VN800 regulacja zaworów
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
VN800 regulacja zaworów
Witam mam pytanie do was, czy żeby wymienić płytki zaworowe muszę wałki zdejmować?? Czy magiczny klucz wystarczy. Bo na zimnym silniku na drugim cylindrze słychać cykanie. Pytam bo ostatnio koledze pomagałem w r6 i nie obyło się bez zdejmowania wałków i ustawiania rozrządu.
Oraz mam pytanie mógłby ktoś mi opisać wymianę tych gum balancera?? Bo nie wiem czy one są po obu stronach czy jak. Bo mi szarpanie dochodzi z lewej strony. Pozdrawiam Michał
Oraz mam pytanie mógłby ktoś mi opisać wymianę tych gum balancera?? Bo nie wiem czy one są po obu stronach czy jak. Bo mi szarpanie dochodzi z lewej strony. Pozdrawiam Michał
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
regulacja jest prosta i szybka pod warunkiem że masz płytkę na wymianę. Ja robiłem sam i okazało się że luz jest ok, inaczej musiałbym zostawić moto, szukać/zamawiać odpowiednią płytkę itdMayones pisze:ile taka regulacja zaworów zajmuje czasu ?
Zdejmujesz zbiornik a następnie pokrywy zaworów, nic skomplikowanego a warsztaty życzą sobie ponad 200zł za samą robociznę.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Jest dokladnie tak jak pisze Pantani, pomierzysz -obliczysz jakie potrzbujesz, jak nie masz plytek to zamowisz w larsonie czy gzdiekolwiek indziej i na drugi dzien masz kurierem jak ci zalezy na czasie.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
no u mnie serwis życzy sobie 350 zł , znajomy zaufany mechanik max 200 zł, 200 zł to akceptowalny dla mnie koszt, choć może jednak sam nad tym pomyślę , w końcu kupiłem moto żeby w nim także móc "pogrzebać"
jeżeli chodzi o takie płytki:
http://allegro.pl/hot-cams-plytki-zawor ... 37216.html
to jest cały kpl z róznymi rozmiarami i trzeba sobie szczelinomierzem "zbadać" jaką grubość zastosować, czy jest jedna grubość płytek do VN 800 w danym roczniku ?
jeżeli chodzi o takie płytki:
http://allegro.pl/hot-cams-plytki-zawor ... 37216.html
to jest cały kpl z róznymi rozmiarami i trzeba sobie szczelinomierzem "zbadać" jaką grubość zastosować, czy jest jedna grubość płytek do VN 800 w danym roczniku ?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Srednica jest jedna, grubosci rozne w zaleznosci od tego czy luz zaworowy robi ci sie wiekszy czy mniejszy-moze byc tak ze na kazdym zaworze masz inna grubosc plytki a moze byc tez ze dwie lub trzy beda tej samej grubosci - wszystko zalezy od tendencji luzu zaworowego- generalnie trzeba mierzyc i zakladac ciensze lub grubsze tak aby luz byl taki jak podaje serwisowka.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
Ta cena dotyczy chyba sztuki a nie kompletu.Mayones pisze: jeżeli chodzi o takie płytki:
http://allegro.pl/hot-cams-plytki-zawor ... 37216.html
to jest cały kpl z róznymi rozmiarami i trzeba sobie szczelinomierzem "zbadać" jaką grubość zastosować, czy jest jedna grubość płytek do VN 800 w danym roczniku ?
W serwisówce jest specjalna tabela do przeliczania grubości przy wymianie, musisz się zapoznać i wszystko będziesz wiedział
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Mayones , strona 4-18 Engine top end. Chyba ze masz inna serwisowke.
ja sie pokusilem o wydrukowanie tego( circa ponad 500 stron razem z suplementami) .jakos latwiej mi sie po tym poruszac jak mam na papierze- umnie tez nie wszystkie skroty klawiszowe dzialaja w PDf-ach.
ja sie pokusilem o wydrukowanie tego( circa ponad 500 stron razem z suplementami) .jakos latwiej mi sie po tym poruszac jak mam na papierze- umnie tez nie wszystkie skroty klawiszowe dzialaja w PDf-ach.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
A więc Panowie w końcu wziąłem się za moje zawory i mam kilka (pewnie banalnych) pytań, ale wolę mieć potwierdzenie zorientowanych w temacie
- zawory ssące to te bliżej gaźnika, wydechowe te bliżej wydechów ?
- czy zakręcenie wałem w prawo ma jakieś szkodliwe następstwa ?
- linia na zębatce wałka rozrządu niekoniecznie musi się pokrywać ze znacznikami na wale ?
- do regulacji zaworów ustawiamy znacznik na wale, czy linia na zębatce rozrządu ma być równoległa do góry cylindra ?
- zawory ssące i wydechowe mierzymy przy jednym ustawieniu wału tym tzw GMP ?
- zawory ssące to te bliżej gaźnika, wydechowe te bliżej wydechów ?
- czy zakręcenie wałem w prawo ma jakieś szkodliwe następstwa ?
- linia na zębatce wałka rozrządu niekoniecznie musi się pokrywać ze znacznikami na wale ?
- do regulacji zaworów ustawiamy znacznik na wale, czy linia na zębatce rozrządu ma być równoległa do góry cylindra ?
- zawory ssące i wydechowe mierzymy przy jednym ustawieniu wału tym tzw GMP ?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: śr wrz 12, 2012
- Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
- Motocykl: VN 800 CLASIC
- VROC: 35538
Fajny temat o tych zaworach, bardzo przyda mi się bo akurat mam ten sam dylemat z cykaniem na zimnym silniku drugi cylindrze . Pytałem w serwisie i za ustawienie wołają do 300zł. Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: śr paź 27, 2010
- Miejscowość: KOSZALIN
- Motocykl: moto vacante...
- VROC: 0
jak masz dobrego mechanika to będzie miał na wymianę. Robiłem kiedyś regulację w xj 700 s maxim i się okazało że większość szło pozamieniać ze sobą a tylko 2 lub 3 były do wymiany i akurat kolega mechanik miał takie na stanie, ( miał ich więcej) Jak u kogoś akurat pasuje to można płytki szlifować i to wychodzi taniej od zakupu nowej.
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
U mnie było tak że po pomierzeniu mikrometrem płytek dało się pozamieniać kilka o ile pamiętam z wydechowych poszły na ssące. I miałem wybite numery na niektórych płytkach a po zmierzeniu mikrometrem wymiar był trochę inny. O ile dobrze pamiętam to serwisówka mówi że po ustawieniu GMP kreski na wałkach rozrządu powinny być ustawione równolegle to krawędzi głowicy.
Kto jest online
Jest 34 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 34 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości