VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego
Witam serdecznie użytkowników forum.
Jestem nowy, mam VN 800 Classic i mam kilka pytań z nim związanych.
1. Jak wymienić klocki hamulcowe, na co zwrócić uwagę przy wymianie, czy trzeba wyciągać koło? Jakie klucze będą potrzebne? Jak wygląda zwiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie
układu?
2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?
Proszę o pomoc w w/w tematach.
Pozdrawiam,
Paweł
Jestem nowy, mam VN 800 Classic i mam kilka pytań z nim związanych.
1. Jak wymienić klocki hamulcowe, na co zwrócić uwagę przy wymianie, czy trzeba wyciągać koło? Jakie klucze będą potrzebne? Jak wygląda zwiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie
układu?
2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?
Proszę o pomoc w w/w tematach.
Pozdrawiam,
Paweł
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Witaj kolego na początek odpowiedz na pytanie nr 1 ,wiec do zdjęcia zacisku potrzebny jest klucz najlepiej nasadowy lub oczkowy 12, ka .Nie zdejmujesz koła .Po wyjęciu zacisku myjesz zmywaczem do układów hamulcowych na przykład BERNEREM .Kolejny etap to nasmarowanie elementów na których ''pływa''sam zacisk najlepiej dobrym smarem który szybko nie gęstnieje a przed założeniem nowych klocków należy cofnąć tłoczek w samym zacisku.Co do wymiany ,nie spuszcza się całości płynu w związku z kłopotami z odpowietrzeniem .Po poluzowaniu odpowietrznika klamka pompujesz pewną część płynu tak mniej więcej znacznie po niżej stanu w okienku ,następnie uzupełniasz stan do maksa płyn DOT 4 i kolejny cykl pompowania .Po czterech no powiedzmy pięciu powtórkach tej czynności płyn masz prawie w stu procentach wymieniony.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Re: VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego
Płyn chłodniczy spuszczasz śrubką znajdującą się pod silnikiem z jego prawej strony w okolicach wydechów. Korek do napełniania układu znajduje się pod konsolą z licznikiem. Aby ją zdemontować musisz odkręcić dolną śrubkę znajdującą się pod kontrolkami następnie przesuwasz delikatnie w kierunku kierownicy i podnosisz do góry. Po odkręceniu linki prędkościomierza i wypięciu kontrolek masz dostęp do korka wlewu płynu chłodzącego. Wlewaj powoli płyn a układ będzie się sam odpowietrzał. Po zalaniu układu uruchom silnik i zagrzej go do włączenia się wentylatora. Następnie jak ostygnie sprawdź stan płynu i ewentualnie uzupełnij. Co do rodzaju płynu wybór należny do ciebie ja zastosowałem u siebie K2 KULER.biggus pisze:Witam serdecznie użytkowników forum.
2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?
Proszę o pomoc w w/w tematach.
Pozdrawiam,
Paweł
-
- Posty: 27
- Rejestracja: pn mar 12, 2012
- Miejscowość: pruszcz gdański
- Motocykl: vn 2000
- VROC: 0
Co do wymiany płynu chamulcowego,jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś,to do porad Jurekawasaki obejrzyj sobie filmik.Wejdź na stronę "Ścigacz.pl",następnie wybierz "porady",a potem "mechanika".Tam znajdziesz film,który z opisem Jurekawasaki będzie stanowił całość zadania.Bezpośredniego linku nie wstawiam,gdyż mój komputer tego nie potrafi,a może ja mam za małą wiedzę.Ha ha.Pozdrawiam.
morawiec
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
Witam,
A jak dotrzeć do zbiorniczka wyrównawczego? Jak go przeczyścić? Bo nie widać wcale stanu płynu chłodniczego? Jak sprawdzić stan płynu?
A jak dotrzeć do zbiorniczka wyrównawczego? Jak go przeczyścić? Bo nie widać wcale stanu płynu chłodniczego? Jak sprawdzić stan płynu?
-
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
- Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
- Motocykl: VN800 Classic ;)
- VROC: 0
sam wczoraj to tego szukalem, takze zrobilem Ci prosty obrazek ze screenami z manuala, tutaj masz wszystko, a jak nie widac to poswiec latarka, moze pomoze, a jak nie to bedzie pewnie trzeba go wyjac i przeczyscic.
FOTO
FOTO
born to be wild !
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Jak już kiedyś pisałem, moto mi sie mocno grzeje, zapala czerwona kontrolka i na skrzyzowaniach czasem wyrzuca parę z różowej rurki odprowadzającej pod motongiem. Wentylator szybko go schładza, ale tak być nie może, pewnie jest zapowietrzony układ. Mamy z Daromax'em wymienić płyn chłodzący i już nawet moto przygotowałem do tego i... Dziś odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, płynu prawie pod korek, a po mierzeniu głębokości zbiorniczka na miarce po wyjęciu zauważyłem śladowe ilości brunatnej/szarej mazi, pewnie, gdzies na dnie osadzającej się Co to może być? Kolor płynu chłodzącego jest ok zielonkawy, taki jak wlewałem kiedyś. Trzeba zbiorniczek czyścić, czy coś więcej?? Poza tym motong chodzi jak ta lala
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Spuściłem 0,7l starego płynu chłodzącego z układu. W wyrównawczym zbiorniku nie ruszałem. Następnie powoli wlewałem od góry nowy płyn chłodzący i... Weszło 1,75l... Czyli był niedobór i to ponad 1l. Po odpaleniu i nagrzania moto oczywiście uzupełniłem jeszcze 0,15l, aby w końcowym efekcie zanotować aktualnie po całym wlaniu ok. 1,9l.
Dokręciłem zacisk na jednym z cybantów bo tam mi kapał płyn i zobaczymy jak teraz będzie działać sprzęt...
Dokręciłem zacisk na jednym z cybantów bo tam mi kapał płyn i zobaczymy jak teraz będzie działać sprzęt...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Czyli jest to śruba na klucz "10" przy prawej krawędzi ? bo innych tam nie ma poza tą olejową na "17" , odkręciłem tą śrubkę i nic pusto nic nie poleciało jakieś sugestie ?Rikardo pisze:W dolnej części karteru masz dwa korki większy od oleju który z tego co sobie przypominam znajduje się po środku oraz drugi mniejszy do spuszczania płynu chłodzącego. Jest on przy prawej krawędzi silnika w pobliżu układu wydechowego.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
No więc po odkręceniu śrubki i "pogrzebaniu" śrubokrętem tzn przebicu się przez zaschniętą część płynu poleciało, jeszcze mam dwa pytania:
czy tę papkę z płynu można jakoś wypłukać ?
czy po odkręceniu dolnego korka całość ze zbiorniczka wyrównawczego również powinna spłynąć ?
tak licząc na oko niecałe 2 litry płynu wypłynęło z układu, jakaś niewielka część została w wyrównawczym.
czy tę papkę z płynu można jakoś wypłukać ?
czy po odkręceniu dolnego korka całość ze zbiorniczka wyrównawczego również powinna spłynąć ?
tak licząc na oko niecałe 2 litry płynu wypłynęło z układu, jakaś niewielka część została w wyrównawczym.
Kto jest online
Jest 43 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 43 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości