Krzywa jazda - krzywy widelec, czy tylko trzeba wyregulować?
Krzywa jazda - krzywy widelec, czy tylko trzeba wyregulować?
Niedawno wyjechałem w moją pierwszą długą trasę Gdańsk-Warszawa-Gdańsk, łącznie 800 km. Niestety podczas powrotu spotkał mnie mocny deszcz i na dwusetnym kilometrze mokrej nawierzchni zrobiłem highside'a przy ok. 50 km/h z powodu zablokowania tylnego hamulca. Na mnie zero uszkodzeń, problemem jest motocykl. ;-) Połamany przedni kierunkowskaz i urwane lusterko to pierdoły. Problemem jest to, że motocykl musi mieć lekko skręconą kierownicę, żeby jechać prosto. A dokładniej widelec - sama kiera nie jest krzywa. Widać to dobrze na fotce, na której obliczyłem, że odchylenie wynosi 5,7 stopnia do jazdy na wprost.
Pytanie: To jest tak zwana kaplica i nic nie da się z tym zrobić, czy może tylko wystarczy coś wyregulować? - tak jak robi się to w rowerach. Na forum nie znalazłem niestety żadnego wątku o krzywym widelcu albo krzywej jeździe.
Oglądałem cały osprzęt z przodu i nie znalazłem żadnych pęknięć, niesymetryczności, itp. - choć nie wykluczam może niedokładnie patrzyłem.
Pytanie dodatkowe do trójmiejskich vulcanowców - polecicie jakiś warsztat motocyklowy lub dobrego fachowca od motocykli?
Pytanie: To jest tak zwana kaplica i nic nie da się z tym zrobić, czy może tylko wystarczy coś wyregulować? - tak jak robi się to w rowerach. Na forum nie znalazłem niestety żadnego wątku o krzywym widelcu albo krzywej jeździe.
Oglądałem cały osprzęt z przodu i nie znalazłem żadnych pęknięć, niesymetryczności, itp. - choć nie wykluczam może niedokładnie patrzyłem.
Pytanie dodatkowe do trójmiejskich vulcanowców - polecicie jakiś warsztat motocyklowy lub dobrego fachowca od motocykli?
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Re: Krzywa jazda - krzywy widelec, czy tylko trzeba wyregulo
Nowaker pisze:Niedawno wyjechałem w moją pierwszą długą trasę Gdańsk-Warszawa-Gdańsk, łącznie 800 km. Niestety podczas powrotu spotkał mnie mocny deszcz i na dwusetnym kilometrze mokrej nawierzchni zrobiłem highside'a przy ok. 50 km/h z powodu zablokowania tylnego hamulca. Na mnie zero uszkodzeń, problemem jest motocykl. ;-) Połamany przedni kierunkowskaz i urwane lusterko to pierdoły. Problemem jest to, że motocykl musi mieć lekko skręconą kierownicę, żeby jechać prosto. A dokładniej widelec - sama kiera nie jest krzywa. Widać to dobrze na fotce, na której obliczyłem, że odchylenie wynosi 5,7 stopnia do jazdy na wprost.
Obrazek
Pytanie: To jest tak zwana kaplica i nic nie da się z tym zrobić, czy może tylko wystarczy coś wyregulować? - tak jak robi się to w rowerach. Na forum nie znalazłem niestety żadnego wątku o krzywym widelcu albo krzywej jeździe.
Oglądałem cały osprzęt z przodu i nie znalazłem żadnych pęknięć, niesymetryczności, itp. - choć nie wykluczam może niedokładnie patrzyłem.
Pytanie dodatkowe do trójmiejskich vulcanowców - polecicie jakiś warsztat motocyklowy lub dobrego fachowca od motocykli?
Popuść śruby (te w sztycach ) mocujące lagi ,następnie unieruchom koło i wyprostuj kierownicę .Cała robota
Tak jak piszą przedmówcy - jeżeli lagi masz proste to prawdopodobnie tylko lekko scentrowały Ci się w półkach. Unieruchom koło, poluzuj śruby mocujące lagi w półkach, wyprostuj i dokręć.
Miałem podobną sytuację w moim vn750 po glebie. Ja dla ułatwienia na czas prostowania zamiast kierownicy zamontowałem kawałek prostej długiej rury (może być nawet kij od szczotki - byle prosty), żeby mieć większe ramię siły i dokładniej widzieć kąt prosty.
Miałem podobną sytuację w moim vn750 po glebie. Ja dla ułatwienia na czas prostowania zamiast kierownicy zamontowałem kawałek prostej długiej rury (może być nawet kij od szczotki - byle prosty), żeby mieć większe ramię siły i dokładniej widzieć kąt prosty.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
- dwie dechy bo bokach koła i zaprzeć je do ścian,
- zbijasz skrzynkę po obwodzie koła i np blokujesz to kołkami do posadzki w garażu
- dwie dłuższe deski po bokach od tylnego koła i też jakos to zblokować złapać ściskami stolarskimi, skręcić śrubami itp
na pewno będzie Ci się to lepiej robiło jak obok Ciebie będzie stał zimny Lech powodzenia
- zbijasz skrzynkę po obwodzie koła i np blokujesz to kołkami do posadzki w garażu
- dwie dłuższe deski po bokach od tylnego koła i też jakos to zblokować złapać ściskami stolarskimi, skręcić śrubami itp
na pewno będzie Ci się to lepiej robiło jak obok Ciebie będzie stał zimny Lech powodzenia
Informuję kolegów, że prostowanie udało się bez mniejszych problemów. Koła nawet nie musiałem blokować żadnymi deskami. Lekko (lekko!) poluzowałem śruby, podjechałem do ściany, oparłem o nią koło, i się z nią siłowałem, skręcając kierownicę. Trzy przyciśnięcia i motocykl jeździ prosto. :-) Na sam koniec były potrzebne dwie osoby do skręcenia górnych śrub, bo lagi uciekały do góry - jedna osoba podnosi kierownicę w górę, a druga przykręca lagi.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
Kto jest online
Jest 23 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 23 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości