Napinacze rozrządu w vn 750

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Napinacze rozrządu w vn 750

Post autor: Rav » pt sie 09, 2013

Czy ktoś może korzystał z usług tej firmy www.tocmanufacturing.com/ACCT.htm‎ i sprowadzał ich sprężynki do 750-tki ?
Z góry dzięki za wszelkie info.

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » pt sie 09, 2013

Tak, ja :D
Zamawiał mój znajomy do mojej byłej siedemsetki jakieś dwa lata temu. Szybko przyszły.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » wt sie 13, 2013

Ja zamawiałem od nich zestaw sprężyn. Przyszły w 5 dni. Chodzą bez zarzutu.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Grzehu
Posty: 5
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Wołomin
Motocykl: Kawasaki VULCAN VN750 Twin
VROC: 0

Post autor: Grzehu » czw sie 22, 2013

Po raz pierwszy zabieram głos wiec witam wszystkich.
Od 2 sezonów jestem szczęśliwym posiadaczem VN750 '86r wersja amerykańska. Od jakiegoś czasu pojawiło się tępe metaliczne stukanie z lewej strony na przednim cylindrze i czasami metaliczny jęk przy ruszaniu. Stukanie słychać w pełnym zakresie obrotów, przy zejściu z obrotów stukania słabnie. Początkowo działo się to na zimnym silniku, po przejechaniu kilkuset kilometrów słychać je również na rozgrzanym silniku. Poprzedni właściciel reanimował sprężynę bo pękła, skracając ją. Właśnie otrzymałem paczkę ze sprężynami dolnego napinacza z TOC Manufacturing. Na mechanice znam się średnio, bardziej od strony teoretycznej, praktykować nie miałem okazji. W pracach wspomaga mnie kolega. Zabrałem się do wymiany. Z opisów wynikało, ze wystarczy odkręcić 2 nakrętki, okazało się, ze jest jeszcze przewód olejowy, który skutecznie blokuje możliwość zdjęcia napinacza ze szpilki od strony silnika, jakoś sobie z tym poradziłem luzując pozostałe śruby mocujące przewód i odginając go delikatnie. Po rozebraniu napinacza okazało się, ze brakuje podkładki, którą zakłada się na trzpień pomiędzy sprężynę a pierścień (rurkę) Na zdjęciu to ta podkładka najbliżej rurki: http://www.tocmanufacturing.com/ACCT_re ... ctions.htm
Nie wiem jak ważna jest to podkładka czy spełnia ona znaczącą rolę, napinacz działał bez niej. Zakładam jednak że jest potrzebna wiec chciałbym dopasować jakiś zamiennik. Czy może któryś z kolegów posiada luzem napinacz i może podać wymiary tej podkładki?

Z góry dziękuję za pomoc.

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » czw sie 22, 2013

dzisiaj zalukam :ok: do garażu to dam znac

Grzehu
Posty: 5
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Wołomin
Motocykl: Kawasaki VULCAN VN750 Twin
VROC: 0

Post autor: Grzehu » czw sie 22, 2013

Dzięki. Mam kilka dni urlopu i chciałbym je efektywnie wykorzystać a brak tej podkładki wstrzymuje moje działanie. Rozkręcił bym drugi napinacz i sobie wszystko pomierzył ale na razie chcę sprawdzić czy wymiana tej jednej da zamierzony efekt.
Gdyby ktoś chciał zamawiać części zza oceanu. Moja przesyłka z TOC Manufacturing od momentu zapłaty (PayPal) dotarła w 11 dni. Liczyłem, ze dotrze w 5 dni, jak to ktoś napisał na forum i po 10 dniach oczekiwania, zaniepokojony wysłałem maila z zapytaniem czy z moim zamówieniem jest wszystko w porządku. Odpowiedź otrzymałem tego samego dnia z informację, ze paczka wyszła w dniu zamówienia a standardowo czas realizacji wysyłki do Polski wynosi 14 dni. Następnego dnia miałem już sprężynki w domu.

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » pt sie 23, 2013

Srednica wewn;7 mm, zewn;13,5,grubość1mm :yeee:

Grzehu
Posty: 5
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Wołomin
Motocykl: Kawasaki VULCAN VN750 Twin
VROC: 0

Post autor: Grzehu » pt sie 23, 2013

Wielkie dzięki. Jutro zabieram się do roboty. Dam znać czy nowa sprężynka dała radę. Oby tylko nie okazało się, ze podkładka musi być z super mocnego stopu czegoś tam i że zwykła z żelaźniaka wystarczy.

Grzehu
Posty: 5
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Wołomin
Motocykl: Kawasaki VULCAN VN750 Twin
VROC: 0

Post autor: Grzehu » ndz sie 25, 2013

Dzięki Żabol ale coś z tymi wymiarami jest nie tak. Czy zmierzyłeś dobrą podkładkę? Średnica gwintowanej części trzpienia na który ma ona wejść ma 8mm i siłą rzeczy wymiar 7mm ni jak nie pasuje. Musiałem pokombinować sam. Skorzystałem ze zdjęcia, które podlinkowałem wyżej. Wszystkie elementy napinacza leżą na płaskiej powierzchni, rzut jest w miarę prostopadły, wyciąłem ze zdjęcia część podkładki w najszerszym miejscu i naniosłem na pozostałe części :) Na pewno podkładka ma wejść na gwint, i tak to wychodzi ze zdjęcia, więc otwór musi mieć więcej niż 8mm (jest to zresztą zobrazowane na filmie instruktarzowym na youtube). Ze zdjęcia wychodzi że podkładka powinna mieścić się w tulei, której średnica wewnętrzna wynosi 13mm, założyłem, że średnica zewnętrzna podkładki będzie miała 12mm oraz (tego nie jestem pewien) że podkładka nie powinna się przesunąć na część nie gwintowaną trzpienia, która ma 9mm więc otwór podkładki powinien zawierać się w średnicy 8mm<>9mm. Tak też rozwierciłem podkładkę. Złożyłem wszystko do kupy, zamontowałem i jak ręką odjął. Silnik przestał działać jak sieczkarnia. Mam nadzieję, ze zrobienie dłuższej trasy upewni mnie w przekonaniu ze wszystko jest ok.

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » pn wrz 02, 2013

Mierzyłem na swoim napinaczu ,ale wcale się nie zdziwię jak mam coś podupczone :mad: znowu :yeee:

Grzehu
Posty: 5
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Wołomin
Motocykl: Kawasaki VULCAN VN750 Twin
VROC: 0

Post autor: Grzehu » śr wrz 04, 2013

Niestety wymiana sprężynki na wiele się nie zdała. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaczęło znowu stukać. Ale skoro moje działania pomogły na chwilę, zakładam że jestem na dobrym tropie. Złożyłem wszystko jak w instrukcji. Nie wiem, może coś spartoliłem&#8230; Nie jestem pewny czy podkładka powinna wchodzić w tuleję&#8230; Przed przykręceniem napinacza sprawdziłem ile jeszcze ma zapasu, Skręciłem sprężynę tak aby trzpień się schował, włożyłem napinacz w gniazdo, zwolniłem sprężynę, trzpień automatycznie wysunął się napinając łańcuch, zablokowałem sprężynę aby unieruchomić trzpień, wyjąłem napinacz i po zwolnieniu sprężyny trzpień wysunął się jakieś 5mm. Pukanie czy taki zapas gwarantuje jeszcze właściwą pracę napinacza czy może to już czas aby wymienić łańcszki.

Awatar użytkownika
wojtas30vn
Posty: 46
Rejestracja: sob sty 28, 2012
Miejscowość: Przemyśl
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: wojtas30vn » śr wrz 04, 2013

Witam proponuje ci kupić nowe napinacze ja tez kombinowalem z podkladkami ale cały czas było to na chwile wkurzyłem się i zamówiłem 2 napinacze w kawasaki koszt 449 szt ale za to mam już spokuj 2 sezony ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą