BEZPIECZEŃSTWO

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Azachiel77
Posty: 142
Rejestracja: ndz sie 08, 2010
Miejscowość: strzelce opolskie
Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
VROC: 0

BEZPIECZEŃSTWO

Post autor: Azachiel77 » sob sie 28, 2010

Witam Wszystkich
Wiem ze już prawie po sezonie ale jestem ciekaw Waszych opinii w temacie KASKÓW. Czy otwarty czy szczękowy czy integralny. Jakie są Wasze spostrzeżenia itp.
Pozdrawiam

GROSZEK
Posty: 120
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: WAŁBRZYCH
Motocykl: KAWASAKI VN 1500 NOMAD
VROC: 0

Post autor: GROSZEK » sob sie 28, 2010

Na głowie sie nie oszczedza ,dobieram kask w zaleznosci od pogody np dzisiaj
szczekowy bo pizdziło w upalne dni orzeszek no i odkryty z szybka tez warunek
pogoda.Woze przewaznie dwa kaski bo mam .gdzie wsadzic .Kazdy z tych kasków
spełnia swoje wymogi wiadomo ze w orzeszku nie bedziesz grzał autostrada
ale po miescie spoko.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » sob sie 28, 2010

kiedyś upierałem się przy otwartym. Potem kupiłem szczękowca i nie wyobrażam sobie jazdy w innym rodzaju kasku.
Ale tak na prawdę dla bezpieczeństwa to nie ważny jest rodzaj tylko wykonanie i dopasowanie kasku.

I ważna rzecz, nie kupuje się kasków używanych. Po pierwsze kask dopasowuje się do czaszki użytkownika, a po drugie nigdy nie wiadomo jaka jest jego historia.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » ndz sie 29, 2010

Zdecydowanie ważne jest żeby kask miał atest i był dopasowany do głowy nie za luźny bo będzie się telepał podczas jazdy i nie za ciasny bo po przejechaniu 50 km wyp****sz go do rowu bo czchę ci będzie rozsadzać . A co do typu integralny, szczękowy czy typy jet to już chyba indywidualna sprawa co komu się podoba i jak się czuje. Ja osobiście preferuję typu jet z krótką sybą lub bez :mrgreen: trza tego wiatru trochę poczuć :motonita:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz sie 29, 2010

Markowy z atestem i nie używany
Ja kupiłem Jeta z duuuużą szybą i pałąkiem na brodę i nie wyobrażam sobie innego.
No chyba że parada to ... malusieńki orzeszek...
A szukając pośród firm i modeli usłyszałem taką maksymę.

"Kup taki kask na ile wyceniasz swoją głowę"

W moim przypadku stanęło na Schubercie J1
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz sie 29, 2010

Ja preferuje otwarty i parada orzeszek (którego jeszcze ni emam :mrgreen: )
A te słowa - "Kup taki kask na ile wyceniasz swoją głowę" to święta racja :yeee:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » ndz sie 29, 2010

MUKA pisze:"Kup taki kask na ile wyceniasz swoją głowę"
...no to mnie nie stać ! - i co mam zrobić ? :lol:

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz sie 29, 2010

Mnie też nie stać na taki jaki bym chciał, ale kupiłem klasy średniej i :ok:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » ndz sie 29, 2010

Powiem tak cena hmmm ....dobry kask hmmm Każdy z nas ma gdzieś w gwiazdach swój los zapisany i nawet najlepszy kask nie zmieni tego ale puki co kupujmy to co uważamy za najlepsze i najwygodniejsze dla nas. :motonita:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » ndz sie 29, 2010

a ja sobie upatrzyłem JET CABERG DOWNTOWN - mat i mam zamiar przez zimę zainwestować w 2 szt.

Obrazek

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » ndz sie 29, 2010

Starszy pisze:a ja sobie upatrzyłem JET CABERG DOWNTOWN - mat i mam zamiar przez zimę zainwestować w 2 szt.

Obrazek
No ładny :motonita:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz sie 29, 2010

Starszy pisze:
MUKA pisze:"Kup taki kask na ile wyceniasz swoją głowę"
...no to mnie nie stać ! - i co mam zrobić ? :lol:
To jest i inne przysłowie

Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma

Wiadomo nie każdy może w tej kwestii zaszaleć ale chodziło mi o pomijanie tych z najniższej półki bez atestów itp.
Jak na kursie A usłyszałem info że szkoła ma w ofercie kaski i że są takie super i kosztuje 100 zł i nie pęka jak upadnie bo taka skorupa(lepiej jak czacha pęknie) I firmy NoName to mnie zmroziło...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » ndz sie 29, 2010

kask jest po to żeby pękł - fizyki nie oszukasz
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz sie 29, 2010

Badger pisze:kask jest po to żeby pękł - fizyki nie oszukasz
No właśnie on ma pochłonąć energię uderzenia a nie przenieść ją na czaszkę!!!
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 571
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Legionowo
Motocykl: VN 750, VN 15, vn 900
VROC: 31422

Post autor: Kuba » pn sie 30, 2010

Wspominałem w którymś z wątków o wypadku mojego syna. W trakcie przyziemnych ewolucji jak już się oddzielił od motocykla przerył częścią twarzową kasku trochę ściółki leśnej. Na szczęście miał szczękowego CABERGa. Część szczękowa kasku porysowana i pęknięta szybka to bilans strat, przy otwartym pewnie wyglądałoby to nieco inaczej.
Dzisiaj jest pierwszym dniem reszty mojego życia.

Awatar użytkownika
Baudolino
Posty: 945
Rejestracja: ndz cze 13, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Lucynka
VROC: 32426

Post autor: Baudolino » pn sie 30, 2010

Jak chyba wszyscy też miałem dylemat. Wydaje mi się że kompromisem jest szczękowiec, więc zapodałem sobie Nolana 90 czarny mat. Jestem raczej zadowolony, choć berecikiem jeszcze nie ryłem po asfalcie... i niech tak zostanie ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn sie 30, 2010

Zainwestowałem w Nolana N93 w wersji AIR. w zależności od potrzeb może być:

Integralem (ma atest)
JETem z dużą szybą - po wypięciu szczęki
Jetem paradnym - po zdjęciu szczęki, wypięciu szybki i założeniu daszka.

Wygodny, nawet w gorące dni przewiewny, mam nadzieję, że bezpieczny. Do tego pinlock i nie ma problemu z parowaniem szyby

Żonka ma zwykłego N93. W porównaniu z wcześniejszą szczękową NAXą mówi, że nie niebo a ziemia.

I dzisiaj i wczoraj też już ze szczęką jeżdżę. Zimno :-(
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Chili
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 13, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: VN 1600
VROC: 0

Post autor: Chili » pn sie 30, 2010

A nie wiem czy wiecie że kask powinno się wymienić po pięciu latach od jego wyprodukowania?! Historia podobna jest do opon. Można poczytać o tym na necie ;)
Reguły są po to, żeby ich przestrzegać, ale od wszystkich reguł są wyjątki - I JA JESTEM JEDNYM Z NICH!!!

Choć idę przez ciemną dolinę, zła się nie ulęknę, bo jestem największym w niej s@@@synem

Awatar użytkownika
Baudolino
Posty: 945
Rejestracja: ndz cze 13, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Lucynka
VROC: 32426

Post autor: Baudolino » pn sie 30, 2010

Pięć lat to szmat czasu więc można się poświęcić, zwłaszcza że widziałem różowego N90 i się na niego napaliłem. :yeee:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kika
Posty: 412
Rejestracja: pn lip 12, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 900
VROC: 0

Post autor: Kika » pn sie 30, 2010

Różówego :?:
łał, gdzie go można zobaczyć?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą