Olej silnikowy

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Olej silnikowy

Post autor: WiecznieŻywy » czw paź 25, 2012

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem vulcana 1500 ma 30000 tys przebiegu , wiec pytanie jest takie jaki jest wskazany olej do silnika z tym przebiegiem bo mam zamiar wymienic?
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2012 przez WiecznieŻywy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » czw paź 25, 2012

10W40 półsyntetyk, tylko nie Castrol.
Jak się okaże, że bierze olej to wtedy pomyślisz co dalej., ja leję Belray 10W40.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Post autor: WiecznieŻywy » czw paź 25, 2012

dzięki za info

Viking
Posty: 960
Rejestracja: czw lip 15, 2010
Miejscowość: okolice Warszawy
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 34524

Post autor: Viking » czw paź 25, 2012

Piotr pisze:10W40 półsyntetyk, tylko nie Castrol.
Jak się okaże, że bierze olej to wtedy pomyślisz co dalej., ja leję Belray 10W40.

Tak z czystej ciekawości dlaczego nie castrol.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pt paź 26, 2012

Wielu z nas jeździ na MOTUL 5100 ester 10w40 między innymi ja i jest ok
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pt paź 26, 2012

Też polecam ten Motul co koledzy. Jak nie masz pewności to nie kombinuj tylko lej pewniaka. Siemka.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
daro37
Posty: 125
Rejestracja: czw sie 16, 2012
Miejscowość: Maćkowice koło Przemyśla
Motocykl: kawasaki vn 15 se
VROC: 35403

Post autor: daro37 » pt paź 26, 2012

Ja też jeżdżę na MOTUL 5100 ester 10w40 i wszystko jest ok! :antlers:

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » ndz paź 28, 2012

ja rowniez ten stosuje, a pierwszy raz go zastosowalem wlasnie czytajac polecenia vulkanowców, polecam zatem

Piker

Post autor: Piker » ndz paź 28, 2012

Viking pisze:
Piotr pisze:10W40 półsyntetyk, tylko nie Castrol.
Jak się okaże, że bierze olej to wtedy pomyślisz co dalej., ja leję Belray 10W40.

Tak z czystej ciekawości dlaczego nie castrol.
poprzedni właściciel mojego motocykla lał TYLKO castrol. I co? I nic. 60tys przebiegu i nic.
Moim skromnym zdaniem to takie same gadanie jak- każdy, tylko nie Kawasaki. Bo Kawasaki się psuje.

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » pn paź 29, 2012

Piker pisze:poprzedni właściciel mojego motocykla lał TYLKO castrol. I co? I nic. 60tys przebiegu i nic.
Moim skromnym zdaniem to takie same gadanie jak- każdy, tylko nie Kawasaki. Bo Kawasaki się psuje.
Oczywiście, że tylko gadanie. Co ma być, skoro te oleje praktycznie niczym się nie różnią?

Pewnie jakby siedzieć gdzieś bliże producenta, to się okaże, że to identyczne oleje, tylko nalepki mają inne.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 29, 2012

ja tam prędzej bym się zastanowił czy Castrol czy Motul czy inny markowy lany do Polski to to samo co lany do innych krajów :ok: ;)

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » pn paź 29, 2012

I to jest chyba słuszna uwaga, moja małżowinka stwierdziła że proszki do prania sa inne u nas i za zachodnią granica- skoro tak to może być to samo z olejami i inna chemią do naszych sprzetów.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pn paź 29, 2012

Viking pisze:Tak z czystej ciekawości dlaczego nie castrol.
Znam kilka przypadków ślizgającego się sprzęgła na Castrolu, po zmianie na inny olej problem znikał, taki przypadek miał Andrew w swoim Nomadzie, to pamiętam dokładnie więc ja Castrol omijam szerokim łukiem przy wyborze oleju.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » pn paź 29, 2012

Przerzucanie się nazwami olejów nie ma najmniejszego sensu, silnik należny zalewać olejem o normach które przewidział producent i nigdy nie należy ich pogarszać przez zalewanie gorszym, który rzekomo ma coś uszczelnić co jest mitem lub silnik ma duży przebieg bo to błąd. To, że komuś ślizgało się sprzęgło nie oznacza, że castrol jest zły ponieważ mogła to być najzwyczajniej jakaś podróbka.

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » pn paź 29, 2012

Może nie do końca w temacie olejów, ale...
W Polsce mamy dwie rafinerie - Lotos i Orlen. Wszystkie Shelle, BP, Statoile, Lukoile a nawet Q8 sprzedają paliwo z Lotosu albo Orlenu... trochę mnie bawi jak ktoś twierdzi, że np Lukoil ma gorsze paliwo niż Shell...
Nie wiem jak jest z olejami, ale zawsze lałem najtańszy... cudów nie ma - to tylko olej.

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » pn paź 29, 2012

FlasH pisze:Może nie do końca w temacie olejów, ale...
W Polsce mamy dwie rafinerie - Lotos i Orlen. Wszystkie Shelle, BP, Statoile, Lukoile a nawet Q8 sprzedają paliwo z Lotosu albo Orlenu... trochę mnie bawi jak ktoś twierdzi, że np Lukoil ma gorsze paliwo niż Shell...
Nie wiem jak jest z olejami, ale zawsze lałem najtańszy... cudów nie ma - to tylko olej.
Co do paliwa nie do końca użytkownicy maja wpływ na to co zatankują taki kraj, natomiast jaki olej zalejesz do silnika to już od ciebie zależy. Jak dbasz tak masz, dobry olej wśród najtańszych nie znajdziesz. Dzisiaj olej oprócz smarowania spełnia szereg zadań w silniku które są istotne dla jego żywotności. Tylko współczuć komuś kto kupił moto od gościa którego nie było stać na jego utrzymanie.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt paź 30, 2012

właśnie dostałem newslettera z 4biker.pl Poznań olej MOTUL 5100 10W40 za 116 zł, niby 30 % taniej jakby ktoś akurat był na kupnie to może warto sprawdzić :ok:

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » śr lis 07, 2012

Generalnie odkąd mam swoją kawusie zalewam ją Castrolem i nie mam problemu z silnikiem ani ze sprzęgłem. Nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że Motul też by był dobry - Castrol leje dlatego że mam 4l za 110 zeta :ok:
Nawiasem mówiąc nie sprawdzałem ceny motula :scrach:
VROC#34775

Awatar użytkownika
Czesław
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 08, 2011
Miejscowość: Wisła
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Czesław » czw lis 08, 2012

Mayones pisze:ja tam prędzej bym się zastanowił czy Castrol czy Motul czy inny markowy lany do Polski to to samo co lany do innych krajów :ok: ;)
I w tym może coś być ,brat mojego kumpla pracował w rafiner i mówił że olej z jednej cysterny rozlewali do baniek różnych marek,no ale to było paręnaście lat temu więc może teraz już się coś zmieniło,a z proszkami było podobnie,to widziałem na własne oczy że ten sam proszek sypali do różnych opakowań.
Jeżeli coś się zacina – użyj siły. Gdy się złamie znaczy to, że i tak wymagało wymiany.

Awatar użytkownika
WiecznieŻywy
Posty: 307
Rejestracja: wt paź 02, 2012
Miejscowość: Elbląg
Motocykl: Kawasaki Vulcan 2000
VROC: 35625

Post autor: WiecznieŻywy » czw lis 08, 2012

po wielu wpowiedziach kolegoow , bo chyba moge tak nazwac wszystkich na tym forum , zastosuje w swoim VULCANIE motul 5100
Lewa w gore

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą