panewka kaput?

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

panewka kaput?

Post autor: SAJMON84 » śr sty 09, 2013

witam wszystkich!!!

Piszę w imieniu kumpla co to dopiero nabył VN 750

Po kupnie "testowaliśmy jego moto - pogoda dopisała jak na zime"
Pierwszw dwa dni gitara, tak cicho vulkana nie słyszałem.
Dzień trzeci stuki, diagnoza nadgorliwego kolegi panewka.

Moje pytanie to:
1. Jak mają się osiągi do padniętej panewki? moto odpala super, równo cyka, buja się do 180 km/h (wersja 50km)
2. Lampka od ciśnienia oleju - mignie przy odpalaniu na ułamek sekundy czyli dobrze.

Dodam że stuki te słychać przy ruszaniu, i niskich prędkościach na wysokim biegu jak sie da w palnik. W okolicach głowic, cylindrów cisza, na wolnych obrotach? po mojemu cisza.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » śr sty 09, 2013

Sajmon 84, padnięta panewka raczej nie będzie miała wpływu na osiągi. Czy na zimnym i gorącym siniku stuki są takie same? Zerknij na poziom oleju silnikowego.
Ale najlepiej pytaj Rudego, on jest obcykany w 750.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » śr sty 09, 2013

stuki słyszalne tylko pod dużym obciążeniem. Przykład: przy 50 km/h na 5 biegu daje ostro gazu to przez moment występuje takie "tu tu tu" przy 80 przestaje i elegancko chodzi.
Przy ruszaniu jak dam mu mało gazu to też tak jest. Myśle że to kwestia małych obrotów w stosunku do prędkości na danym biegu.

A ciśnienie oleju? czy kontrolka zapali się jak juz panewka będzie totalnie zczochrana?
Olej po przejechaniu 800 km trzyma stan.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » śr sty 09, 2013

Panewkę słychać na dole silnika. Wydaje taki głuchy dźwięk jakbyś uderzał drewnianym kołkiem w metal. I raczej występuje w całym zakresie obrotów. Zdiagnozujcie dokładnie bo po co się niepotrzebnie narobić.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » śr sty 09, 2013

Najlepiej spuścić olej silnikowy całkowicie i zobaczyć czy nie ma opiłków. Zazwyczaj gdy padną panewki to właśnie opiłki lecą z olejem do miski. Stuki słychać w całym zakresie obrotów tak jak pisał Andrew.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » pn sty 21, 2013

czy faktycznie w razie "W" te silniki sie remontuje? większość odradza regeneracji wału czy dorabiania panewek.
Jak to naprawde jest? Jest ktoś na forum kto robił taką naprawę? czy faktycznie później to chodzi?

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » pn sty 21, 2013

SAJMON84 pytasz czy to się naprawia.Myślę ze naprawić można byleby dobrze i utrzciwie ,na dobrych częsciach , sam czekam na swój silnik[jest u szlifierza], jak odbiorę dam znać ile i za co zapłaciłem a jak to wszystko wyjdzie w praniu to się okaże po pierwszym sezonie pozdro. :antlers:

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » wt sty 22, 2013

Żabol a Ty oddałeś cały silnik czy zdemontowane poszczególne części? Czy takie zakłady same rozwalają i składają silnik?

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » wt sty 22, 2013

SAJMON84 :ok: ZAŁĄCZ PW

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » wt sty 22, 2013

coś nie moge włączyć PW, chyba przy tworzeniu profilu nie włączyłem tej opcji chyba

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » wt sty 22, 2013

nie możesz zmienic ustawień :ok:

DEREK12
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 27, 2012
Miejscowość: częstochowa
Motocykl: vn800
VROC: 0

Post autor: DEREK12 » wt kwie 30, 2013

Jestem bardzo zainteresowany zakończeniem tego problemu bo mam identyczne stuki w vn 800 classic.Wolne obroty super wszystko spoko,wysokie to samo tylko w momencie ruszania bądż wolnej jazdy na wysokim biegu,po dodaniu gazu wszystko przechodzi.Dodam jeszcze że jak kupowałem to już było, zrobiłem jakieś 4000 tyś i w sumie nic się nie dzieje oprócz słuchowego dyskomfortu.Mój nowo poznany mechanik z Zawiercia mówi że to na bank panewka na wale. Nie jestem pewien ale panewka dawała by ciągły pogłos rosnący wraz ze wzrostem obrotów,czy równomierny stukot na wolnych obrotach.Tutaj tego nie ma .Moto stoi właśnie u niego bo zaczeło się wszystko od regulacji zaworów i już miał rozbierać silnik ale to wstrzymałem.Były opiłki na filtrze siatkowym ale przecież w tym motocyklu skrzynia korzysta z tego samego oleju co silnik.Jeden wiórek był zwinięty jak spiralka sprężysty i błyszczący,magnes ponoć wyłapał jeszcze trochę mnejszych drobnych wiórków,ale panewka jest z metalu nie reagującego na magnes.Trochę się rozpisałem proszę o pomoc

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » wt kwie 30, 2013

DAREK12 problem rozwiązaliśmy.
Niech mechanik dobrze Ci sprawdzi kosz sprzęgłowy. My sami do tego doszliśmy.
Dźwięk dochodził niby z lewej strony ale to była zmyła.
1. Sprawdz przekładki sprzęgłą
2. Sprężyny sprzęgła
3. U nas było łożysko sprzęgła igiełkowe. Po zmianie jak ręką odjął.
Powodzenia i daj znać jak się uporasz.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr maja 01, 2013

Andrew pisze:Panewkę słychać na dole silnika. Wydaje taki głuchy dźwięk jakbyś uderzał drewnianym kołkiem w metal. I raczej występuje w całym zakresie obrotów. Zdiagnozujcie dokładnie bo po co się niepotrzebnie narobić.
:) Dokładnie , rozbieranie silnika to ostateczność, sprawdz sprzęgło, jak jest 5 bieg i dajesz gaz z niskiej prędkości np 30 km zawsze jest taki stukot spowodowany małą prędkością do danego biegu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą