Wał VN-15 używany czy regeneracja

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Wał VN-15 używany czy regeneracja

Post autor: Gabriel » pn cze 10, 2013

Witam , stoję przed dylematem, jako, że już rozebrałem silnik i będę go remontował potrzebuję wał. Lepiej kupić używany. Jeżeli regeneracja to poproszę namiary na dobry sprawdzony zakład. Jeżeli znajdziecie gdzieś używany też proszę o informację.

Czy jak kupię używany to od razu założyć nowe panewki? Co zmienić, zrobić jak już mam rozebrany silnik.

Skoro remontuję chciałbym aby pojeździł kolejne 40 000km



wał 2

wał 1
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn cze 10, 2013

Jak kupisz używany wał, to panewki zapobiegawczo ja bym wymienił. Natomiast co do szlifu, to jest jedna firma pod Piłą, co zajmują się tym profesjonalnie , razem z dorobieniem panewek. Niestety namiarów nie mam :(
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » pn cze 10, 2013

Jaki koszt takiej usługi może być, ja troche dzwoniłem i ceny od 500zł do 1400zł
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt cze 11, 2013

W sumie zasadnicze pytanie czy jest sens regenerować wał? Plotki głoszą, że nie ma sensu nawet złotówki na taki zabieg wydać, czy ktoś tak robił i dalej jeździ?
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » wt cze 11, 2013

Jeszcze jedno czym różni się wał w wersji A od B oraz które roczniki będą do mnie pasowały? Nie mogę znaleźć nic na ten temat.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt cze 11, 2013

Tu masz listę od jakich modeli dopasujesz wał:
VN-15 (99917-1234) VN1500-A1, VN1500-A2, VN1500-A3, VN1500-A4, VN1500-A5 1987, 1988, 1989, 1990, 1991
VN-15 (99917-1296) VN1500-A2, VN1500-A3, VN1500-A4, VN1500-A5 1988, 1989, 1990, 1991
VN-15 (99917-1513) VN1500-A6, VN1500-A7, VN1500-A8, VN1500-A9 1992, 1993, 1994, 1995
VN-15 (99917-1514) VN1500-A6 1992
VN-15 (99917-1605) VN1500-C1, VN1500-C2 1994, 1995
VN-15 (99917-1702) VN1500-C3, VN1500-C4 1996, 1997
VN-15SE (99917-1260) VN1500-B1, VN1500-B2, VN1500-B3 1987, 1988, 1989
VN-15SE (99917-1311) VN1500-B2, VN1500-B3, VN1500-B4, VN1500-B5 1988, 1989, 1990, 1991
VN-15SE (99917-1381) VN1500-B4 1990
VN-15SE (99917-1515) VN1500-B6 1992
VN1500 (99917-1673) VN1500-A10, VN1500-A11, VN1500-A12, VN1500-A13 1996, 1997, 1998, 1999


Natomiast wersja A, B, dotyczy pewnie panewek, bo są trzy rodzaje.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr cze 12, 2013

Czyli wszystkie chyba :) Masz może kogoś lub słyszałeś jak to jest z regeneracją wału czy to ma sens?
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr cze 12, 2013

Raczej szukałbym używanego i wymienił tylko panewki zapobiegawczo.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr cze 12, 2013

Nie regeneruj wału.... szkoda kasy, zrób tak jak radzi Zeus.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr cze 12, 2013

jeśli chodzi o doróbkę części to pewnie chodziło o
http://www2.fpt-prima.com.pl/
NIC

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr cze 12, 2013

wiem że kumpel potrzebował tłoka do starej maszyny...i odlali taki sam:)
NIC

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr cze 12, 2013

Gryzę się z myślami, niby gwarancja, niby taniej 1000zł. Firma dość przekonująco mówi o sobie i swojej pracy. Używany też nigdy nie wiadomo czy nie był regenerowany. Ide się napić bo głowa od myślenia mnie boli
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
bzq
Posty: 272
Rejestracja: wt lis 30, 2010
Miejscowość: strzelce op.
Motocykl: VN15 SE
VROC: 0

Post autor: bzq » śr cze 12, 2013

to ile cię to ma kosztować?
NIC

Rusłan
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 13, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: VN 15 SE ; BT1100 BULLDOG
VROC: 0

Post autor: Rusłan » śr cze 12, 2013

Ja z ojcem zrobiliśmy wła tzn regeneracja za 700 pln-ów i jeździ ponad tysiąc klocków w tym sezonie i nic się z wałem nie dzieje;] :antlers:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr cze 12, 2013

Jak powiesz że zrobiłeś nim 10 tys to będzie malutki sukces, oczywiście zależy co zrobiliście, może wymieniliście tylko panewki, wówczas "serce" zrobi sporo km....
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr cze 12, 2013

Przed regeneracją niech fachowcy obejrzą i się określą ile zbiorą podczas szlifu i czy będzie sens regenerować wał
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr cze 12, 2013

Szlifowanie, azotowanie, polerowanie, dorabianie panewek, pasowanie korbowodu, ustawianie korbowodów ( czy jakoś tak, osiowanie nie pamiętam jak to nazwali)trzeba to po azotowaniu ustawić. Cena za usługę 800 zł "netto". Gwarancja 6 miesięcy.
Motorek jaki mam VN-15SE

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr cze 12, 2013

:scrach:
Mimo wszystko ja bym szukał wału używanego.
Ile zrobisz kilometrów w 6 miesięcy?
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr cze 12, 2013

Zależy od pogody. W dwa lata 10 000 :motos: czyli 2500 na pół roku. Nie dużo ale ja i powoli się poruszam. Dla mnie 90km/h i mam śmierć w oczach :boje: Prześpi się z tym jeszcze dziś kolejne piwa będę popijał i myślał. Zdania są mocno podzielone.
Motorek jaki mam VN-15SE

Gabriel
Posty: 150
Rejestracja: wt cze 28, 2011
Miejscowość: PL
Motocykl: Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gabriel » śr cze 12, 2013

Słyszałem o zębatce do pompy oleju czy można tę zębatkę wymienić na metalową coś ktoś wie? Kilka razy słyszałem, że pada więc może ją wymienić jak już silnik rozebrany, potem znowu trzeba by wszystko rozbierać. To jest ta zębatka co pod koszem sprzęgła siedzi.
Motorek jaki mam VN-15SE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą