VN800 classic 97 rok - przekręcona śruba spustu oleju
VN800 classic 97 rok - przekręcona śruba spustu oleju
Witam Panowie,
jestem nowy także proszę o wyrozumiałość
W zeszłym tygodniu kupiłem VN800 - od razu wymiana oleju i filtra - jak się okazało śruba jest przekręcona - dostał gwint wewnątrz bloku silnika ;-/
Możecie coś poradzić?
Słyszałem że można to ponownie nagwintować ale nie mogę znaleźć informacji jaki to gwint.
Jeśli w ten sposób faktycznie można tą usterkę naprawić to co zrobić aby opiłki nie dostały się do środka?
Będę wdzięczny za poradę
Pozdrawiam
Smokin
jestem nowy także proszę o wyrozumiałość
W zeszłym tygodniu kupiłem VN800 - od razu wymiana oleju i filtra - jak się okazało śruba jest przekręcona - dostał gwint wewnątrz bloku silnika ;-/
Możecie coś poradzić?
Słyszałem że można to ponownie nagwintować ale nie mogę znaleźć informacji jaki to gwint.
Jeśli w ten sposób faktycznie można tą usterkę naprawić to co zrobić aby opiłki nie dostały się do środka?
Będę wdzięczny za poradę
Pozdrawiam
Smokin
- Krzycho
- Posty: 781
- Rejestracja: sob mar 02, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
- VROC: 35666
Ja kiedyś w samochodzie (miska aluminiowa) stosowałem coś takiego:
http://allegro.pl/v-coil-zestaw-do-napr ... 57849.html
Trochę drogo, można chyba taniej znaleźć, albo kupić tam samą sprężynkę a gwintownik i wiertło normalnie w sklepie z narzędziami (optymalne rozwiązanie - pożyczyć )
Jeszcze taniej będzie kupić korek (w Norauto na przykład mają wybór) o 2mm grubszy (o ile w 800 jest dosyć miejsca dookoła korka) i gwintownik pod niego.
Podczas gwintowania smaruje się gwintownik grubo smarem stałym (towotem) i opiłki się do tego smaru przylepiają...
Z tym środkiem chemicznym to słabo widzę spełnienie warunku czystości powierzchni. Ciągle olej się sączy z otworu spustowego...
No i jak kiedyś miałem klejoną distalem chłodnicę, to był to główny temat rozmyślań podczas każdej jazdy - puści, czy jeszcze nie tym razem?... Ale w tym przypadku problem był może w mojej głowie.
http://allegro.pl/v-coil-zestaw-do-napr ... 57849.html
Trochę drogo, można chyba taniej znaleźć, albo kupić tam samą sprężynkę a gwintownik i wiertło normalnie w sklepie z narzędziami (optymalne rozwiązanie - pożyczyć )
Jeszcze taniej będzie kupić korek (w Norauto na przykład mają wybór) o 2mm grubszy (o ile w 800 jest dosyć miejsca dookoła korka) i gwintownik pod niego.
Podczas gwintowania smaruje się gwintownik grubo smarem stałym (towotem) i opiłki się do tego smaru przylepiają...
Z tym środkiem chemicznym to słabo widzę spełnienie warunku czystości powierzchni. Ciągle olej się sączy z otworu spustowego...
No i jak kiedyś miałem klejoną distalem chłodnicę, to był to główny temat rozmyślań podczas każdej jazdy - puści, czy jeszcze nie tym razem?... Ale w tym przypadku problem był może w mojej głowie.
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
smokin, podjedź do jakiegoś tokarza i pokaż o co chodzi, oceni jaki jest zapas na ściance i dorobi odpowiednią śrubę, oczywiście pod standardowy gwint tyle że oczko wyżej..... przerabiałem ten temat w jakimś przecinaku który trafił do mnie na naprawę i przy okazji usunąłem również problem z cieknącą śrubą spustową.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
http://allegro.pl/sruba-spustu-oleju-ka ... 83518.html
Wymiary:M12 x 1,5 Długość gwintu: 13mm
ŚRUBA SPUSTU OLEJU KAWASAKI GPZ KLR KLE VN ZZR ZX
Nr katalogowy: 85-08550-2
Fabrycznie nowa magnetyczna śruba spustu oleju.
Śruba wyposażona jest w magnes, który przyciąga drobinki metali znajdujące się w oleju.
Zastępuje ona śrubę fabrycznie montowaną.
ZASTOSOWANIE KAWASAKI
Wymiary:M12 x 1,5 Długość gwintu: 13mm
ŚRUBA SPUSTU OLEJU KAWASAKI GPZ KLR KLE VN ZZR ZX
Nr katalogowy: 85-08550-2
Fabrycznie nowa magnetyczna śruba spustu oleju.
Śruba wyposażona jest w magnes, który przyciąga drobinki metali znajdujące się w oleju.
Zastępuje ona śrubę fabrycznie montowaną.
ZASTOSOWANIE KAWASAKI
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość