Zwarcie od Lightbarów
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
Zwarcie od Lightbarów
Witam wszystkich, mam problem dzisiaj podczas jazdy zauważyłem lekki dym z przewodów od przełącznika świateł. W domu przejrzałem przewody i okazało się ze z kilku jeden się spalił częściowo a drugi cały. Wymieniłem na nowe. I zaobserwowałem że kable są zimne przy włączonych swiatłach, lecz kostki pod bakiem jedna czerwona i druga czarna obie od przełączników z prawej i lewej strony są gorące. Mam podłączone lightbary z zarówkami 18w każda w ten sposób ze podpięte zostały przewody pod te od lampy głównej bez żadnych przekaźników itp. Bezpiecznik zwiększyłem z 10A na 15A. Czy możliwe ze ten kabel spalił sie od lightbarów? Jak je podłączy aby było bezpiecznie??
Kiedyś mialem przez przekaźnik do przełacznika na kierownicy i potem plus i minus do akumulatora, na plusie bezpiecznik tyle ze przeszkadzało mi to ze przy wyjętym kluczyku ze stacyjki mozna było je włączyc. Czekam na porady
Kiedyś mialem przez przekaźnik do przełacznika na kierownicy i potem plus i minus do akumulatora, na plusie bezpiecznik tyle ze przeszkadzało mi to ze przy wyjętym kluczyku ze stacyjki mozna było je włączyc. Czekam na porady
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
ja mam wpięte lightbary pod dodatkowy wolny kabel zasilania w lampie, mam dzielone lightbary świeci lewy albo prawy, dodatkowe 55 W uniesie ale 110 W już nie, 70 W nie sprawdzałem,
to mam pod wyłącznik hebelkowy dodatkowy który mam w lampie, te wszystkie przełączniki bez przekaźnika raczej długo nie pociągną, przekaźnik być musi i kropka
wcześniej po poprzednim właścicielu były lightbary wpięte pod światła mijania, i przekaźnik (właściwie obudowa przekaźnika koło pinów który jest w lampie był na stykach gniazdo przekaźnika - przekaźnik dość dobrze nadtopiony. wymieniłem 3/4 kabli w reflektorze bo mnie ta maniana wkurzała
podepnij może lightbary osobno albo od aku albo od tego dodatkowego kabla w reflektorze , jest większego przekroju i nie ma kluczyka nie ma prądu
to mam pod wyłącznik hebelkowy dodatkowy który mam w lampie, te wszystkie przełączniki bez przekaźnika raczej długo nie pociągną, przekaźnik być musi i kropka
wcześniej po poprzednim właścicielu były lightbary wpięte pod światła mijania, i przekaźnik (właściwie obudowa przekaźnika koło pinów który jest w lampie był na stykach gniazdo przekaźnika - przekaźnik dość dobrze nadtopiony. wymieniłem 3/4 kabli w reflektorze bo mnie ta maniana wkurzała
podepnij może lightbary osobno albo od aku albo od tego dodatkowego kabla w reflektorze , jest większego przekroju i nie ma kluczyka nie ma prądu
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
o ile kojarzę to chyba Konrad był nieźle zorientowany w temacie elektryki i przekaźników, może napisz do niego PW, a może jakieś zwarcie było ?
lightbary masz obecnie włączone zawsze z reflektorem ? jeśli tak to może pomyśl nad wyłącznikiem, bo jak trafisz na jakiegoś przepisowego policjanta to się będzie czepiał "czemu Panu świecą się trzy światła ?!" moto przepisowo może mieć tylko 2 światła główne, no to ja tak mam
lightbary masz obecnie włączone zawsze z reflektorem ? jeśli tak to może pomyśl nad wyłącznikiem, bo jak trafisz na jakiegoś przepisowego policjanta to się będzie czepiał "czemu Panu świecą się trzy światła ?!" moto przepisowo może mieć tylko 2 światła główne, no to ja tak mam
Ostatnio zmieniony śr sie 22, 2012 przez Mayones, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
to wcale nie masz przekaźnika od reflektora głównego ? to może po prostu wsadź przekaźnik między zasilanie a wyłącznik przy kierownicy i wtedy będzie OK, ja miałem w reflektorze przekaźnik to uznałem że to norma między wyłącznikiem na kierze a reflektorem, teraz mam w sumie 3 przekaźniki do 3 osobnych lamp
- adamli
- Posty: 1562
- Rejestracja: pn sie 08, 2011
- Miejscowość: zielonka k/w-wy
- Motocykl: VN 1600 Nomad
- VROC: 34189
Włóż w obwód przekażnik. Włącznikiem świateł załączaj cewkę przekażnika a na styki przekażnika podaj "+"odpowiednio grubym przewodem (2,5mm z bezpiecznikiem )bezpośrednio z aku.
Przekażniki wytrzymują do 30A .
Przekażniki wytrzymują do 30A .
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ~~~~
VROC: 34189 tel. 511616633
VROC: 34189 tel. 511616633
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
pod 30 wpinasz zasilanie główne,
87 to wyjście np na reflektor
85,86 tu wpinasz kable od wyłącznika
jako że jest już gotowy wyłącznik z kablami to chyba nie trzeba juz ciągnąć + na wyłącznik
podobnie było przy przycisku klaksona że wystarczyło kable spod przycisku wpiąć w 85 i 86 i działa.
looknij też tutaj
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... =lightbary
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
Podłączyłem troszeczkę inaczej i nie wiem czy dobrze, niby wszystko dziala. Zrobiłem sobie przewód z bezpiecznikiem do 30-stki przy przekaźniku. 87 lampy. 86i 85 juz teraz nie pamietam jeden przewód do przełacznika oddzielnego przy kierownicy i jeden z nich prądowy wpiąłem pod prądowy od długich swiateł w głównym reflektorze. Przez co jak wyjmę kluczyk ze stacyjki lightbarów nie da sie zapalic. Działają mi lightbary tylko z długimi swiatlami. Teraz przewody są zimne wszystkie
Kto jest online
Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości