Wentylator chłodnicy V900

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Wentylator chłodnicy V900

Post autor: Fajans » pt cze 28, 2013

Mam Panowie pytanie ,przejechałem swoim V 900 Custom 4000 tys.km.rok produkcji 2010 .
Nie zauważyłem żeby ani raz włączała się dmuchawa chłodnicy,czy jest to normalne.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt cze 28, 2013

W moim się włącza. Ale zauważam to tylko w korkach, jak się więcej stoi niż jedzie.
Odpal na postoju, jeśli wszystko jest OK, to musi się włączyć po jakimś czasie.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt cze 28, 2013

Fajans, u mnie w 800 też ciężko żeby się włączył, musi być dobrze nagrzany albo tak jak pisze Krzycho,
Krzycho pisze:Odpal na postoju
u mnie się wtedy załącza (tylko trzeba podkręcić manetkę i trochę przytrzymać) podczas jazdy żeby ci się włączył to ciężko bo ciągle jest chłodzony powietrzem z pędu, musi być naprawdę ciepło w otoczeniu i dobrze mu dawać po garach.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pt cze 28, 2013

No właśnie dzisiaj zapaliłem ,po tygodniowym postoju,ponieważ juto jak będzie pogoda wybieram się na zlot ORŁA BIAŁEGO do Kamionki za Dębicą .Motung chodził z 15 minut ,tak ze się nagrzał i nic ,nie włączyła się dmuchawa ,nie wiem co dalej .Jezdząc sprawdzałem podczas długiej jazdy i nie mogę zauważyć dmucha czy nie.

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pt cze 28, 2013

Panowie ,czy jest taka opcja żeby sprawdzić dmuchawę (na sucho)bez zapalania silnika ,proszę o rady ,w temacie mechanika jestem zero.


:pedzi:

Migrant
Posty: 23
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: małopolska
Motocykl: VN 1600 classic
VROC: 0

Post autor: Migrant » pt cze 28, 2013

..tu ci nie pomogę co do sprawdzenia na sucho ale w moim vn ostatnio po przyjeździe do domu , podczas ustawiania moto w garażu przy pracującym silniku dmuchawa zaczęła pracować . może coś być faktycznie nie tak u ciebie . podczas jazdy to trudno powiedzieć czy pracuje czy nie ale u mnie czasami czuć gorący podmuch po spodniach :D
VN 1600.... i wszystko jasne

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pt cze 28, 2013

Powinna się załączyć, nie ma opcji. U mnie załącza się każdego dnia, stojąc w korkach nie da się tego nie wysłyszeć. Jeśli nie wiesz jak sobie z tym poradzić to przejedź się do jakiegoś mechanika bo powinno działać. U mnie po kilku minutach po odpaleniu zimnego też się załącza i to zapewne po krótszym czasie aniżeli po wspomnianych przez Ciebie 15 minutach.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pt cze 28, 2013

Fajans, przejedź się kawą po mieście, doprowadź ją do normalnej temperatury, następnie stań gdzieś i kilkukrotnie podnieś obroty do 2 tys, trzymaj obroty ok. minuty...... jeżeli dmuchawa nie włączy się to jedź do jakiegoś elektryka żeby sprawdził czujnik temperatury...... podczas jazdy nic silnikowi nie grozi, ale dłuższe postoje z zapalonym silnikiem mogą skutkować przegrzaniem, chociaż najpierw zagotujesz płyn zanim uszkodzisz silnik, a zagotowanie na 100% zaobserwujesz, wówczas bezwzględnie gasić silnik.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt cze 28, 2013

W VN 900 wentylator załączany jest przez ECU (komputer) na podstawie wskazań czujnika temperatury, który jest przy wlewie płynu pod zbiornikiem (wkręcony w obudowę termostatu). Zasilanie idzie przez przekaźnik (zintegrowany z głównym przekaźnikiem ECU - pudełko po prawej stronie pod boczną osłoną) i bezpiecznik.
Z prostych do sprawdzenia rzeczy pozostaje bezpiecznik (15A FAN). Bezpieczniki są pod lewą osłoną pod siedzeniem kierowcy.
Mniej proste - zdjąć zbiornik i:
- podpiąć wentylator na krótko (kostka jest pod zbiornikiem) i sprawdzić czy chodzi,
- mierzyć rezystancję czujnika temperatury (w książce są podane prawidłowe wartości dla różnych temperatur
- wymontować i sprawdzić termostat, bo może jest stale otwarty i to jest powodem całej sytuacji

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pt cze 28, 2013

Panowie ,sprawdziłem stan płynu OK.bezpiecznik OK.Pytanie do Krzycho ,jak termostat jest stale otwarty czy to jest powód ze jest jakiś problem ,,jazda STOP,,




:piwa:

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pt cze 28, 2013

Fajans pisze:Panowie ,sprawdziłem stan płynu OK.bezpiecznik OK.Pytanie do Krzycho ,jak termostat jest stale otwarty czy to jest powód ze jest jakiś problem ,,jazda STOP,,




:piwa:
Termostat może być stale otwarty i z tego powodu silnik nigdy nie osiąga temperatury, przy której włącza się wentylator.
Można to sprawdzić odpalając zimny silnik i sprawdzając jak nagrzewa się chłodnica (dotykając górnego przewodu do niej prowadzącego). Jak wszystko jest idealnie z termostatem, to ten przewód powinien być w zasadzie zimny do momentu rozgrzania silnika, potem gwałtownie jego temperatura powinna wzrosnąć jak się otworzy termostat. Jeśli termostat nie trzyma, to chłodnica zaczyna się nagrzewać od razu po uruchomieniu silnika, płyn cały czas krąży w "dużym" obiegu przez chłodnicę, co nie pozwala na osiągnięcie właściwej temperatury. Skutkiem jest większe zużycie paliwa i nie jest to zdrowe dla silnika - bogatsza mieszanka spłukuje olej z cylindra, niedogrzany olej nie ma odpowiednich właściwości smarujących, itd. itp.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pt cze 28, 2013

Przy całkowicie otwartym termostacie masz tylko obieg tzw. "duży" i płyn w układzie osiąga niższą temperaturę niż ma to miejsce przy sprawnym termostacie.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pt cze 28, 2013

Dzisiaj Panowie sobie odpuszczę ,postaram się jutro sprawdzić podczas jazdy.Będę obserwował wentylator jak się zachowuje np.na dłuższych postojach na rozgrzanym silniku.
Dam znać ,życzę w weekend słonecznej pogody .



:rusek:

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pn lip 01, 2013

Panowie jest już pewne dmuchawa chłodnicy nie pracuje ,bezpieczniki sprawdzone ,po zapaleniu Motunga w bardzo krótkim czasie wąż gumowy który idzie do chłodnicy robi się ciepły,świadczy to ze termostat nie działa ,tak stwierdził kolega.
Proszę o porady jak się za to zabrać ,jakie wykonać czynności.
Czy można z taką awarią jeżdzić ,z góry dziękuję za opinie.
(w weekend zrobiłem 220 km w różnych warunkach trasa ,miasto)

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pn lip 01, 2013

Każdy powie że należy usterki usunąć, a Ty zrobisz jak będziesz uważał :p osobiście naprawiłbym, czyli sprawdził termostat i sprawdził dlaczego wentylator nie kręci, może na początek sprawdź czy w kostce pojawia się napięcie w momencie gdy silnik ma wysoką temperaturę, później należy sprawdzić czujnik temperatury, a na końcu sprawdzić sam wentylator, uszkodzone elementy bezwzględnie wymienić na sprawne........ w przeciwnym wypadku w jakiś gorący dzień zagotujesz płyn w układzie chłodzenia i będziesz miał duży problem, takie jest moje zdanie..........
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt lip 02, 2013

Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia termostatu. W instrukcji serwisowej jest opisane jak to zrobić (w Twoim przypadku prawdopodobnie termostat jest otwarty w temperaturze pokojowej, albo wcale go nie ma). Jeśli faktycznie jest zepsuty, to kup nowy i wymień. Potem sprawdź, czy nadal wentylator się nie włącza - może elektrycznie jest wszystko sprawne, tylko temp. płynu przy uszkodzonym termostacie nigdy nie osiągała 100 stopni, przy których następuje włączenie wentylatora.

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » wt lip 02, 2013

Panowie dzięki za porady dostosuję się do zaleceń ,życzę miłego wieczoru. :ok:

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » czw lip 25, 2013

Miałem problem z wentylatorem chłodnicy nie kręciła na gorącym silniku .Znajomy szaman stwierdził ze padł termostat,po rozmontowaniu sprawdził go w gorącej wodzie ,działa .Podpiął dmuchawę na krótko działa ,okazało się ze bezpiecznik był zaśiędziały.Wiadomo wcześniej musiał upuścić płynu chłodniczego,przy upuszczaniu trochę mu się rozlało.Po ponownym zalaniu w zbiorniczku wyrównawczym płynu przybyło ponad górną kreskę ,wcześniej przed robotą był między kreskami tz.dobrze ,jak zrozumieć to ze płynu przybyło.Czy zapowietrzył się układ .I czy jak silnik pracuje płyn w zbiorniku wyrównawczym powinien być gorący czy zimny.W razie czego jak odpowietrzyć układ,proszę o porady.
:pedzi:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » czw lip 25, 2013

Wychodzi na to że masz zapowietrzony układ, płyn w zbiorniczku po dłuższej pracy silnika powinien być ciepły, a w miarę wzrostu temperatury w chłodnicy nawet gorący, odnośnie odpowietrzania to zerknij no instrukcji serwisowej, pewnie znajdziesz tam wszystko.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pt lip 26, 2013

:) Kiedyś to już pisałem , jak zalewać płynem . Możliwe że był wymieniany płyn w twoim i źle go zalali ? najlepiej zlej cały płyn i na nowo go zalej zasada pierwsza lej po mału po wlaniu 1l zgniataj przewody gumowe przy chłodnicy to powoduje wypychanie powietrza z układu . Następnie wlej po mału następny 1l i ta sama procedura do zalania . Mnie po pierwszym zalaniu VN 900 też wentylator nie chodził , ale szybko spuściłem i zalałem jeszcze raz i po odpaleniu ok. 5-10 min zależy od temp. otoczenia sie włączył . i to jest test czy dobrze go zalałeś .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą