"Miszcze" w HD
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Jeśli się nie mylę to szachownica na obchody 1000-lecia państwa Polskiego (lub jakieś inne z dobrych czasów PRL-owskiego lotnictwa - dobrych, bo było dużo samolotów i można było z LiMów takie coś sformować). Pamiętam, że były jeszcze dwa miecze grunwaldzkie...
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Ale chyba nie ten nasz kosmonauta, skoro lot z Bajkonuru wykonywał w 1978 jeśli dobrze pamiętam to w stopniu majora
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
Brawo, Mirosław miał wtedy dopiero 19 lat, a to był jego o 13 lat starszy brat, późniejszy generał.Pustelnik pisze:To pewnie był starszy brat Mirosława czyli Władysław Hermaszewski też pilot.
Tafla to szyk przygotowany i pokazany w 1960 roku nad Grunwaldem. Były to obchody 550 rocznicy bitwy z zakonem.
Wtedy lotnictwo dużo znaczyło bo mieszał w nim zakręcony pilot niejaki Frey-Bielecki. Nie wiem jakim był dowódcą naszej militarnej awiacji, ale na pewno miał świra na punkcie latania na sprzęcie wojskowym. Za jego cichym poparciem działo się wtedy dużo w cywilnych i nie tylko biurach projektowych. Mimo, że ówczesny protoplasta dzisiejszych decydentów, przenno-buraczany wodzu kazał zlikwidować kilka kluczowych gałęzi naszej gospodarki w tym lotnictwa. Tylko jemu się nie udało w przeciwieństwie do ...., no nieważne.
Wracając do parady nad Grunwaldem, było co pokazać. Po za taflą było 6 minut świetnej akrobacji zespołowej formacji zwanej grotem.
Grot majora Kalkusa:
Dużo młodszym / nikt nie kazał Wam tak późno się urodzić / należy uświadomić, że mieliśmy lotnictwo bombowe. IŁ-28 był całkiem dobrym sprzętem do zadań taktycznych. I było tego trochę.
Tutaj romb IŁ-28 w przygotowaniu.
W samej tafli brało udział 64 Lim-y, ale niech nikt nie myśli, że na paradzie było wszystko co mieliśmy. Do łba nikomu by nie przyszło żeby do celów propagandowych zabrać pary dyżurne czy inne samoloty z normalnej służby. Za taki numer sąd wojskowy i kiepskie widoki.
Zresztą największą, realną, liczącą się w Europie siłą militarną, byliśmy w roku 1949. Potem był już zjazd w dół do aktualnego poziomu zerowego. Ale o tym przy innej okazji.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
Chyba nie, zresztą kwestia osobistych kryteriów do porównań.Goblin pisze:Chyba się troszkę zagalopowałeś.
Zerowy poziom mają nasi sąsiedzi którym Polska zapewnia ochronę powietrzną i cały czas stacjonuje tam w trybie zmianowym trochę ludzi i sprzętu.
Jeśli chodzi o samoloty bojowe to mamy dzisiaj wszystkich ok 130 szt w tym 48 sztuk najnowocześniejszych w naszym kraju.
Tutaj cytuję historię dostaw jednego typu, pierwszy egzemplarz przyszedł po roku od rozpoczęcia produkcji.
„bojowe”
I generacja 1959 - MiG-21F-13:
1961 - 1
1962 - 8
1963 - 16
II generacja 1960 - MiG-21PF:
1964 -21
1965 - 63
1963 MiG-21 PFM:
1966 - 35
1967 - 47
1968 - 55 ( w tym 12 nbj do Debrzna)
III generacja 1967 - MiG-21M:
1969 - 6
1970 - 30
MiG-21MF
1972 - 9
1973 - 57
1974 - 34
1975 - 20
IV generacja 1971 – MiG-21bis
1980 - 36
1981 - 36
„eRy”
II generacja
1968 - 2
1969 - 2
1970 - 8
1972 – 24
„szkolne“
I generacja 1961- MiG-21U (66-400)
1965 – 6
II generacja - MiG-21 U (66-600)
1966 – 5
MiG-21US
1969 –3
1970 – 9
III generacja 1971 – MiG-21UM
1971 – 3
1972 – 5
1973 – 9
1974 – 2
1974 - 1
Równolegle były jeszcze Lim-y, których na licencji zrobiliśmy chyba 700 sztuk, oczywiście ich ilość potem spadała. Jeszcze dwa rodzaje suk, 22-gie są do dzisiaj.
To ułamek wiedzy na ten temat. Zbyt szeroki na to miejsce.
Trzeba jednak pamiętać, że nakłady na armię dochodziły do 30% budżetu państwa / okres wojny koreańskiej / Był to olbrzymi wysiłek finansowy naszego kraju, wymagany od nas przez sojusznika.
Zostawmy ten temat.
A propos: czy bałtyki płacą nam za wynajem 4 samolotów i 100 ludzi ? Tego nie wiem.
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
Kto jest online
Jest 64 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 64 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości