Dkręcanie pokrywy sprzegła

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Dkręcanie pokrywy sprzegła

Post autor: eFKa » wt lut 26, 2013

Witam i proszę o poradę
Zmieniłem w swoim tarcze sprzęgłowe, myslałem że po wymianie na nowe jedynka będzie wchodziła delikatniej, niestety kopie tak samo jak wcześniej .
Czyżby to był taki urok ?,a może linke słabo naciągłem?
Druga sprawa ,co zle zrobiłem dokręcajac pokrywe sprzegła?
Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika pojawia się kropla oleju pod spodem ,czy uszczelke powinienem potraktowac silikonem ?,sprzedawca uszczelki zalecał bez silikonu,tak tez zrobiłem
?? ??
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr lut 27, 2013

Podejrzewam, że za mocno przykręciłeś pokrywę i zniszczyłeś uszczelkę teraz bez silikonu się raczej nie obędzie :(
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » śr lut 27, 2013

Nie pamiętam dokładnie ale śruba dekla powinna być dokręcona z siłą 6 albo 8 Nm, jest to bardzo mało jak byś dokręcił mocno śrubokrętem, grzechotką można przeciągnąć. Ja kiedyś zrobiłem lepiej tak ćwiartkę silnika dokręcałem że mi pękła :D
Więc pewno zepsułeś uszczelkę. PS jak zakładasz nową uszczelkę weź na palec trochę oleju i posmaruj, to taka moja rada.

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Post autor: eFKa » śr lut 27, 2013

Pokrywe dokrecalem z siłą 9.8Nm i niestety pokazał się olej więc dokręciłem ręcznie z czuciem i pewnie przesadziłem :mad:
Dzieki panowie za rady spróbuje jeszcze raz delikatnie na silikonie jeśli to nie pomoże będe musial założyć nową uszczelke :mad:
Pozdrawiam :yeee:
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr lut 27, 2013

Tiszo pisze: PS jak zakładasz nową uszczelkę weź na palec trochę oleju i posmaruj, to taka moja rada.
Instrukcja do VN800 wyrażnie zabrania smarowania uszczelki olejem (nie wiem czy takie info dotyczy VN2000).
Co do wycieku :scrach: może niedokładnie usunąłeś starą uszczelkę.

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Post autor: eFKa » śr lut 27, 2013

Stara uszczelka odeszła cała idealnie ,być może coś mi podeszło pod nową przy zakładaniu?
Rozkręce zobacze :boje:
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr lut 27, 2013

Pantani pisze:
Instrukcja do VN800 wyrażnie zabrania smarowania uszczelki olejem (nie wiem czy takie info dotyczy VN2000)
A jaki jest tego powód?

Ja przy każdych pracach mechanicznych, niezależnie czy to samochód, wózek widłowy, ciągnik rolniczy, inna maszyna, a i nawet ten motocykl, zakładając uszczelkę czy nawet o-ring, zawsze ale to zawsze, smaruje delikatnie olejem, (tj, olej na palec i dookoła) wtedy mam pewność że ładnie się ułożyła, Przy uszczelkach korkowych tego nie robię. Jest jeszcze cos takiego jak Hermetic używam i sprawdza się świetnie, Mój ojciec jak pracował w hucie to tego środka używali do uszczelnia jakichś przekładni które pracowały w wysokich temperaturach, twierdzi że był to najlepszy środek,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » śr lut 27, 2013

eFKa pisze:spróbuje jeszcze raz delikatnie na silikonie...
jeśli chcesz to zrobić dobrze to nie silikon tylko pasta/masa uszczelniająca firmy Victor Reinz (reinzosil), w każdym motoryzacyjnym ~25zł

takie coś:
http://chopper.net.pl/product_info.php?products_id=1280 tylko tu gruuubo przesadzili z ceną ;)
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Post autor: eFKa » ndz mar 31, 2013

Panowie uszczelka zrobiona (wczoraj),użyłem pasty o której Orzech pisał ;) i dokręciłem z siłą 9.8 dziesiątych. Odpaliłem motor na pół godzinki i śmigałem po garażu :D nic nie cieknie.
Dzięki za porady :yeee:
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą