Stukanie metaliczne dość głośne

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Stukanie metaliczne dość głośne

Post autor: Gabriel » czw kwie 18, 2013

Witam, po zimie motocykl odpalony wszystko było OK przez 150km, jak wiadomo ciężko samemu sprawdzić poziom oleju, niestety i ja źle spojrzałem. Okazało po pomocy kolegi, że jednak oleju jest mało :( Brakowało lekko ponad litr. Wracając do domu coś zaczęło się dziać, silnik zaczął głośniej pracować, po dolaniu oleju już tak zostało. Głośne metaliczne stukanie słyszalne na obrotach lekko wyższych niż obroty jałowe. Luz czy na biegu nie ma różnicy, wydaje mi się, że dźwięk dochodzi z za pokrywy tam co się olej wlewa.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » czw kwie 18, 2013

Atualizacja; stukanie jednak dobiega raczej z tylnego cylindra :(
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » czw kwie 18, 2013

Może to być panewka... Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę wiek moto. Dźwięk ostry metalicznych czy taki głuchy stłumiony? nasila się ze wzrostem obrotów?
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » czw kwie 18, 2013

Jeśli nie zapaliła Ci się kontrolka ciśnienia oleju w czasie pracy silnika to uszkodzenie raczej nie będzie powiązane z niskin stanem oleju. No chyba, że masz uszkodzoną kontrolkę lub czujnik.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » czw kwie 18, 2013

Stukanie wzrasta z obrotami oraz sie nasila, stukanie raczej ostre. Kontrolka nic nie sygnalizowała. W zeszłym sezonie działała, znaczy sprawdzałem nie to żebym bez oleju jeździł. Pozatym oleju weszło 1,2l troche go jednak zostało na sucho nie chodził. Jaki może być koszt panewki z wymisną? Co jeszcze zrobić przy takiej naprawie, a w ogóle czy to sie opłaca.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pt kwie 19, 2013

:) 1,2 l to dużo ci brakowało ?? może w zeszłym sezonie też latałeś na takim stanie i sprzęt się wk :mad: ł i basta :(

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt kwie 19, 2013

Zawsze było kontrolowane dokładnie. Teraz tylko lekka gafa :( .
Pojechałem i wszystko było OK, jak wracałem zapomniałem się, że mam drugi bieg, moto zgasło przy ruszaniu i już coś się zaczęło.

Będę chyba zmuszony przełożyć inny silnik. Prosiłbym o namiary na firmę lub zaufaną osobę która ma taki silnik na sprzedaż. Może ktoś się orientuje czy da się włożyć nowszy silnik?
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt kwie 19, 2013

Tu jest film z dźwiękiem co i jak całość 150MB. Zawsze jak się posłucha to lepiej. Czekam na propozycje z waszej strony co to może być i czy warto naprawiać. Ewentualnie sprzedać w stanie w takim w jakim jest.

http://www.gg.pl/dysk/Gdgj_5ZpFOvZGNgj_ ... titled.mpg
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 19, 2013

Gabriel pisze:Zawsze było kontrolowane dokładnie. Teraz tylko lekka gafa :( .
Pojechałem i wszystko było OK, jak wracałem zapomniałem się, że mam drugi bieg, moto zgasło przy ruszaniu i już coś się zaczęło.

Będę chyba zmuszony przełożyć inny silnik. Prosiłbym o namiary na firmę lub zaufaną osobę która ma taki silnik na sprzedaż. Może ktoś się orientuje czy da się włożyć nowszy silnik?
Nie chcę być wróżką ale złapało ci panewkę na korbie, dalsza jazda grozi rozwaleniem silnika, a w tej chwili jeszcze warto go ratować bo w naprawę myślę wsadzisz jakieś 3 tysie a drugi też kosztuje i nie wiadomo co kupisz.

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt kwie 19, 2013

Mam oferty na silnik za 2000zł z UK z gwarancją. Goły silnik bez dekli. Dekle swoje założę. Do tego zawsze swój można na części sprzedać więc koszty będą umiarkowane. Nie wiem jeszcze jak to wyjdzie, bo pieniążkowo średnio u mnie. Ostatecznie będę musiał sprzedać w takim stanie i zakupić coś plastykowego aby jeździć, na drugie takie stać mnie nie będzie. Te 3000zł to bardzo optymistycznie. Zaraz zdało by się to i tamto przy okazji zrobić po rozpołowieniu silnika wyjdzie co i jak. Zapowiada się sezon na 4 kółkach :rant:
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 19, 2013

3 tysie to za wszystko jeżeli sam rozłożysz i złożysz, a z UK to ty nie kupuj.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt kwie 19, 2013

Ile chcesz za ten motong z tym silnikiem ??

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pt kwie 19, 2013

Jak nie uda się z silnikiem to chciałbym około 6000zł, ale nie myślałem o cenie jeszcze , bardzo polubiłem moją motorynkę.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » sob kwie 20, 2013

Nowe wieści z placu boju :) Na 99% to nie panewka. W oleju nie ma wiórów, poza tym sprawdzaliśmy tłoki nie ma luzu, nic nie stuka. Czyli tłok w martwej pozycji dociskamy w dół i nic nie pyknie uffff. Przez dziurkę widać na tłoku jakby odbite kółko czyli definitywnie zawór stuka w cylinder. Teraz pytanie dlaczego? Czy mogło się coś w rozrządzie przestawić?

Pytanie 2: Jak sprawdzić rozrząd, jak się do tego zabrać i czy bez wyciągania serducha do się?
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » ndz kwie 21, 2013

:) Moze zawór się tylko zawiesił , sprężyna pękła ??

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » ndz kwie 21, 2013

Ciśnienie w cylindrze 8bar. Więc tak jakby zawory trzymały. Czy są jakieś szanse, że to rozrząd się przestawił? Jak się dobrać do rozrządu żeby to sprawdzić? Czy żeby dostać się do zaworów trzeba wyciągać silnik?
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » ndz kwie 21, 2013

Szukam instrukcji dla laika jak sprawdzić czy rozrząd jest OK?
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn kwie 22, 2013

Silnik prawie wyjęty, pewnie gorzej będzie z włożeniem z powrotem. Myślę, że w tym tygodniu będę wiedział co i jak.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Basin Raider
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 04, 2011
Miejscowość: Będzin
Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
VROC: 0

Post autor: Basin Raider » pn kwie 22, 2013

507-605-581 Jak coś to zadzwoń, nie chce mi się pisać dłuuugich artykułów :D

Przy przytartej panewce nie będzie wiórów. Najpierw ściera się powłoka naniesiona na panewkę. To że nie wyczujesz luzów pod tłokiem nie znaczy że nie jest ona wytarta.
To nie jest traktor gdzie luz będzie wyczuwalny.
Moim zdaniem nie warto eksperymentować. Jak grzebiesz przy moto to rozbierz silnik do ostatniej śrubki i ściągnij korby. Jeżeli sam nie jesteś w stanie ocenić stanu panewek, czy czopów to podjedź do jakieś dobrej szlifierni.

Jeżeli to są panewki to koszt dorobienia panewek i szlifu wału 1200zł.
Możesz spotkać się z opinią że Japońców się nie szlifuje, ale to jest bujda.
Przy zastosowaniu odpowiedniej obróbki cieplno-chemicznej(np. azotowanie) czop wału będzie zachowywał swoje oryginalne parametry. W przypadku szlifierni w Będzinie na wszystko dają gwarancję.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord

=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt kwie 23, 2013

Silnik wyjęty niestety nic nie widać na pierwszy rzut oka, głowica jeszcze nie ściągana. Niestety trafił się inny wydatek nie stać mnie teraz na jakikolwiek remont :mad:
Motocykl trafia na giełdę chyba, że za bezcen uda mi się kupić sprawny silnik. Może to być jakaś drobnostka np. coś na sworzniu lub korbowód się rozkręcił (czy jak to się tam nazywa), a może panewka. Tak czy inaczej nie będzie mnie stać na ryzyko. Wolę sprzedać w takim stanie jak jest, jak rozbiorę silnik dostanę mniej pieniędzy za sprzedaż, a może okazać się jednak panewka. Kupię rower to też 2oo.

Jakby tego było mało już dawno wolne na VULCANERIE zaplanowane od pół roku, a tu :mad:
Motorek jaki mam VN-15SE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą