Cofanie motocykla.

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Cofanie motocykla.

Post autor: Adamspa » wt maja 01, 2012

Posiadam motocykl Suzuki GSX 650F , który jest lżejszy od chopperów , waży 265 kg.
Na lekko pochylonych parkingach asfaltowych, cofanie motocykla nie jest takie łatwe.
Na nawierzchniach utwardzonych jest oczywiście dużo trudniej.
Dotyczy to cofania ręcznego jeżeli tak można powiedzieć. Siedzenie jest na wysokości 790mm , tak więc odepchnięcie się nogami nie jest zbyt pomocne.

Jak jest w przypadku chopperów, ważących od 280 do nawet 400 kg , które nie mają napędu do cofania, (taki jak wyposażona jest np. Honda Gold Wind). Tutaj argumentem pozytywnym jest nisko osadzane siedzenie, tak więc wydaje mi się, że jedynie nogami można się odepchnąć do tyłu i cofnąć motocykl. A jak to rzeczywiście wygląda z praktyki. Jaka jest mobilność cofania i łatwość wykonania takiego manewru.

januszek

Post autor: januszek » wt maja 01, 2012

To jest "odwieczny" dylemat ciężkich motocykli - bardzo pomocne w cofaniu moto jest oparcie kierowcy , bo wbrew pozorom opierając się plecami dużo łatwiej cofnąć maszynę , a najlepszym rozwiązaniem jest wsteczny bieg - mam takowe użądzenie własnej konstrukcji , ale mój sprzęt waży około 440 , a ja - 75....nie mialem wyjścia musiałem coś wymyśleć :antlers:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt maja 01, 2012

A mi żona pomaga . :mrgreen:

Awatar użytkownika
keruj12
Posty: 149
Rejestracja: sob sie 06, 2011
Miejscowość: bielcza/ małopolska
Motocykl: kawasaki vn 750
VROC: 0

Post autor: keruj12 » wt maja 01, 2012

:clap: ja staram się zawsze ustawiać tak by nimieć tego problemu :cool:
keruj12

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » wt maja 01, 2012

Cofanie jest problematyczne na grząskim terenie i pod górkę. Bez pomocy z zewnątrz raczej trudne. Na równym i twardym bez problemu.
Zawsze kombinuje się tak, że parkując myśli się o wyjeździe, czyli zawsze do przodu.

:yeee:

.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » wt maja 01, 2012

januszek pisze:... , a najlepszym rozwiązaniem jest wsteczny bieg - mam takowe urządzenie własnej konstrukcji , ale mój sprzęt waży około 440 , a ja - 75....nie mialem wyjścia musiałem coś wymyśleć :antlers:
Może napiszesz coś więcej , ewentualnie jakieś zdjęcia.

Dodatkowo zapytam , jak utrzymujesz motocykl o takiej masie w równowadze na parkingach i skrzyżowaniach jak się stoi , czy niewielkie pochylenie się motocykla powoduje, że trudno go utrzymać i po prostu leci.

Awatar użytkownika
Zdziś
Posty: 2086
Rejestracja: czw cze 24, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 NOMAD
VROC: 34481

Post autor: Zdziś » wt maja 01, 2012

zdziś

kalfas
Posty: 83
Rejestracja: śr sty 04, 2012
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: VN 900 Custom 2010,
VROC: 0

Post autor: kalfas » czw maja 03, 2012

mirad pisze:Cofanie jest problematyczne na grząskim terenie i pod górkę. Bez pomocy z zewnątrz raczej trudne. Na równym i twardym bez problemu.
Zawsze kombinuje się tak, że parkując myśli się o wyjeździe, czyli zawsze do przodu.

:yeee:

.
ja robie dokladnie tak samo, tj jesli mam zaparkowac w nierownym terenie ze pozniej musial bym wypychac go pod gore, to nie wjezdzam przodem tylko tylem, i w ten sposob ustawiam sie przodem w kierunku wzniesienia i zero problemu z wypychaniem sprzeta, po prostu wyjezdzam sobie ,:)

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » pt maja 04, 2012

byl tu na forum taki gość Baudolino kupił sobie na pierwszy motor vn 2000 i jakoś sobie z nim nie radził wywalał się i takie tam. Poradziłem żeby zmienił sobie sprzęt na mniejszy np. vn 900 i tu prawie mnie zlinczowali na forum... i co później go na alegro widziałem jak sprzedawał. trzeba miec motor ze sobą zestrojony , a nie że ci cała rodzina musi ci pomagać z garażu motocykl wytarmosić. Miałem i nomada i vn 2000 , electra też do najmniejszych nie należy nigdy nie musiałem z motocyklem się siłować . jak raz na trawie nomada położyłem to nie było problemu z postawieniem go.Teraz electra przy vn 2000 wyglada jak wsk, i jak jezdzę to też czuję się jak na wsk (wogóle nie czuć masy) moge parkować pod górkę itd i wiem że zawsze ją wypchnę z vn 2000 juz takiej pewności nie było.
W tej pogonie za wielkośćią, pojemnością czasem można się zatracić
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

kalfas
Posty: 83
Rejestracja: śr sty 04, 2012
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: VN 900 Custom 2010,
VROC: 0

Post autor: kalfas » pt maja 04, 2012

Andreas pisze: W tej pogonie za wielkośćią, pojemnością czasem można się zatracić
to akurat racja, moim zdaniem silniki niepotrzebnie stale rosną, bo gdzies powinna byc rozsadna granica i pojemnosci i mocy,tez spalania, bo to jednak V2 czyli sprzet niekoniecznie do bicia rekordow

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » pt maja 04, 2012

Andreas pisze:... Teraz electra przy vn 2000 wyglada jak wsk, i jak jezdzę to też czuję się jak na wsk (wogóle nie czuć masy) moge parkować pod górkę itd i wiem że zawsze ją wypchnę z vn 2000 juz takiej pewności nie było...
Czy to wynika z nisko osadzonego siedzenia ?

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » pt maja 04, 2012

nie electra ma wyżej siedzenie, motocykl mniejszy, opony węższe niż vn 2000, więc jest bardziej poręczny "zwinny"
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt maja 04, 2012

Andreas pisze:byl tu na forum taki gość Baudolino kupił sobie na pierwszy motor vn 2000 i jakoś sobie z nim nie radził wywalał się i takie tam. Poradziłem żeby zmienił sobie sprzęt na mniejszy np. vn 900 i tu prawie mnie zlinczowali na forum... i co później go na alegro widziałem jak sprzedawał.
Tu akurat inne przyczyny były i nie łącz faktów za wczasu...A jeździł tym co mu się podobało a że padakę kupił i prosto nie jeździła to już inna bajka
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

januszek

Post autor: januszek » sob maja 05, 2012

Można poradzić sobie z wagą motocykla - najważniejsza jest wyobrażnia - czyli jak koledzy wspominali , parkować tak , żeby moto było skierowane przodem do wyjazdu . Czasem nie ma takiej możliwości to przynajmniej na równym i twardym terenie i każdy sobie poradzi . Co do wyjazdu z garaży - no niestety trzeba sobie jakoś radzić i każdy pomysł jest dobry , ale najlepszy "obrotnica" , jak ja to urządzonko nazywam , czyli ceownik 150 - 200 - dostosowany do szerokości opon , poprzeczka dospawana z boku ceownika do stopki bocznej - całość na trzech mocnych kółeczkach i proste - wjazd - na stopkę - obrót w miejscu i gotowy do wyjazdu. Wsteczny nie zawsze zda egzamin , bo z garażu pod ostrą górkę raczej na wstecznym cziężko wyjachać , bo można moto szybko przewrócić - ciężko go utrzymać w pionie patrząc do tyłu na podjeżdzie kilku metrowym - wiem co mówię bo mam wsteczny i kożystam z niego.
Wspomnę tylko , w motocyklach napędzanych pasem najłatwiej jest zrobić wsteczny , czyli dotyczy to również VN 2000 , który wagą dominuje nad wszystkimi VN-ami. Ja w tej "chwili " nie dysponuję czasem , bo mógłbym pomóc kolegom z tych ciężkich sprzętów robiąc takowe urządzonka , ale moto muszę mieć u siebie chociaż tydzień . Z Vn 1600 problemu nie ma bo mam wzór z mojego , ale inne niestety muszę mieć u siebie , bo do każdego trzega to dopasować konstrukcyjnie. Jak np. zrobię komuś do 2.0 , to już będę miał wymiary i samą konstrukcję i wtedy mgę zrobić bez moto , ale żeby zamontować już trzeba by zjawić się ze sprzętem - 1- max 2 dni. Mogę udzielić wskazówek jak to zrobić , ale to też osobiście , bo ciężko jest to wyjaśnić tekstem bez pokazania na żywo...

Tomtoja
Posty: 23
Rejestracja: czw gru 08, 2011
Miejscowość: Mława
Motocykl: Honda Shadow Aero 750 2004
VROC: 0

Post autor: Tomtoja » sob maja 05, 2012

Januszek jest najlepszy :pada: Wie o czym mówi !!!!

Awatar użytkownika
Arezy
Posty: 802
Rejestracja: czw paź 07, 2010
Miejscowość: Wyszków
Motocykl: VULCAN 1600 Clasic A
VROC: 33134

Post autor: Arezy » ndz maja 06, 2012

Panowie. Nie rozumiem z tym parkowaniem w garażu jednej rzeczy. Dlaczego nie można wprowadzić moto tyłem? I porostu wyjechać . Chyba nawet po schodach łatwiej jest sprowadzić sprzęt tyłem . Motocykl to jest przedłużenie ciała. Jak się nauczysz chodzić to chodzisz - w każdym kierunki. A takie przedłużenie trzeba dobrać indywidualnie. Nie ma znaczenia masa, moc czy rodzaj. Pasuje to pasuje i to wszystko. Reszta jak przy nauce chodzenia - kwestia ćwiczeń. Poprzez ciężką pracę do doskonałości ...
Jak podróżować to tylko na dwóch kołach o~`o , jak polować to tylko z aparatem [o]

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » ndz maja 06, 2012

januszek pisze:Mogę udzielić wskazówek jak to zrobić , ale to też osobiście , bo ciężko jest to wyjaśnić tekstem bez pokazania na żywo...
A będziesz w Ciechanowie 26/05?
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 176
Rejestracja: ndz lip 31, 2011
Miejscowość: Piaseczno Ostrów Maz
Motocykl: vulcan vn 750
VROC: 0

Post autor: Kaczor » ndz maja 06, 2012

Jest sporo osób które pomagają jak się nasze sprzety przewracają . samenu niepodniesię 300 kg.
tel.605327150

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » ndz maja 06, 2012

Kaczor pisze: samenu niepodniesię 300 kg.
Podniesiesz podniesiesz tylko potrzebny zastrzyk adrenaliny (może skutkować kontuzją) albo sposobem i ktoś tu wrzucał filmik.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 658
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » ndz maja 06, 2012

Kiedyś widziałem filmik, na którym było pokazane, jak podnieść motocykl przewrócony na bok. Wystarczyło stanąć plecami do motocykla, kucnąć, jedną ręką złapać za kierownicę, a drugą za cokolwiek pod siedzeniem ( musi być pewny uchwyt ) i wstajemy z prostymi plecami.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 167 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 167 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą