Odpowietrzenie silnika w vn750

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Odpowietrzenie silnika w vn750

Post autor: Rav » czw lip 26, 2012

Witam, mialem problem w moim vn750 ze zbyt wolno spadającymi obrotami na ciepłym silniku, znajomy wyczyścił gaźniki, zrobił pełną regulacje, ale nie pomogło. Zaślepil odpowietrzenia w obu cylindrach( te, które idą do zaworka pod kanapą) i teraz jest super, nawet przestał walić w tłumiki przy odpuszczaniu gazu. Pytanie, czy to nie zaszkodzi "piecykowi" i czy może przez to mieć wpływ na wyższą temperaturę silnika? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob lip 28, 2012

Po pierwsze primo - nie zaślepiaj układu podciśnienia tylko napraw i wyreguluj bo Ci w końcu zaleje gaziory.
Po drugie primo - sprawdź sprężyny przepustnicy w gaźnikach i obie linki gazu. Ew wymień linki na nowe i dobrze nasmaruj.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » sob lip 28, 2012

Sprężyny przepustnic i linki działały i działają prawidłowo, nie było z tym problemu, mechanik zaślepił jedynie wyloty odpowietrzające przy głowicach. To co zrobił pomogło, schodzi teraz z obrotów równo, silnik lepiej pracuje. Nie wiem dokładnie jak ta częśc się nazywa, ale stwierdził, że jakiś zaworek jest uszkodzony, założył też gumową zaślepkę na kruciec w gaźniku z prawej strony.

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Post autor: starusheck » sob lip 28, 2012

Rav pisze:Sprężyny przepustnic i linki działały i działają prawidłowo, nie było z tym problemu, mechanik zaślepił jedynie wyloty odpowietrzające przy głowicach. To co zrobił pomogło, schodzi teraz z obrotów równo, silnik lepiej pracuje. Nie wiem dokładnie jak ta częśc się nazywa, ale stwierdził, że jakiś zaworek jest uszkodzony, założył też gumową zaślepkę na kruciec w gaźniku z prawej strony.
No niestety tez tak mam i wcale nie jestem pewien czy to jest dobrze......
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » sob lip 28, 2012

MNie też to zastanawia, ale zrobiłem tak ok 2,5 tyś i narazie nic się nie dzieje, dlatego chciałem poradić się doświadczonych kolegów.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz lip 29, 2012

Przedni wężyk idący od króćca gaźnika do kranika paliwa otwiera podciśnieniowo dopływ paliwa przez kranik. Przy prawidłowo działającym kraniku po zaślepieniu wężyka (brak podciśnienia) nie powinno lecieć paliwo. Tylny wężyk idzie do zaworu zwrotnego powietrza. Prawidłowo działający zawór powinien regulować poprzez ten wężyk prace tylnego gaziora.

Powinieneś dokładnie sprawdzić cały układ kranik, wężyki, zawór zwrotny, gaźniki. Zaślepienie wężyków to taka chałupnicza metoda kiedy zawór powietrza i kranik nie działają prawidłowo.

Zapytaj Piotra_Classica. On miał do niedawna VN750 i przerabiał ten problem z zaślepionym wężykiem.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » pn lip 30, 2012

Dzięki Rudy, właśnie ten tylny wężyk mam zaslepiony i podobno ten zawór zwrotny mi padł, tak stwierdził mechanik, a to było powodem wolno spadających obrotów na ciepłym silniku.

starusheck
Posty: 182
Rejestracja: ndz maja 02, 2010
Miejscowość: Biskupiec
Motocykl: VN 750 '97
VROC: 32179

Re: Odpowietrzenie silnika w vn750

Post autor: starusheck » śr sie 01, 2012

Rav pisze: Zaślepil odpowietrzenia w obu cylindrach( te, które idą do zaworka pod kanapą) i teraz jest super, nawet przestał walić w tłumiki przy odpuszczaniu gazu. Pytanie, czy to nie zaszkodzi "piecykowi" i czy może przez to mieć wpływ na wyższą temperaturę silnika? Pozdrawiam
Tutaj to chyba chodzi o te grubsze weze od komor zaworowych....(?)
..czy swiat wiele sie zmieni gdy z mlodych gniewnych powstana starzy wkurwieni?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą