Podstawy - solidny fundament reakcji i zachowań

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 24, 2012

oj porównanie skutera do moto to nie bardzo przy tych skrętach m.in , powiem tak miałem skuter średniej wielkości cos koło 120 kg, i w czasie gdy robiłem prawko-jazdy odpusciłem sobie skuter totalnie, jak dla mnie diametralnie różna technika, wydaje mi się że już bardziej "podobnie" do motocykla śmiga się na rowerze :D
a wracając do tego o co chciałem doświadczonych kolegów zapytać, otóż dotarł mi "motocyklista doskonały" gruba księga (to dobrze) co polecacie na początek przeczytać z rzeczy najważniejszych, przeczytam ją całą na spokojnie ale w 3 dni te 250 stron to zrobi mętlik w głowie. A moze ona jest tak napisana że jedziemy od deski do deski dla najlepszego jej zrozumienia ? :scrach:

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » czw maja 24, 2012

No właśnie dlatego mnie ten przeciwskret "zmartwil", bo co chwile czytam, ze ktos sie wylozyl. Ale w sumie glownie piszecie o wywrotkach parkingowych, przy zawracaniu czy jakims skrecaniu na ulice. Kurcze, nie chce sie bac kazdego zakretu :/ Moze dlatego sie boje, bo jezde 5 lat na romku, a odpukac, nigdy nie lezalam. :)

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » czw maja 24, 2012

mayones4 pisze:oj porównanie skutera do moto to nie bardzo przy tych skrętach m.in ,
(...) dotarł mi "motocyklista doskonały" gruba księga (to dobrze) co polecacie na początek przeczytać z rzeczy najważniejszych, przeczytam ją całą na spokojnie ale w 3 dni te 250 stron to zrobi mętlik w głowie. A moze ona jest tak napisana że jedziemy od deski do deski dla najlepszego jej zrozumienia ? :scrach:
Napisalem skuter i muszę sprostować bo Romet R150 to maly chopperek (sorry Kubrick).
Motocyklistę doskonałego czytaj w całości i ze zrozumieniem. Autor objaśnia wszystko od podstaw. Braki w wiedzy podstawowej spowodują problemy z przyswojeniem następnych rozdziałów.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt maja 25, 2012

ok w takim razie lecę powoli od początku :)

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz maja 27, 2012

Trochę z innej bajki.

Kilka dni temu przejeżdżałem na moto Puławską skrzyżowanie przy Decathlonie/stacji Jet'a, Piaseczno. Były wyłączone światła, więc nasi mistrzowie kierownicy zachowywali się jak pijane dzieci w czarnym tunelu, totalne zagubienie.

Przejeżdżając skrzyżowanie od Piaseczna zobaczyłem jak pani kierowca wyjeżdża w lewo od strony Decathlona, już na lewym pasie do W-wy. Oczywiście wysuwała się tak, że nadjeżdżający spokojnie sedesik (50cm3) musiał zrobić gwałtowny unik i za chwilę szorujący skuter prawie mnie nie wyprzedził, a za nim kierowca. Nie jechał za szybko na szczęście, bo na pasie rozdzielającym stoi porządny słup. Zjechałem za skrzyżowaniem na prawo i po zatrzymaniu zobaczyłem, że kierowca wstał , jakiś inny samochód zatrzymał się i kierowca coś zagaduje. Koło mnie był też inny motocyklista, ale zobaczył, że tamten wstał więc odjechał. Inni też ruszyli, a mnie tknęło, czy kierowca samochodu nie wciska ciemnoty gościowi od skutera. Zawróciłem estakadą koło Auchan i pytam człowieka co jest. Z nim jest ok, skuterek lewy bok do roboty, ale jak przewidywałem pani kierowca zaczyna wpierać, że to i tamto. Główny argument: "..ale ja pana naprawdę nie widziałam ! ". Przetłumaczyłem kobiecie, że albo pisze oświadczenie, albo dołoży do tego mandat i punkty. Zorientowała się, że jest świadek więc zmiękła jej rura. Dałem gościowi swój nr telefonu na wypadek jakby się jej odwidziało i pojechałem. Na razie cisza więc powinno być ok.

Myślę, że ważne jest aby obserwować takie zdarzenia nie tylko z ciekawości. Może okazać się, że solidarność dwóch kółek / no, nie tylko / może być użyteczna w egzekwowaniu sprawiedliwości. Niestety byłem jedyny w tym przypadku, reszta pojechała.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 28, 2012

dobrze że wszyscy cali, to jest najczęstsza przyczyna wypadków " bo ja nie widziałem/łam, SKORO NIE WIDZISZ TO SIĘ ZATRZYMAJ WYCISZ TE "DISKO POLO" I WYSTAW GŁOWĘ PRZEZ OKNO SZANOWNY KIEROWCO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
co do parkingowych przeciwskrętów pamiętajcie o odblokowaniu kierownicy przed ruszeniem :D, niby oczywiste ale jak się człowiek śpieszy...na szczęście gleby nie było

Morela
Posty: 1573
Rejestracja: śr kwie 20, 2011
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: w planach
VROC: 0

Post autor: Morela » pn maja 28, 2012

mayones4 pisze: co do parkingowych przeciwskrętów pamiętajcie o odblokowaniu kierownicy przed ruszeniem :D, niby oczywiste ale jak się człowiek śpieszy...na szczęście gleby nie było

Z tego co wiem, nie byłeś pierwszy i pewnie nie będziesz ostatni ;)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 28, 2012

no to mnie uspokoiłaś :D , dobrze że to spod pracy na pustym parkingu ruszałem bez pomocy "gapiów"potem by pisali w fakcie "SZALEŃCZA JAZDA MOTOCYKLISTY Z ZABLOKOWANĄ KIEROWNICĄ " :hihi: wiadomo jak to media kolorują sytuacje

Awatar użytkownika
szczęście
Posty: 89
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: Rawicz
Motocykl: Suzuki VStrom 650
VROC: 34901

Post autor: szczęście » pn maja 28, 2012

to może ja nie będę blokady naprawiać :p bo to że co chwilę zapominam odkręcić kranik paliwa i potem się dziwie, że coś szarpie to juz standard
"Co mnie obchodzi gdzie jadę.. ważne że wiem gdzie byłam" :)
Kaśka - miło mi

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 28, 2012

musisz sobie takie litanie na liczniku napisać, wiesz coś jak piloci przed startem sprawdzają:
1. kranik - check
2. blokada - check
3. kask - ups :D
4. itp

Awatar użytkownika
szczęście
Posty: 89
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: Rawicz
Motocykl: Suzuki VStrom 650
VROC: 34901

Post autor: szczęście » pn maja 28, 2012

hahaha, dobre :D
"Co mnie obchodzi gdzie jadę.. ważne że wiem gdzie byłam" :)
Kaśka - miło mi

Awatar użytkownika
broda
Posty: 2980
Rejestracja: śr lip 14, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Szara Eminencja VN 2000
VROC: 33010

Post autor: broda » pn maja 28, 2012

Ja ostatnio zapomniałem stopki wystawić...
I wielkie zdziwienie, że motor chciał się położyć......
Łobuz jeden....
:D :D
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

Były Preludomaniak

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 28, 2012

zmęczony był to się chciał położył, koń po wysiłku fizycznym też lubi poleżeć :D

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn maja 28, 2012

mayones4 pisze: co do parkingowych przeciwskrętów pamiętajcie o odblokowaniu kierownicy przed ruszeniem :D, niby oczywiste ale jak się człowiek śpieszy...na szczęście gleby nie było
Mi się regularnie przytrafia odpalenie moto z zablokowaną kierą. Ale mam nawyk, że ZAWSZE przed ruszeniem kierą w lewo i prawo macham. Więc jakoś się udaje nie ruszyć :)
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
szczęście
Posty: 89
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: Rawicz
Motocykl: Suzuki VStrom 650
VROC: 34901

Post autor: szczęście » pn maja 28, 2012

ja zapominałam stopkę składać i klnę na czym świat stoi, że ruszać nie umiem bo mi gaśnie :D
"Co mnie obchodzi gdzie jadę.. ważne że wiem gdzie byłam" :)
Kaśka - miło mi

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt maja 29, 2012

:) Tez robie jakieś błędy ale z ilością kilosów coraz lepiej. :)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 01, 2012

Dość dosadnie opisane błędy polaka-kierowcy, zdjęcie mówi samo za siebie :D

http://nicalbonic.blox.pl/2010/08/CZTER ... czyli.html

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pt cze 01, 2012

A ja jak usiądę na moto to szukam kluczyka. A ON jest gdzieś w najgłębszej kieszeni. I znów schodzenie , rozbieranie i szukanie. :mad:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 01, 2012

dlatego ja przed założeniem czepka kasku i rękawic odpalam moto, akurat ma czas na ssanie :D

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » pt cze 01, 2012

mayones4 pisze:Dość dosadnie opisane błędy polaka-kierowcy, zdjęcie mówi samo za siebie :D

http://nicalbonic.blox.pl/2010/08/CZTER ... czyli.html
Gdzieś w międzyczasie swego życia zrobiłem kurs na instruktora nauki jazdy. Na nic mi się to nie przydało w życiu ale mam. Na jednym z zajęć omawialiśmy zasady poruszania się po rondzie. Skupmy się na jednym pasie, bo kilka komplikuje życie.
Cytuję: Wjeżdża taki dupojazd z włączonym lewym kierunkowskazem i popierdala po rondzie nie wyłączając go.
Sam jesteś dupojazd, debil i ignorant. Rondo jest skrzyżowaniem. Ustawa "Prawo o ruchu drogowym" nie przewiduje oddzielnych przepisów dla ronda, więc należy je traktować jak normalne skrzyżowanie, więc:
1. Przed wjazdem na skrzyżowanie należy zasygnalizować zamiar skrętu - jak w lewo to lewy kierunkowskaz.
2. Zjeżdżając ze skrzyżowania zmieniamy pas ruchu więc prawy kierunkowskaz
I tyle mówią przepisy, możemy się z nimi zgadzać lub nie, ale wyzywanie od debili przez niedouka mnie wk...wia.
Ktoś może się przyczepić, że wjeżdżając na rondo też zmieniamy pas ruchu, ale to już temat na oddzielne pół litra. :ok:
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 40 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 40 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą