Sprzęgło VN 800
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Sprzęgło VN 800
Witam wszystkich,
Mam mały problem z moim Vn-em.
Podczas postoju kilkudniowego motocykla wciśnięcie sprzęgła nie powoduje rozłączenie skrzyni biegów - bez odpalania motocykla pchając na sprzęgle i I biegu do przodu i do tyłu.
Podejrzenie - sklejone sprzęgło.
Po rozgrzaniu silnika do temperatury optymalnej I bieg wchodzi bez problemu.
Zalany olej Bel Ray 20W-50 Synthetic EXP.
Może to wina oleju?
Sezon temu wymieniałem tarcze sprzęgłowe i sprężyny dociskowe kosza sprzęgłowego.
Może te cholerne nowe tarcze zaczęły się sklejać?
Pozdrawiam,
Paweł
Mam mały problem z moim Vn-em.
Podczas postoju kilkudniowego motocykla wciśnięcie sprzęgła nie powoduje rozłączenie skrzyni biegów - bez odpalania motocykla pchając na sprzęgle i I biegu do przodu i do tyłu.
Podejrzenie - sklejone sprzęgło.
Po rozgrzaniu silnika do temperatury optymalnej I bieg wchodzi bez problemu.
Zalany olej Bel Ray 20W-50 Synthetic EXP.
Może to wina oleju?
Sezon temu wymieniałem tarcze sprzęgłowe i sprężyny dociskowe kosza sprzęgłowego.
Może te cholerne nowe tarcze zaczęły się sklejać?
Pozdrawiam,
Paweł
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
albo lejesz najtańszy żeby tylko sprawdzić czy to wina oleju a nie sprzęgła. Tak tylko diagnostycznie.
Albo od razu lejesz sprawdzony Motul a potem się modlisz, żeby to był koniec kosztów.
gdzie kupić olej?? chyba jasne: http://sklep.v-moto.pl/pl/p/Olej-Motul- ... 0-4T-4L/76
Albo od razu lejesz sprawdzony Motul a potem się modlisz, żeby to był koniec kosztów.
gdzie kupić olej?? chyba jasne: http://sklep.v-moto.pl/pl/p/Olej-Motul- ... 0-4T-4L/76
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Na 99% muszą sklejać się tarcze sprzęgła, po rozgrzaniu silnika temperatura oleju wzrasta, poprawia się smarowanie i tarcze się rozklejają. Nie jest jednak w 100% powiedziane, że to wina oleju. Przed jego wymianą problem nie występował?
Jaki poprzednio miałeś zalany olej? Bel-ray o ile mi wiadomo robi bardzo solidne produkty, pytanie czy ten olej faktycznie powinien być zalany do silnika w twoim Vulcanie.
Jaki poprzednio miałeś zalany olej? Bel-ray o ile mi wiadomo robi bardzo solidne produkty, pytanie czy ten olej faktycznie powinien być zalany do silnika w twoim Vulcanie.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Po ostatniej wymianie się to nawarstwiło.
Spróbuje zmienić olej i zobaczymy co dalej. Nie uśmiecha mi się za bardzo rozbierać teraz sprzęgła.
Podejrzenie pada na olej, ponieważ po rozgrzaniu maszyny na postoju sprzęgło puszcza.
Ale kto to wie, może to te cholerne tarcze sprzęgłowe, które zmieniałem w poprzednim sezonie.
Spróbuje zmienić olej i zobaczymy co dalej. Nie uśmiecha mi się za bardzo rozbierać teraz sprzęgła.
Podejrzenie pada na olej, ponieważ po rozgrzaniu maszyny na postoju sprzęgło puszcza.
Ale kto to wie, może to te cholerne tarcze sprzęgłowe, które zmieniałem w poprzednim sezonie.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Jeżeli faktycznie problem pojawił się tuż po wymianie oleju, to winny może być olej. Wymiana oleju parę złotych będzie kosztowała, ale trzeba zacząć od najprostszych rozwiązań. Jeżeli nic to nie da, może być wymagane rozebranie sprzęgła żeby ocenić w czym może być problem.
Przy remoncie sprzęgła wymieniałeś tarcze, przekładki i sprężyny?
Przy remoncie sprzęgła wymieniałeś tarcze, przekładki i sprężyny?
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
biggus, czy możesz wreszcie zmienić ten olej i dać znać czy pomogło?? bo robi się tutaj tylko jakaś opera mydlana i milionami domysłów skierowanych na to samo.
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Nie zamykaj tematu dopóki nie rozwiążesz problemu. Być może ktoś w przyszłości spotka podobny problem i będzie wałkowanie tematu od zera... Forum tematyczne Vulcana powinno w szczególności zawierać takie tematy.
Wymiana oleju jest na pewno jakimś pomysłem, choć szczerze powiedziawszy istotny w twoim opisie jest remont sprzęgła z poprzedniego sezonu. Niemniej olej wymień i sprawdź, może akurat problem się rozwiąże (szczerze powiedziawszy lepiej aby tak właśnie się stało ).
Idąc za sugestiami książki Clymera dla VN800 powinieneś sprawdzić:
- Luz na dźwigni sprzęgła (luz na lince) - nie powinien być nadmierny, ale zakładam że to pewnie wziąłeś po uwagę. Linkę można dodatkowo nasmarować.
- Uszkodzenia / wykrzywienie sprzęgła (kosza, tarcz ciernych, przekładek, sprężyn), choć tutaj wydaje mi się (specjalistą nie jestem), dałoby się zaobserwować inne objawy poza samym sklejaniem się sprzęgła. Trzeba jednak bardzo poważnie brak pod uwagę, że sklejanie się tarcz może być wstępem do innych, poważniejszych problemów, których lepiej uniknąć.
- Uszkodzenie mechanizmu rozłączania sprzęgła - podobnie jak w poprzednim punkcie, wymagany będzie demontaż.
- Luz przeciwnakrętki - sądzę że chodzi o tę, przy dźwigni sprzęgła.
- Uszkodzone wypusty zabieraka sprzęgła.
- WAŻNE - Nieprawidłowy montaż tarcz ciernych.
- WAŻNE - Nierównomierny docisk sprężyn sprzęgła.
- Zbyt wysoki poziom oleju w silniku.
- WAŻNE - Nieprawidłowa lepkość oleju - tutaj może pomóc właśnie wymiana oleju.
- WAŻNE - Szkodliwe (np. sklejające) dodatki w oleju - ponownie może pomóc wymiana oleju, ale nie chce mi się wierzyć, że Bel-ray wlał do oleju jakieś gówno, które sklei ci tarcze.
Oczywiście nie sugeruję abyś od razu rozkręcał sprzęgło (może być wówczas konieczna wymiana uszczelki pod pokrywą sprzęgła), trzeba zacząć jak już sugerowali ci inni od spraw najprostszych czyli wymiana oleju i ewentualnie sprawdzenie luzu dźwigni / linki sprzęgła.
Wymiana oleju jest na pewno jakimś pomysłem, choć szczerze powiedziawszy istotny w twoim opisie jest remont sprzęgła z poprzedniego sezonu. Niemniej olej wymień i sprawdź, może akurat problem się rozwiąże (szczerze powiedziawszy lepiej aby tak właśnie się stało ).
Idąc za sugestiami książki Clymera dla VN800 powinieneś sprawdzić:
- Luz na dźwigni sprzęgła (luz na lince) - nie powinien być nadmierny, ale zakładam że to pewnie wziąłeś po uwagę. Linkę można dodatkowo nasmarować.
- Uszkodzenia / wykrzywienie sprzęgła (kosza, tarcz ciernych, przekładek, sprężyn), choć tutaj wydaje mi się (specjalistą nie jestem), dałoby się zaobserwować inne objawy poza samym sklejaniem się sprzęgła. Trzeba jednak bardzo poważnie brak pod uwagę, że sklejanie się tarcz może być wstępem do innych, poważniejszych problemów, których lepiej uniknąć.
- Uszkodzenie mechanizmu rozłączania sprzęgła - podobnie jak w poprzednim punkcie, wymagany będzie demontaż.
- Luz przeciwnakrętki - sądzę że chodzi o tę, przy dźwigni sprzęgła.
- Uszkodzone wypusty zabieraka sprzęgła.
- WAŻNE - Nieprawidłowy montaż tarcz ciernych.
- WAŻNE - Nierównomierny docisk sprężyn sprzęgła.
- Zbyt wysoki poziom oleju w silniku.
- WAŻNE - Nieprawidłowa lepkość oleju - tutaj może pomóc właśnie wymiana oleju.
- WAŻNE - Szkodliwe (np. sklejające) dodatki w oleju - ponownie może pomóc wymiana oleju, ale nie chce mi się wierzyć, że Bel-ray wlał do oleju jakieś gówno, które sklei ci tarcze.
Oczywiście nie sugeruję abyś od razu rozkręcał sprzęgło (może być wówczas konieczna wymiana uszczelki pod pokrywą sprzęgła), trzeba zacząć jak już sugerowali ci inni od spraw najprostszych czyli wymiana oleju i ewentualnie sprawdzenie luzu dźwigni / linki sprzęgła.
- Lukanio
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Łowicz
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
- VROC: 0
Co było powodem wymiany tarcz? Sprzęgło się ślizgało czy też sklejało tarcze? W jakim stanie były przekładki? chodzi o to czy brzegi nie były już "pozbijane" i jeszcze to o czym wcześniej pisał Legion czy nie uszkodzone były wypusty zabieraka sprzęgła? Podczas zakładania tarcze wchodziły gładko, bez oporów? No i jeszcze jakiej produkcji tarcze?
Kto jest online
Jest 26 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 26 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości