łańcuch ze spinką czy zakuwany??

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

łańcuch ze spinką czy zakuwany??

Post autor: RAFAŁ 17 » czw maja 09, 2013

Szukałem i nie znalazłem więc prosze o pomoc czy łańcuch można spiąć na spinkę czy trzeba zakuć. :scrach: :scrach:
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez RAFAŁ 17, łącznie zmieniany 1 raz.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw maja 09, 2013

Można znaleźć ze spinką ( bardzo rzadko) ale raczej preferowany jest zakuwany.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 09, 2013

Rozważałem to i jednak ja będę zakuwał przy wymianie, a opinie spinka/zakucie to mniej więcej 40/60 :ok:

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » czw maja 09, 2013

Właśnie dzwoniłem do sklepu i gość powiedział że jest spinka w komplecie. Tylko to jest tak jak nie ma się doświadczenia wtedy się rozkminia czy to wytrzyma? :scrach:. Ogólnie chce to sam zrobić i nigdy nie zakuwałem dlatego moje pytanie czy ktoś śmiga ze spinką? Nie chcę jechać do warsztatu bo jestem w Nl i na pewno wykasują mnie tyle co połowa napędu albo lepiej.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 09, 2013

Zawsze możesz pożyczyć zakuwarkę jak masz kogoś znajomego, o przypadkach rozpięcia się łańcucha niewiele wiadomo, znajomy zakuwał w turystyku tak że miał imadelko i dwie kulki z łożyska :ok:
Co do zapinki ważne żeby ja założyć zgodnie z instrukcją :ok:

pink-f
Posty: 332
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Łódź
Motocykl: był EN 500C "98
VROC: 32047

Post autor: pink-f » czw maja 09, 2013

RAFAŁ 17 pisze:czy ktoś śmiga ze spinką?
Tak ja. W ubiegłym sezonie zmieniałem napęd i łańcuch spiąłem. Chciałem zakuwać ale mi przeszło :) Aby łańcuch się rozpiął pomyśl jakie siły (w jakim kierunku) musiałyby działać na łańcuch. Przejechałem sporo po wymianie.
pozdrawiam Michał

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » czw maja 09, 2013

Jeździłem 2 sezony na łańcuchu ze spinką i było oki :) Potem kupiłem bez spinki i musiałem zakuwać. Jak dla mnie spinka to wygoda. Zakuć też trza umić i jak coś zrobisz źle to będzie kiepsko :)

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » czw maja 09, 2013

Dzięki za info, więc zepne na spinkę tak będzie wygodniej szybciej no i nic nie popsuje. Jeszcze tyko małe pytanko zębatki dokręca się z pewną siłą tak? Znajdę w manułalu? Jak dojść do zębatki zdawczej całą kape się zdejmuje czy tylko połowe?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 09, 2013

Tylną część kapy zdejmujesz, jest przykręcona jedną śrubą przed odkręcaniem tej zębatki odegnij podkładkę, powinna być zagięta "trzymając" nakrętkę zębatki.

PS ciekawe czy był już przypadek zajumania łańcucha ze spinką :D

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pt maja 10, 2013

Mayones pisze:Zawsze możesz pożyczyć zakuwarkę jak masz kogoś znajomego, o przypadkach rozpięcia się łańcucha niewiele wiadomo,
Lepiej założyć spinkę (jeżeli producent zaleca do danego łańcucha), nie masz doświadczenia w zakuwaniu to lepiej sam tego nie rób. To nie jest takie proste jak się wydaje a zerwanie łańcucha w czasie jazdy....lepiej nie myśleć. Moim zdaniem zapinka albo serwis motocyklowy.
Odkręcanie zębatki zdawczej nie jest takie trudne, klucz z przedłużką, wbijasz bieg, naciskasz na hamulec przedni i bez problemu idzie :ok:

RAFAŁ 17
Posty: 96
Rejestracja: śr wrz 12, 2012
Miejscowość: Zelgniewo/ Hollandia
Motocykl: VN 800 CLASIC
VROC: 35538

Post autor: RAFAŁ 17 » pt maja 10, 2013

Dzięki panowie za podpowiedzi, teraz jestem pewniejszy że poradzę sobie z tym. :ok:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » ndz paź 06, 2013

W zimie zapewne czeka mnie wymiana napędu, i już zaczynam się rozglądać za zębatkami i łańcuchem. Problem w tym że chce wprowadzić trochę zmian, otóż zmniejszyć tylna zębatkę, a powiększyć przednią (interesuje mnie większy wiatr we włosach :pedzi: )

- aktualnie mam założone tył 42 zęby,
- przód ? (nie wiem, napęd chyba od nowości) więc raczej 16

interesuje mnie założenie na tył 39, ewentualnie mniejsza (jest możliwość ?) bliźniaczy wymiar jest w ZXR 750 H (da radę to przeszczepić?). Nie wiem jak jest z przodem, i jakie zębatki największe są dostępne do vn 800 (17 zębów?) czy jest coś większego? i czy da się przeszczepić.
Jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat lub robił podobne operacje to proszę o sugestie i informację.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 07, 2013

Oryginalnie w VN 800 masz 17/42 zęby, ja mam obecnie 17/39 ale oponę mam o 1,9% "mniejszą" więc nieco nadrabiam z małym plusikiem, w każdym razie na 4 biegu ciągnie spokojnie do 120 km/h i bach na 5tkę, ale za to całe miasto można spokojnie przejechać na 3 biegu, oczywiście tracisz na przyspieszeniu co nieco.
Jam jest zadowolony ze zmiany :ok: spokojnie daję radę na full załadowanym Turkiem.
O ile pamiętam to Domel miał na przodzie 18-tkę.
tutaj możesz sprawdzić różne kombinacje napędów co do prędkości itp
http://www.gearingcommander.com/
No i oczywiście zakładając mniejszy tył nowy łańcuch zaczyna się już w połowie regulacji na wahaczu, właściwie w miejscu gdzie skończył się oryginalny napęd z 99 roku :ok:

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn paź 07, 2013

Shepherd pisze: Jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat lub robił podobne operacje to proszę o sugestie i informację.
Pamietam że taka zmiana jest popularna wsród użytkowników VZ800 marauder. Jest sporo na ten temat w sieci, myślę że znajdziesz sporo ciekawych informacji.

Duch

Post autor: Duch » pn paź 07, 2013

raz wymieniałem i "zakówałem" teraz też będe wymieniał i wole "zakuć" wtedy czuje się pewniej :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 14, 2013

Jak by kto szukał zębatek to mam na zbyciu przednią sunstara 17 zębów z przebiegiem 8 tkm :ok:

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » wt lut 18, 2014

Na dniach będę wymieniał napęd. Problem jest taki że zamontowana zębatka jest z tłumikiem drgań. A prawdopodobnie nowa nie będzie miała, jeszcze nie kupiłem ale upatrzyłem.
Jak ty wpłynie na pracę?

Nie znam się jakoś wybitnie, ale wydaje mi się że obecna jest w dobrym stanie.
Jakie konsekwencje niosłoby za sobą zostawienie małej zębatki, a wymianę łańcucha i dużej?

Jak wygląda sprawa spinki, a zakuwania?

Z góry dzięki panowie za pomoc ;)
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Czarley
Posty: 1461
Rejestracja: pn maja 28, 2012
Miejscowość: Białystok
Motocykl: był EN 500
VROC: 0

Post autor: Czarley » wt lut 18, 2014

Zmieniałem w swojej 500 łańcuch w poprzednim sezonie. W oryginale u mnie również była mała zębatka z tłumikiem drgań. Wymieniłem na zębatkę bez tłumika. Ja nie odczułem różnicy. Zostawienie starej zębatki nie ma sensu. Należy wymienić cały zestaw napędowy.Pozostawienie starej zębatki będzie skutkowało głośną pracą, ale również szybszym zużyciem całego zestawu.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » wt lut 18, 2014

Mam możliwość kupienia z tłumikiem 17 Z, ale po głowie chodzi mi zębatka 18 Z, która juz nie posiada tłumika. I to mój cały dylemat.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lut 18, 2014

Ja mam bez tłumika i chyba żadnej różnicy nie widzę, jakby się uparł to i tłumik sobie samemu zrobi.
PS też mam 18 ;) a był w necie filmik jak gość założył 19 Z ale to już chyba max rozmiar żeby nic nie tarmosiło :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą