Dziwne dłwienie VN750

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pt cze 03, 2011

Piotr_Classic pisze: pawcio....... posłuchaj teoretyka..............
primo - "...jadąc na ON..." ??? co ty wlałeś do kociołka ?? :mrgreen:
A tak na poważnie to ja zawsze jeżdżę na pozycji ON jak mi moto zaczyna "szarpać" przełączam na RES i szukam pierwszego wolnego "wodopoju" - sugeruję Ci to :ok:
przerywanie na średnich czy wysokich obrotach może być spowodowane wadliwą świecą zapłonową 1 lub 2 na którymś cylindrze. Jeżeli nie Jesteś pewien to kup komplet i sprawdź.
Mógłbym się skłaniać ku teorii regulatora napięcia ale w tym przypadku długo i daleko byś nie zajechał gdyż akumulator nie byłby dostatecznie naładowany i w skończyłby Ci się "prąd" wcześniej czy później. Może padać już alternator i jedna z faz "podaje" napięcie lub też zbyt małe - nie mam doświadczenia gdyż u mnie padły na raz wszystkie trzy i miałem ładną grzankę zamiast alternatora. Dodatkowo sprawdź "uziemienie" regulatora napięcia. To też pewien ślad gdyż, słabe łącze uziemienia+drgania=ładowanie jest lub też nie.
Jakość paliwa oczywiście może mieć wpływ ale....... jeżeli tankowałeś na "normalnych" stacjach to nie powinno wpływać.
Filtr powietrza (x2) jest dosyć duży i jego "zatkanie" właściwie nie może mieć miejsca, no chyba że ktoś nie wymieniał filtrów od 1993 roku :mrgreen: drobną ilością oleju w filtrach się nie przejmuj, tak działa "odma".
To tyle co mógłbym Ci pomóc:
1. uziemienie regulatora
2. świece
3. zalej go ze trzy razy naprawdę dobrym paliwem gdyż dziadostwo z wodą niezbyt wpływa na silniki spalinowa z zapłonem iskrowym
4. być może na koniec potrzebne będzie czyszczenie gaźników ale.......
jeżeli silnik "wkręca" się w obroty i "schodzi" z obrotów bezproblemowo (nie zatrzymuje się) to regulacja/synchronizacja nie sądzę aby była wymagana.

Pozdrawiam
Piotr
ja bym jeszcze obejrzał tunele powietrzne od filtra do komory pod bakiem, mocowanie filtrów - może jakaś lewizna powietrzna się trafia?

Artur_S
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012
Miejscowość: Kraków
Motocykl: vn 750 `90
VROC: 0

Dziwne dławienei

Post autor: Artur_S » ndz kwie 21, 2013

Koledzy czy udało Wam się ustalić jednoznaczną przyczynę tych dziwnych dławień o których pisał Pawcio??
Mam to samo i nie wiem co działać żeby się tego pozbyć.
Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Re: Dziwne dławienei

Post autor: Tiszo » wt kwie 23, 2013

Artur_S pisze:Koledzy czy udało Wam się ustalić jednoznaczną przyczynę tych dziwnych dławień o których pisał Pawcio??
Mam to samo i nie wiem co działać żeby się tego pozbyć.
Pozdrawiam
Artur
Przyczyn może być z 15, ale powinno się zacząć od kranika, potem gaźniki i cała reszta.
Na 80% zakładam że to gaźniki pewno komory pływakowe. Jak gaźnik wyciągniesz i dobrze go wyczyścisz to 2 lata masz z głowy i pewny jesteś że tam ok, wtedy dopiero szukasz dalej.
Sprawdź też gumki Air czy już porostu nie puszczają.

Awatar użytkownika
Anazar
Posty: 51
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Świebodzin
Motocykl: VN700
VROC: 15090

Post autor: Anazar » sob maja 04, 2013

Może śmieszne ale nie macie przebicia WN na fajkach :D

Artur_S
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012
Miejscowość: Kraków
Motocykl: vn 750 `90
VROC: 0

Dławienie zwalczone :)

Post autor: Artur_S » ndz lis 24, 2013

pawcio pisze:Hej Szczecin :yeee: Powiem tak. Zrobiłem trasę do Gorzowa i z powrotem na ON i mam odczucie że jadąc Maleństwo ma nieco wyższe obroty przy tej samej prędkości ?? !! czy to może być prawdą czy to moje przeczulenie ??
niestety dławienie jest to samo :cry: a wracając dzisiaj przy dosyć mocnym wietrze jakby się jeszcze wzmogły. czy może mieć to związek ?? coś z filtrem powietrza ??
na wolnych pracuje równiutko i bez zająknięcia :mrgreen:



A więc tak. Potwierdzam objawy z wiatrem. Walczyłem prawie rok z różnymi skutkami. Dopiero wyjęcie gaźników /oczywiście przeczyszczenie/ i włożenie ze szczególną uwagą na dolot powietrza odniosła sukces. Twierdzę że przyczyna dławienia leżała w źle poskładanym dolocie powietrza. Mój moto był wcześniej - zanim pojawiły się objawy w warsztacie na wymianę rozrządu i po powrocie pojawiło się dławienie. Mechanicy tłumaczyli je wiekiem motocykla, jednak ja nie dałem za wygraną. Staranne złożenie gaźnika, dolotu powietrza i wszystkich opasek zdziałało cuda i na nowo odkryłem swój motocykl, który już mnie zaczął irytować.

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » ndz gru 22, 2013

Jak tylko na V to jeszcze stawiałbym na skrzynię, mam podobnie, ale szarpie na V przy każdej prędkości. Mam w planach to sprawdzić ale nie w najbliższym czasie. Tiszo (gumki Air)o jakie gumki chodzi?

Arek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 30, 2010
Miejscowość: Jelenia Góra
Motocykl: ZR550 , VN800A
VROC: 0

Post autor: Arek » śr gru 25, 2013

Pewnie chodzi o te co łączą gaźniki z głowicą , poprawne ich założenie o skręcenie opasek naprawdę czyni cuda .
Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą