Hamulec przedni VN800

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Hamulec przedni VN800

Post autor: Wiewiur » czw kwie 26, 2012

mam taki problem, jak się jedzie to słychać takie delikatne tarcie w przednim hamulcu, i po krótkiej przejazdzce dzisiaj tarcza była dość mocno nagrzana, co tutaj może być winne? klocki, tarcza? jakies porady? :)
born to be wild !

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » czw kwie 26, 2012

Moim zdaniem powinieneś sprawdzić zacisk hamulca a dokładnie tłoczki mogą być zanieczyszczone bąć skorodowane, rozbiesz je wyczyść nasmaruj wymień gumki jeśli są sparciałe i powino być git! :antlers:
VN 900 Custom Black Mat - był

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » pn kwie 30, 2012

a może mi ktoś napisać jak po kolei to zrobić? bo nie chce nic zepsuć a nigdy tego nie robiłem.
born to be wild !

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn kwie 30, 2012

Witam więc w pierwszej kolejności demontujesz cały zacisk ( dwie sruby),nie zdejmując koła ,następnie po wyjęciu klocków hamulcowych zaczynasz dzwignią hamulca powoli pompować do momentu wypchnięcia tłoczków przez tłoczony pompką płyn.Jak je wypchniesz to klamkę hamulca taśmą izolacyjną ( lub opaską zaciskowa ) przytwierdzasz do manetki aby nie dopuścić do całkowitego wypłynięcia płynu z układu ,czego konsekwencja jest zapowietrzenie układu.Po oczyszczeniu tłoczków i ewentualnie po wymianie uszczelnień ,zaczynasz składać całość w odwrotnej kolejnosci .Po złożeniu nalerzy dokładnie odpowietrzyć układ .Płyn ma mieć parametr DOT 4.Gdybyś natrafił na pewne trudności pisz na PW.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pn kwie 30, 2012

podepnę się do tematu. ok pół roku temu wymieniłem przewód na ten w stalowym oplocie. Przeczyściłem cały zacisk, uszczelki wszystkie jak nowe. Płyn zalany nowy i ukad odpowietrzony. Po kilku miesiącach mam taki objaw że jak motor postoi w garażu z tydzien nie ruszany klamka jest miękka i praktycznie nie ma hamulca. Jak jeżdżę codziennie wszystko jest ok. Co może byc przyczyną??

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt maja 01, 2012

Ok po tygodniu postoju masz objaw zapowietrzonego układu ,i teraz moje pytanie co robisz aby ponownie zaczoł ""działać "".

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » śr maja 02, 2012

Pompuję klamką; przytrzymuję; odkręcam i po chwili zakręcam zaworek przy zacisku. I tak parę razy

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt maja 04, 2012

Czyli jednym słowem zapowietrza się układ ,stawiam na nieszczelność na złączu przy pompce .Proponuje kup dwie ósemki podkładki miedziane oczywiście które zanim użyjesz delikatnie wyżarz nad palnikiem gazowym aby były miękkie .Powinno być ok. Pozdrawiam.

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » pt maja 04, 2012

Jurekawasaki dzięki za rady
born to be wild !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą