łańcuch ze spinką czy zakuwany??
-
- Posty: 96
- Rejestracja: śr wrz 12, 2012
- Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
- Motocykl: VN 800 CLASIC
- VROC: 35538
łańcuch ze spinką czy zakuwany??
Szukałem i nie znalazłem więc prosze o pomoc czy łańcuch można spiąć na spinkę czy trzeba zakuć.
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez RAFAŁ 17, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: śr wrz 12, 2012
- Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
- Motocykl: VN 800 CLASIC
- VROC: 35538
Właśnie dzwoniłem do sklepu i gość powiedział że jest spinka w komplecie. Tylko to jest tak jak nie ma się doświadczenia wtedy się rozkminia czy to wytrzyma? . Ogólnie chce to sam zrobić i nigdy nie zakuwałem dlatego moje pytanie czy ktoś śmiga ze spinką? Nie chcę jechać do warsztatu bo jestem w Nl i na pewno wykasują mnie tyle co połowa napędu albo lepiej.
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
Lepiej założyć spinkę (jeżeli producent zaleca do danego łańcucha), nie masz doświadczenia w zakuwaniu to lepiej sam tego nie rób. To nie jest takie proste jak się wydaje a zerwanie łańcucha w czasie jazdy....lepiej nie myśleć. Moim zdaniem zapinka albo serwis motocyklowy.Mayones pisze:Zawsze możesz pożyczyć zakuwarkę jak masz kogoś znajomego, o przypadkach rozpięcia się łańcucha niewiele wiadomo,
Odkręcanie zębatki zdawczej nie jest takie trudne, klucz z przedłużką, wbijasz bieg, naciskasz na hamulec przedni i bez problemu idzie
W zimie zapewne czeka mnie wymiana napędu, i już zaczynam się rozglądać za zębatkami i łańcuchem. Problem w tym że chce wprowadzić trochę zmian, otóż zmniejszyć tylna zębatkę, a powiększyć przednią (interesuje mnie większy wiatr we włosach )
- aktualnie mam założone tył 42 zęby,
- przód ? (nie wiem, napęd chyba od nowości) więc raczej 16
interesuje mnie założenie na tył 39, ewentualnie mniejsza (jest możliwość ?) bliźniaczy wymiar jest w ZXR 750 H (da radę to przeszczepić?). Nie wiem jak jest z przodem, i jakie zębatki największe są dostępne do vn 800 (17 zębów?) czy jest coś większego? i czy da się przeszczepić.
Jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat lub robił podobne operacje to proszę o sugestie i informację.
- aktualnie mam założone tył 42 zęby,
- przód ? (nie wiem, napęd chyba od nowości) więc raczej 16
interesuje mnie założenie na tył 39, ewentualnie mniejsza (jest możliwość ?) bliźniaczy wymiar jest w ZXR 750 H (da radę to przeszczepić?). Nie wiem jak jest z przodem, i jakie zębatki największe są dostępne do vn 800 (17 zębów?) czy jest coś większego? i czy da się przeszczepić.
Jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat lub robił podobne operacje to proszę o sugestie i informację.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Oryginalnie w VN 800 masz 17/42 zęby, ja mam obecnie 17/39 ale oponę mam o 1,9% "mniejszą" więc nieco nadrabiam z małym plusikiem, w każdym razie na 4 biegu ciągnie spokojnie do 120 km/h i bach na 5tkę, ale za to całe miasto można spokojnie przejechać na 3 biegu, oczywiście tracisz na przyspieszeniu co nieco.
Jam jest zadowolony ze zmiany spokojnie daję radę na full załadowanym Turkiem.
O ile pamiętam to Domel miał na przodzie 18-tkę.
tutaj możesz sprawdzić różne kombinacje napędów co do prędkości itp
http://www.gearingcommander.com/
No i oczywiście zakładając mniejszy tył nowy łańcuch zaczyna się już w połowie regulacji na wahaczu, właściwie w miejscu gdzie skończył się oryginalny napęd z 99 roku
Jam jest zadowolony ze zmiany spokojnie daję radę na full załadowanym Turkiem.
O ile pamiętam to Domel miał na przodzie 18-tkę.
tutaj możesz sprawdzić różne kombinacje napędów co do prędkości itp
http://www.gearingcommander.com/
No i oczywiście zakładając mniejszy tył nowy łańcuch zaczyna się już w połowie regulacji na wahaczu, właściwie w miejscu gdzie skończył się oryginalny napęd z 99 roku
Na dniach będę wymieniał napęd. Problem jest taki że zamontowana zębatka jest z tłumikiem drgań. A prawdopodobnie nowa nie będzie miała, jeszcze nie kupiłem ale upatrzyłem.
Jak ty wpłynie na pracę?
Nie znam się jakoś wybitnie, ale wydaje mi się że obecna jest w dobrym stanie.
Jakie konsekwencje niosłoby za sobą zostawienie małej zębatki, a wymianę łańcucha i dużej?
Jak wygląda sprawa spinki, a zakuwania?
Z góry dzięki panowie za pomoc
Jak ty wpłynie na pracę?
Nie znam się jakoś wybitnie, ale wydaje mi się że obecna jest w dobrym stanie.
Jakie konsekwencje niosłoby za sobą zostawienie małej zębatki, a wymianę łańcucha i dużej?
Jak wygląda sprawa spinki, a zakuwania?
Z góry dzięki panowie za pomoc
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
- Czarley
- Posty: 1461
- Rejestracja: pn maja 28, 2012
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: był EN 500
- VROC: 0
Zmieniałem w swojej 500 łańcuch w poprzednim sezonie. W oryginale u mnie również była mała zębatka z tłumikiem drgań. Wymieniłem na zębatkę bez tłumika. Ja nie odczułem różnicy. Zostawienie starej zębatki nie ma sensu. Należy wymienić cały zestaw napędowy.Pozostawienie starej zębatki będzie skutkowało głośną pracą, ale również szybszym zużyciem całego zestawu.
Kto jest online
Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości