Bieg nie odbija - VN750

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Bieg nie odbija - VN750

Post autor: Sierpek » wt kwie 24, 2012

Po przejechaniu paru km po mieście w tym sezonie zauważyłem że przy redukcji biegów nie zawsze odbija lewarek od skrzyni. Nie znam się dokładnie ale wydaje mi się że to sprawa jakiejś sprężyny... mam racje ? Czy da się to jakoś naprawić nie rozkładając skrzyni biegów ?
Szczerze to trochę wkurzające gdy musisz dodatkowo podbijać wajchę aby znów zmienić bieg w dół....
Bardzo proszę o radę.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt kwie 24, 2012

Mógł się też przez zimę zatrzeć/ skorodować wałek. Jak jest dostęp rozebrać nasmarować i zobaczyć wtedy.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » wt kwie 24, 2012

Sprężyny odpowiadające za powrót wajchy są na wybieraku przy choince zmiany biegów, przynajmniej jest tak w większości silników. Ja bym obstawiał że jest zasyfiały otwór w karterze :)
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » czw kwie 26, 2012

Słuchajcie okazało się, że sprawa była prostsza..... lewar biegu ocierał się o ramę i to blokowało powrót. Odkręciłem jedną śrubę, odsunąłem lewar o 2 mm i jest git. Jak ręką odjął :)

Mam natomiast inny problem... Przy wrzuceniu na jedynkę odczuwam szarpnięcie i słychać glośny przeskok w skrzyni. Inne biegi wchodzą ok. Czy to oznacza że sprzędło jest do roboty ? Jak myślicie ?

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw kwie 26, 2012

Każdy motocykl tak ma :)
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » sob kwie 28, 2012

Roy pisze:Każdy motocykl tak ma :)
W sensie, że szarpie po wrzuceniu jedynki ?
Sorry za pomoje może głupie ptania ale jeszcze nie mam doświadczenia. Ten sezon jest moim pierwszym na Vulcanie.

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » sob kwie 28, 2012

Tak, każdy szarpnie. U mnie dodatkowo głośno z jedyny na 2 przełączyć potrafi
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

Awatar użytkownika
Epin12
Posty: 30
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012
Miejscowość: BYTOM
Motocykl: kawasaki
VROC: 0

Post autor: Epin12 » sob kwie 28, 2012

witam jestem nowy i po raz pierwszy w życiu zakupiłem sobie vulkana vn 750 ! moto jest superowe jazda tez ale mam problem chodzi mianowicie o to że na zimnym silniku pali od pierwszego strzała a na gorącym juz są problemy czasami kręci ni nie pali a czasami cos tak jakby trzymało rozrusznik ! może ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie pozdrawiam i czekam na jakies posty na ten temat ! epin
krzysiek

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » ndz kwie 29, 2012

Hey
Ja tez kupiłem Vulcana 750 i miałem dokładnie takie same objawy. Czesto te silniki tak mają. Jak na razie ja kupiłem nowy akumulator i motor zawsze pali na ciepłym. Tzn. czesem muszę go zakręcić 3 razy i lekko dodać gazu, ale od kiedy zmieniłem aku to zawsze mi się udało.
Na forum mozena poczytać co jest przyczyną.... ale jest tego tyle że doktorat można o tym napisać.... Jak uda cię sie zdiagozować to dawaj znać :)

Awatar użytkownika
Epin12
Posty: 30
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012
Miejscowość: BYTOM
Motocykl: kawasaki
VROC: 0

Post autor: Epin12 » ndz kwie 29, 2012

oki spoko dzieki za info jak cos bede wiedział to sie odezwe ! acha ile dałes za nowy aku ? pozdro
krzysiek

Sierpek
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 24, 2011
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vulcan 750 '89
VROC: 0

Post autor: Sierpek » czw maja 03, 2012

Ja dałem 120 zł za WARTE 14 Ah. Słyszałem ze to dobra cena.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą