Witajcie :)

Wczoraj, przy którymś zapalaniu, nagle rozrusznik przestał ruszać tłokami a zaczął kręcić jak szalony. Poza metalicznie sypiącymi się dźwiękami jakby przesypywanego piasku - nie ma żadnego efektu, nie ma przełożenia na rozruch. Kontrolki obie czerwone palą się normalnie , jak zawsze - przed uruchomieniem silnika. Oczywiście skrzynia jest na luzie....

WTF ? 8/
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt sie 22, 2014

Rozrusznik ma zazwyczaj sprzęgło jednokierunkowe (bendixem zwane). Myślę, że w nim leży problem...

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » pt sie 22, 2014

Ile może kosztować wymiana bendixa ? To się wiąże tylko z otwarciem pokrywy silnika, czy demontażem połowy skrzyni biegów np ? ;)
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » pt sie 22, 2014

Hej,


Ja to widze tak, ze raczej uszkodzone sprzeglo jednokierunkowe czy jak to sie zwie.

Obrazek

Zębatka za kołem magnesowym.


Musisz zdjąć lewą pokrywę silnika i zobacz co się stało.

Może ślizgi od napinacza już wyrobiły się i łańcuch lata na zębatce.


Jak nie zdejmiesz to się nie dowiesz :) Parę śrubek klucz 8mm.

Dasz radę

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » pt sie 22, 2014

Olej się wyleje ? Pytam , bo jeśli tak, to nie jestem przygotowany żeby zalać nowym olejem :)

Dzięki wielkie za informacje Panowie :yeee:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » pt sie 22, 2014

Jeśli chcesz olej uratować to go zlej do jakiegoś czystego pojemnika. Np. wytnij bok z butelki po płynu do spryskiwaczy ale najpierw go wypłucz czysta woda. I po pracach zalej ponownie.

Lub druga metoda to przechyl motocykl na prawa stronę.

Ale jeśli piszesz, że dziwny dźwięk to jestem pewien, że olej do wymiany. Musisz sprawdzić czy wokół magnesów nie ma opiłków metalu. Jeśli będzie syf to wymieniaj. Ja bym przy okazji zlania oleju zdemontował miskę oleju i wyczyścił ssak od pompy oleju.

W moim przypadku ssak od pompy oleju zapchał się i to spowodowało zatarcie silnika, przekręcenie się panewki na wale korbowym. Ale już silnik mam sprawny :)

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » sob sie 23, 2014

Olej ewidentnie wymagał wymiany, jednak żadne opiłki nie wypadły korkiem spustowym.
Od razu wymieniam filtry i daję nowy olej.

Przyczyna awarii także się znalazła :) Duże kółko zębate, na którym pracuje łańcuch - powinno być przymocowane do łożyska z tymi trzema rolkami wewnętrznymi. To pękło. Ślusarz ma się postarać na poniedziałek... ;)

https://jumpshare.com/v/BCZlQLRsWgt5nvB ... 8qfrEf7FbM

https://jumpshare.com/v/d4UatW6nQxkzMGT ... 8qfrEf7FbM

https://jumpshare.com/v/B3oNGN17YVg0apK ... 8qfrEf7FbM

https://jumpshare.com/v/gKl0DkNRUniTYOy ... 8qfrEf7FbM
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » sob sie 23, 2014

Hej.

Ja bede dalej przy swoim. Masz niedziele. Zdejmuj miske i oczysc z zywicy ktora powinna byc na magneto . A a jest mocno wykruszona. Gdzie indziej jak w misce olejowej i sitku od pompy oleju siedzi.


Zobaczysz i podziekujesz :)

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » czw sie 28, 2014

Dziękuję właśnie ! :clap:

Opiłków było troszkę tylko, ale SSAK ZAWALONY faktycznie. :yeee:

Kółko na zębatce wyspawane, bendix kręci elegancko, motor zapala od strzała i śmiga :)

:pedzi:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw sie 28, 2014

Dziekuje, ze posluchales. :)


Jakiego koloru opilki?

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » pt sie 29, 2014

nie ja to robiłem osobiście, więc dopytałem właśnie Kolegę.

" kilka metalicznych drobinek. nic szczególnego, nic zmielonego.

dużo żywicy za to było " :tube:

:papa:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw wrz 11, 2014

Ok ok a nie mogłeś zerknąć na te metaliczne opiłki? :)

Czy metaliczne to złote? :mad:

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » czw wrz 11, 2014

Zielonego pojęcia nie mam, gdyż obecnie mam upolowany silnik od 500R/gpz na przekładkę (góry). W moim są zatarte panewki... pewnie nie tylko ja spóźniałem się z "serwisem" :(
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw wrz 11, 2014

Hmmm co znaczy przekladka gory?
Samej glowicy?

Skad pewnosc o zatarciu?

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » czw wrz 11, 2014

Motocykl u mechaniora. Rozebrał i pokazał w czym rzecz. Jakby założyć, że było złe krążenie oleju, przegrzewanie się silnika ( moja Pani jest jego właścicielem dopiero od niecałych 4 mcy ) , to pewnie nie tylko panewki dostały w d..tyłek. kto przewidzi z góry koszt remontu ? kto da gwarancje, że nie odezwą sie inne bolączki typu pierścienie, korbowód, itd. :shoot:

z kolei na silnik od R500 mamy gwarancję rozruchową plus kręci mnie te dodatkowe 10 koni... :pada:

szczegółów tych klocków lego jeszcze nie znam. jak wrócę na warsztat za kilka dni, to się wszystkiego dowiem :motorynka:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw wrz 11, 2014

Hmmm tylko czy motocykl jest gotowy na 60konikow.


No coz co poradzic. Powodzenia. Ja ze swoim znow bede walczyc. Musze ponownie wyregulowac zawory. Ech.

Wiem, ze te silniki cykaja. Ale mnie to wq na maxa. :)

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » czw wrz 11, 2014

Właśnie, przypomniałeś mi o tym, że po przeszczepie wymagane będzie : synchronizacja gaźników oraz regulacja zaworów. Dzięki :D

ps. myślę, że jest gotów. wybór był podyktowany tym, że jeśli chodzi o zawieszenie, opony, hamulce, to zero zastrzeżeń. są nie tylko skutecznie działające, ale i ładnie zachowane wizualnie. Jeździ Kobieta, więc mam nadzieję, że nie skatuje tego motocykla zbyt prędko :pedzi:
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

ScOOti
Posty: 81
Rejestracja: wt cze 25, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: LTD 454
VROC: 0

Post autor: ScOOti » czw wrz 11, 2014

A czy ten silnik spasuje z reszta podzespołów od LTD454?

Cewki, gazniki, itd itd?

Awatar użytkownika
Didzejdir
Posty: 48
Rejestracja: śr cze 11, 2014
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Didzejdir » czw wrz 11, 2014

To jest dobre pytanie do naszego mechanika ;-) [ EN500 mam / szczep ma być od R500 z gpz, ale zapewne tylko góra silnika, bo skrzynia i napęd zostają od EN500 naszego ]
pozdrawiam,

"nie wchodząc do wody - nie nauczysz się pływać"

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw wrz 11, 2014

Te 10 koni o których piszesz to nie zasługa silnia a gaźników. Nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się że może być problem z przeniesieniem napędu. GPZ napędzany jest łańcuchem a LTD pasem, wałek wychodzący ze skrzyni biegów w silniku z GPZ może być za krótki żeby założyć koło do napędu pasa.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą