Podstawy - solidny fundament reakcji i zachowań

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pt cze 01, 2012

Góral pisze:wjeżdżając na rondo też zmieniamy pas ruchu
Niekoniecznie, z tymi rondami to jest różnie, nawet egzaminatorzy czasem mają rozbieżne zdania i nie wiadomo jak uczyć kursantów - ja uczę tak jak sam jeżdżę oraz jaki mam program szkoleniowy.
Faktem jest, że nasi kierowcy naprawdę nie potrafią stosować przepisów i zasad, ciężko się jeździ, zwłaszcza na moto, śmierć w oczy zagląda ...

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob cze 02, 2012

u nas w Bielsku jest chyba jedno rondo na którym można zmieniać pasy, reszta to "rondeczka" choć w 5 na 10 przypadków kierowcy nawet nie wiedza jak używać kierunkowskazów na "jednopasowym" rondzie...więc sobie jedziesz za takim i myślisz co zrobi RZEŹNIA !!!
http://www.youtube.com/watch?v=MF0kKIyTmEA tutaj zapewne kursant nie wiedział jak używać kierunków na rondzie :D

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » sob cze 02, 2012

Dobrze, że ja prawko zrobiłem 22 lata temu, egzaminatorzy byli mniej nerwowi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » wt cze 05, 2012

Góral pisze:
mayones4 pisze:Dość dosadnie opisane błędy polaka-kierowcy, zdjęcie mówi samo za siebie :D

http://nicalbonic.blox.pl/2010/08/CZTER ... czyli.html
Gdzieś w międzyczasie swego życia zrobiłem kurs na instruktora nauki jazdy. Na nic mi się to nie przydało w życiu ale mam. Na jednym z zajęć omawialiśmy zasady poruszania się po rondzie. Skupmy się na jednym pasie, bo kilka komplikuje życie.
Cytuję: Wjeżdża taki dupojazd z włączonym lewym kierunkowskazem i popierdala po rondzie nie wyłączając go.
Sam jesteś dupojazd, debil i ignorant. Rondo jest skrzyżowaniem. Ustawa "Prawo o ruchu drogowym" nie przewiduje oddzielnych przepisów dla ronda, więc należy je traktować jak normalne skrzyżowanie, więc:
1. Przed wjazdem na skrzyżowanie należy zasygnalizować zamiar skrętu - jak w lewo to lewy kierunkowskaz.
2. Zjeżdżając ze skrzyżowania zmieniamy pas ruchu więc prawy kierunkowskaz
I tyle mówią przepisy, możemy się z nimi zgadzać lub nie, ale wyzywanie od debili przez niedouka mnie wk...wia.
Ktoś może się przyczepić, że wjeżdżając na rondo też zmieniamy pas ruchu, ale to już temat na oddzielne pół litra. :ok:
I to co napisałeś jak najbardziej popieram, z racji kraju zamieszkiwania, rond mam bez liku i ruch odbywa się w/g tych zasad, prostych, klarownych i ułatwiających jazdę po tychże... :ok: :ok:
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » czw cze 07, 2012

150 km do domu zrobione. Musze przyznac, ze łeb urywa. Chyba trzeba bedzie zmienic kask. :) I faktycznie jazda nie byla taka trudna, co prawda zakrety bardzo zachowawczo, ale na prostej i 110 wskoczyło, nie czując kiedy, Wrażenia z jazdy - bezcenne. :) Jutro ide przerejestrowac sprzeta. :)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw cze 07, 2012

szybaaaaa szyba musi być inaczej klatę wgniata:), oczywiście otwarty kask to podstawa :D

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » pt cze 08, 2012

ja mam szybe, ale musze pokombinowac z ustawieniem, bo mam wrazenie, ze na glowe zbieram wszystko. ale to moze tez wynikac z odczucia predkosci, czego na romku nie bylo ;)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 08, 2012

Tez mysle nad wyzsza teraz konczy sie tak na wysokosci szyji czyli caly helmofon wystaje, ale kurcze dzis smigalem 120 km/h obwodnica bylo bezwietrznie i powiem ze przy kasku otwartym z mala szybka na oczy bylo idealnie, wydaje mi sie ze przy wietrznej pogodzie to sie nasila swoja droga zalozyc szybe 15 cm wyzsza to chyba za bardzo bedzie kiera na podmuch wrazliwa

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 08, 2012

Tez mysle nad wyzsza teraz konczy sie tak na wysokosci szyji czyli caly helmofon wystaje, ale kurcze dzis smigalem 120 km/h obwodnica bylo bezwietrznie i powiem ze przy kasku otwartym z mala szybka na oczy bylo idealnie, wydaje mi sie ze przy wietrznej pogodzie to sie nasila swoja droga zalozyc szybe 15 cm wyzsza to chyba za bardzo bedzie kiera na podmuch wrazliwa.
Moja jest odchylona o jakies 5 cm do przodu od osi lagow patrzac u gory oczywiscie i tak jest mi dobrze
:ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt cze 15, 2012


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 62 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 62 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą