Zrób to sam: Filtr VN900
- Lacik
- Posty: 2139
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Sosnowiec
- Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
- VROC: 33363
Proszę o konstruktywne wypowiedzi wnoszące coś do tematu. Jeśli ktoś chce zaproponować inne nietypowe metody filtracji ( np ostatnio podany worek od odkurzacza) proszę o umieszczenie fotorelacji/zdjęcia poglądowego i podzielenie się uwagami na temat stosowania takiego filtra w swoim motocyklu
Andy widzę, że coś tam wiesz.
Ja się tylko zastanawiam, bo padały tu przykłady maszyn sportowych. Ok, tylko, że tam wymienia się silniki parę razy na sezon ( pomijając fakt, że licznik motogodzin takiego silnika nie pokazuje zbyt dużej liczby godzin ) Więc nie wiem czy to takie dobre odniesienie w stosunku do naszych maszyn, ktore maja przejechać paredziesiąt tysiecy kilometrów.
Dalej uważam, że taki filtr może więcej narobić szkód niż pożytku, patrząc w przyszłość działania silnika.
Andy widzę, że coś tam wiesz.
Ja się tylko zastanawiam, bo padały tu przykłady maszyn sportowych. Ok, tylko, że tam wymienia się silniki parę razy na sezon ( pomijając fakt, że licznik motogodzin takiego silnika nie pokazuje zbyt dużej liczby godzin ) Więc nie wiem czy to takie dobre odniesienie w stosunku do naszych maszyn, ktore maja przejechać paredziesiąt tysiecy kilometrów.
Dalej uważam, że taki filtr może więcej narobić szkód niż pożytku, patrząc w przyszłość działania silnika.
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa
Z tego co wiem w VN'ach 700/750/15 stosuje się gąbkowe filtry powietrza i jakoś nikt tego nie neguje.
Wnioskuję z zamieszczanych wypowiedzi co niektórych użytkowników forum, że aby nadać indywidualnego charakteru maszynie należy przede wszystkim zamocować dodatkowe lampki...
Trufel widzę ze masz spore doświadczenie w temacie. Stosujesz worki od odkurzaczy w swojej Yamasze? Używasz Yamahy do odkurzania? Napisz coś szerzej o tym, śmiało. Ciekawe rozwiązanie. Stosujesz jeszcze jakieś alternatywne rozwiązania w swoim motocyklu? Może opony od taczek?
Pozdrawiam
Wnioskuję z zamieszczanych wypowiedzi co niektórych użytkowników forum, że aby nadać indywidualnego charakteru maszynie należy przede wszystkim zamocować dodatkowe lampki...
Trufel widzę ze masz spore doświadczenie w temacie. Stosujesz worki od odkurzaczy w swojej Yamasze? Używasz Yamahy do odkurzania? Napisz coś szerzej o tym, śmiało. Ciekawe rozwiązanie. Stosujesz jeszcze jakieś alternatywne rozwiązania w swoim motocyklu? Może opony od taczek?
Pozdrawiam
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Kuba nikt nie neguje, bardzo fajny pomysł i za fotorelację. Przestrzegamy tylko, że byle jaka gąbka może pod wpływem oleju/paliwa ulec rozpadowi i w kawałeczkach poleci Ci we wtryski, i ........... może nic się nie stanie, ale pewności nie ma.takijedenkuba pisze:Z tego co wiem w VN'ach 700/750/15 stosuje się gąbkowe filtry powietrza i jakoś nikt tego nie neguje.
Wrzuć po kawałku tej gąbki do dwóch słoików z odrobiną oleju i benzyny, i za tydzień będziesz mądrzejszy i spokojniejszy.
Za mały lub za duży przepływ to ewentualne dławienie się lub nie sam wyczujesz i najwyżej wymienisz, jak trochę kurzu poleci też tragedii nie bedzie, nasze silniki nie są znowu tak wyżyłowane, a i po szutrach nie często się taczają.
Ruzpuszczająca się gąbka może narobić bagna - tak mi sie przynajmniej wydaje.
-
- Posty: 1149
- Rejestracja: sob sty 26, 2013
- Miejscowość: Poznań/Kamionki
- Motocykl: VN1700 Classic
- VROC: 0
Słuchajcie , bo nie będę powtarzać
gąbka generalnie nawet kiepska nie powinna się rozpuszczać w oleju lub benzynie, może jedynie pod wpływem czynników zewnętrznych ( temp. itp) się starzeć ( tj. zmienić swoje właściwości fiz-chem - twardnieć ) - czyli przy dużym przepływie powietrza po kawałku się rozpadać i dostawać się do silnika
Ale na to trzeba czasu !
Piszę to ja chemik z malutkim doświadczeniem
gąbka generalnie nawet kiepska nie powinna się rozpuszczać w oleju lub benzynie, może jedynie pod wpływem czynników zewnętrznych ( temp. itp) się starzeć ( tj. zmienić swoje właściwości fiz-chem - twardnieć ) - czyli przy dużym przepływie powietrza po kawałku się rozpadać i dostawać się do silnika
Ale na to trzeba czasu !
Piszę to ja chemik z malutkim doświadczeniem
LwG Darek
Iguanas Poznań
Iguanas Poznań
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Dla zainteresowanych i ciekawskich ciąg dalszy DIY
Dziś gąbka filtra została nasączona olejem do filtrów gąbkowych i/lub bawełnianych.
Po odparowaniu części lotnej zamontowany, na właściwym miejscu.
Motocykl wytoczony po raz pierwszy od WOŚP na świeże powietrze.
Odpalony, rozgrzany no i jazda próbna.
Die długa bo jeszcze dziś trochę chłodno. Ale na wystarczającym dystansie by zaobserwować zmiany. Mianowicie, wyraźnie wyczuwalna lepsza reakcja na odkręcenie manetki gazu . Motocykl żwawiej przyspiesza. Uwaga!! Podczas prób nie strzelił z wydechu ani razu
Co przy filtrze papierowym było normą, zwłaszcza po ostrym dokładaniu do pieca i nagłym zamknięciu przepustnicy.
Ogólnie
Dziś gąbka filtra została nasączona olejem do filtrów gąbkowych i/lub bawełnianych.
Po odparowaniu części lotnej zamontowany, na właściwym miejscu.
Motocykl wytoczony po raz pierwszy od WOŚP na świeże powietrze.
Odpalony, rozgrzany no i jazda próbna.
Die długa bo jeszcze dziś trochę chłodno. Ale na wystarczającym dystansie by zaobserwować zmiany. Mianowicie, wyraźnie wyczuwalna lepsza reakcja na odkręcenie manetki gazu . Motocykl żwawiej przyspiesza. Uwaga!! Podczas prób nie strzelił z wydechu ani razu
Co przy filtrze papierowym było normą, zwłaszcza po ostrym dokładaniu do pieca i nagłym zamknięciu przepustnicy.
Ogólnie
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Tak więc projekt można uznać za pewny i bezpieczny dla moto- tym samym rozwiewamy obawy ze wszystkich poprzednich wpisów, zgadzasz się?
Mam stary oryginalny filtr, nachodzi mnie ochota żeby zrobić takowy filtr zgodnie z Twoją instrukcją. W sklepie motoryzacyjnym jest specjalna gąbka na filtry powietrza 20 zł za arkusz A4 grubość jakieś 2 cm - może złoże ją podwójnie. Do tego jakiś olej do filtrów, polecasz coś?
Mam stary oryginalny filtr, nachodzi mnie ochota żeby zrobić takowy filtr zgodnie z Twoją instrukcją. W sklepie motoryzacyjnym jest specjalna gąbka na filtry powietrza 20 zł za arkusz A4 grubość jakieś 2 cm - może złoże ją podwójnie. Do tego jakiś olej do filtrów, polecasz coś?
2cm nie wiem czy wystarczy, ale żadnych podwójnych.
No i olej do filtrów piankowych i bawełnianych.
Kupisz w hurtowni z olejami lub zamówisz w sklepie motoryzacyjnym lub na allegro.
Te oleje po odparowaniu części lotnej są bardzo lepkie, dla tego polecam pracę z olejem w rękawiczkach lateksowych lub nitrylowych.
No i olej do filtrów piankowych i bawełnianych.
Kupisz w hurtowni z olejami lub zamówisz w sklepie motoryzacyjnym lub na allegro.
Te oleje po odparowaniu części lotnej są bardzo lepkie, dla tego polecam pracę z olejem w rękawiczkach lateksowych lub nitrylowych.
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości