AWARIA ??? czy co?
AWARIA ??? czy co?
witam ponownie kolegów
mam problem z moim vn 2000.
zawsze co jakiś czas sprawdzam poziom oleju i zawsze trzymał się w optymalnej pozycji
ale dosłownie 2 tygodnie temu zauważyłem ubytek dolałem 2 setki i poziom się wyrównał ale po przejażdżce znowu ubytek co mogło się stać:
to co sprawdziłem:
- nie dymi
- pali i trzyma obroty bez zmian
- sprawdziłem płyn chłodniczy czysty wycieku do niego nie ma
- motor zachowuje się poprawnie moc jest taka sama
to gdzie ten olej ucieka???
- pod motorem sucho jak na pustyni czyli wycieku nie ma.
I jeszcze jedno motor zalałem z oporami motulem 5100 z którym w innych sprzętach miałem problem (sprzęgło , głośna skrzynia itd..)
zalałem go tylko dlatego motulem 5100 ponieważ taki w nim był prawdopodobnie przy zakupie..
czy to może być wina oleju..
do innych sprzętów używałem motula 7100 lub Bel Ray ...
ktoś ma jakieś sugestie??????
czy mam się martwić???
mam problem z moim vn 2000.
zawsze co jakiś czas sprawdzam poziom oleju i zawsze trzymał się w optymalnej pozycji
ale dosłownie 2 tygodnie temu zauważyłem ubytek dolałem 2 setki i poziom się wyrównał ale po przejażdżce znowu ubytek co mogło się stać:
to co sprawdziłem:
- nie dymi
- pali i trzyma obroty bez zmian
- sprawdziłem płyn chłodniczy czysty wycieku do niego nie ma
- motor zachowuje się poprawnie moc jest taka sama
to gdzie ten olej ucieka???
- pod motorem sucho jak na pustyni czyli wycieku nie ma.
I jeszcze jedno motor zalałem z oporami motulem 5100 z którym w innych sprzętach miałem problem (sprzęgło , głośna skrzynia itd..)
zalałem go tylko dlatego motulem 5100 ponieważ taki w nim był prawdopodobnie przy zakupie..
czy to może być wina oleju..
do innych sprzętów używałem motula 7100 lub Bel Ray ...
ktoś ma jakieś sugestie??????
czy mam się martwić???
- Hubas
- Posty: 2951
- Rejestracja: pn kwie 18, 2011
- Miejscowość: Dopiewo
- Motocykl: VN 2000 CLASSIC
- VROC: 33938
Hej,
Jeździłem na początku na 5100 i nie miałem żadnych problemów, teraz na 7100 i tez nie mam. Może ten olej to podróbka , których niestety jest bardzo dużo na rynku.
Może lejesz za dużo i wywala ci odmą do filtra powietrza. Z tyłu obudowy masz taki gumowy kapturek, zdejmij go i zobacz czy Ci wypłynie coś oleju. Dwójka nie lubi gdy nalane jest zbyt dużo oleju.
Jeździłem na początku na 5100 i nie miałem żadnych problemów, teraz na 7100 i tez nie mam. Może ten olej to podróbka , których niestety jest bardzo dużo na rynku.
Może lejesz za dużo i wywala ci odmą do filtra powietrza. Z tyłu obudowy masz taki gumowy kapturek, zdejmij go i zobacz czy Ci wypłynie coś oleju. Dwójka nie lubi gdy nalane jest zbyt dużo oleju.
Kupując Motocykl - Kupujesz Pasję na Całe Życie.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Re: AWARIA ??? czy co?
Jak nie ma żadnych ubytków to może rzeczywiście lejesz za dużo. Nie dolewaj na razie oleju i zrób podobny dystans po którym skontroluj poziom wówczas sprawdzisz czy silnik trzyma poziom. A swoją drogą inwestując w taką maszynę to stosuje się dobry olej a nie tani półsyntetyk. Trzeba było zalać go minimum motulem serii 7100. Osobiście przeszedł bym na olej syntetyczny, który ma lepsze parametry i chroni silnik przed nadmiernym zużyciem a nie oglądał na to co tam było zalane gdyż są ludzie, którzy przed sprzedaniem nie dokładają i leją najtańsze płyny eksploatacyjne.Drako30 pisze:witam ponownie kolegów
mam problem z moim vn 2000.
zawsze co jakiś czas sprawdzam poziom oleju i zawsze trzymał się w optymalnej pozycji
ale dosłownie 2 tygodnie temu zauważyłem ubytek dolałem 2 setki i poziom się wyrównał ale po przejażdżce znowu ubytek co mogło się stać:
to co sprawdziłem:
- nie dymi
- pali i trzyma obroty bez zmian
- sprawdziłem płyn chłodniczy czysty wycieku do niego nie ma
- motor zachowuje się poprawnie moc jest taka sama
to gdzie ten olej ucieka???
- pod motorem sucho jak na pustyni czyli wycieku nie ma.
I jeszcze jedno motor zalałem z oporami motulem 5100 z którym w innych sprzętach miałem problem (sprzęgło , głośna skrzynia itd..)
zalałem go tylko dlatego motulem 5100 ponieważ taki w nim był prawdopodobnie przy zakupie..
czy to może być wina oleju..
do innych sprzętów używałem motula 7100 lub Bel Ray ...
ktoś ma jakieś sugestie??????
czy mam się martwić???
ok poleciałem do garażu i odkręciłem pokrywę i sam filter wszystko czyste co to za cholera jest ?
jeśli chodzi o olej kupiony w sklepie normalna butelka Motula jak sprawdzić czy podróba ?
oleju był utrzymywany tak jak w serwisówce podane czyli w połowie między min a max. na miarce..
jeśli chodzi o olej kupiony w sklepie normalna butelka Motula jak sprawdzić czy podróba ?
oleju był utrzymywany tak jak w serwisówce podane czyli w połowie między min a max. na miarce..
Ostatnio zmieniony śr lip 31, 2013 przez Drako30, łącznie zmieniany 1 raz.
- Daromax
- Posty: 1455
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: VN 2000 Classic LT
- VROC: 33649
Jeśli za dużo oleju leje się do silnika wtedy wzrasta ciśnienie i wypycha gdzie tylko możliwe np. przez zimeringi na wale , uszczelniacze zaworowe, odme . Piszesz że nie kopci na razie bym się nie martwił tylko obserwował i dokładnie mierzył stan oleju jak ci wyjdzie że na 1000 km lejesz 5 l to jest problem. Jak na 1000 km wlewasz 0,2 to widocznie twój egzemplarz tak ma.
niestety moje obawy się sprawdziły
pojeździłem troszkę i zrobiłem jednorazową trasę około 700km i na drugi dzień sprawdzałem poziom oleju w moich kochanym vn2000 :
jak wyjeżdżałem miałem dokładnie na połowie miarki czyli tak jak powinno być po zrobieniu tej trasy jest ledwo kropka na miarce czyli poziom krytyczny:(
co może być garne:
czy jak wymieniałem olej przez błędne sprawdzanie poziomu przelałem go i gdzieś coś wypchło?
nigdzie wycieku nie ma motor nie dymi zachowuje się normalnie więc gdzie jest problem:(
może mi ktoś coś doradzić jakiegoś mechanika czy od razu do serwisu walić???
i zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz jeśli jest tak mało oleju dlaczego kontrolka nie świeci?
czy ktoś może mnie poratować jakąś myślą co tu począć....
pojeździłem troszkę i zrobiłem jednorazową trasę około 700km i na drugi dzień sprawdzałem poziom oleju w moich kochanym vn2000 :
jak wyjeżdżałem miałem dokładnie na połowie miarki czyli tak jak powinno być po zrobieniu tej trasy jest ledwo kropka na miarce czyli poziom krytyczny:(
co może być garne:
czy jak wymieniałem olej przez błędne sprawdzanie poziomu przelałem go i gdzieś coś wypchło?
nigdzie wycieku nie ma motor nie dymi zachowuje się normalnie więc gdzie jest problem:(
może mi ktoś coś doradzić jakiegoś mechanika czy od razu do serwisu walić???
i zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz jeśli jest tak mało oleju dlaczego kontrolka nie świeci?
czy ktoś może mnie poratować jakąś myślą co tu począć....
- Jaszyn
- Posty: 952
- Rejestracja: ndz mar 10, 2013
- Miejscowość: Sz-o / podlaskie
- Motocykl: Kawasaki VN 1600 A2, Yamaha FJR 1300
- VROC: 0
Drako tylko spokojnie .
To że silnik bieże olej to normalna sprawa - ważne jest to by wiedzieć jaka jest norma.
700 km to ładny kawałek drogi no i tu zaczynają się schody
1. czy motocykl był wypoziomowany jak sprawdzałeś poziom oleju
2. ile faktycznie był oleju ?
- olejowe pompy zębate są wydajne i widocznie oleju jej starczało tak więc kontrolka się nie zaświecała
Tak więc jeszcze raz wszystko na spokojnie sprawdz.
To że silnik bieże olej to normalna sprawa - ważne jest to by wiedzieć jaka jest norma.
700 km to ładny kawałek drogi no i tu zaczynają się schody
1. czy motocykl był wypoziomowany jak sprawdzałeś poziom oleju
2. ile faktycznie był oleju ?
- olejowe pompy zębate są wydajne i widocznie oleju jej starczało tak więc kontrolka się nie zaświecała
Tak więc jeszcze raz wszystko na spokojnie sprawdz.
zrobiłem fotki świec
https://picasaweb.google.com/Drako273/S ... directlink
szczerze mówiąc nie wiem czy tak mają wyglądać ... nigdy nie miałem takiego problemu
https://picasaweb.google.com/Drako273/S ... directlink
szczerze mówiąc nie wiem czy tak mają wyglądać ... nigdy nie miałem takiego problemu
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Może ten wymieniony olej to jakaś podróba i silnik go pije? Przed wymianą tez były problemy ze stanem.Drako30 pisze:po czym poznałeś że to uszczelniacze zaworowe a nie pierścienie olejowe ?
sam to będziesz wymieniać ?
ja zastanawiam się kogo by tu uczciwego i znającego na rzeczy znaleźć żeby postawić mojego vn 2000 na nogi
Kto jest online
Jest 23 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 23 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Amess (53)
- Broda4 (46)
- GregSar (55)
- SzyldziarzCom (51)