Co tak stuka???

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Co tak stuka???

Post autor: dodeks » pn sty 20, 2014

Witam! Silnik po wymianie rozrządu,remoncie głowic,dekompresatory wymontowane...i dalej jak stukał tak stuka....jakieś sugestie?! https://plus.google.com/104634450307400 ... XHwXcd6ERP

ps. mnie już diabli biorą bo myślałem że to rozwalone dekompresatory były przyczyną ale niestety...

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn sty 20, 2014

Przepraszam, a uszczelki kolektorów kolega sprawdził? ;) U mnie podobnie napie***** wydech przy samym tylnym cylindrze, bo najwyraźniej kolektor nie przylegał dokładnie. Tyle że uspokajało się to po 15 minutach jazdy jak się elementy dobrze nagrzały i rozprężyły...
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Milan
Posty: 41
Rejestracja: wt sty 07, 2014
Miejscowość: chełm
Motocykl: VN 700
VROC: 36307

Post autor: Milan » wt sty 21, 2014

Witam!
Mi się wydaje ze to łańcuch rozrzadu, sprawdz napinacze łańcuchów.
Ewantualnie zawór? napisz jak masz regulowane zawory ?
pozdrawiam
Milan
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt sty 21, 2014

Rozrząd wymieniłeś kompletny, czy tylko same łańcuchy?
Moim zdaniem , to łańcuch ci hałasuje.
Przyczyną może być ślizg lub napinacz
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt sty 21, 2014

Siemka! Łańcuch sprawdzałem jest ok, też zastanawiałem się nad zaworami ale głowice były remontowane?! Zawory są hydrauliczne właśnie je sprawdzałem i są dobre. Zastanawiałem się jeszcze czy nie upuścić z nich troszkę oleju żeby się zrobił lekki luz a po ponownym uruchomieniu powinny się napełnić i dopasować. Tak sobie dedukuję bo były szlifowane gniazda i zawory czyli trzonki się troszkę wydłużyły a popychacza za pierona nie ściśnie jak nie otworzy zaworu kulkowego tyle że jak by się nie domykał zawór to by nie odpalił.. Ach uszczelki wydechu założyłem nowe i oglądałem także nie widać żadnych przedmuchów. Dzięki Panowie będę działał dalej.Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Milan
Posty: 41
Rejestracja: wt sty 07, 2014
Miejscowość: chełm
Motocykl: VN 700
VROC: 36307

Post autor: Milan » wt sty 21, 2014

na hudropopychaczach zaworowych po dluższym nie używaniu mógł sie zrobić lepki nagar ze starego oleju co powoduje ich zacinanie lub stają i zawory klekoczą, wymiana na nowe jest kosztowna ale można je zregenerować.
Ja robiłem tak: wyjąłem popychacze popsikałem WD40 lub podobny środek i je rozruszałem ( imadło,szczypce ) trzeba uwazać żeby ich nie porysować! nailepiej przez szmatę delikatnie zacisnać w imadełku i psikac ije rozruszac dobrze oczyścic.Sprawdz jeszcze drożność przewodow olejowych. W srodku jest sprezyna wiec oleju nie spuścisz , tam ciśnienie oleju redukuje luz zaworowy
pozdrawiam
Milan
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS

Awatar użytkownika
Milan
Posty: 41
Rejestracja: wt sty 07, 2014
Miejscowość: chełm
Motocykl: VN 700
VROC: 36307

Post autor: Milan » wt sty 21, 2014

sprawdz jeszcze napinacze czy działaja poprawnie
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » wt sty 21, 2014

Na filmie niezbyt dobrze to słychać, ale skąd orientacyjnie dobiega to dziwne dzwonienie? Możesz z bliska osłuchać silnik na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu, czy ten dźwięk wydobywa się z głowicy?

Może to wydech tak klekocze, bo jest gdzieś dziurawy? Uszczelki wydechu wymienione więc powinny być git.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » wt sty 21, 2014

Siemka! Wszystko sprowadza się do tego że ten klekot tak sobie narastał od dłuższego czasu jeszcze przed wymianą łańcuchów (samych),remoncie głowic i zdemontowaniu dekompresatorów...dobiega ewidentnie z górnej części głowicy chyba zdemontuję wszystko łącznie z cylindrem i będę weryfikował części...Zeus napisał że może ślizg nie pomyślałem o tym? Milan zawory sprawdziłem nie trzeba ich ściskać na siłę u góry jest zaworek kulowy i po delikatnym wciśnięciu dociętą pinezką można spuścić cały olej z popychacza. Legion rura sprawdzona dziury nie ma (zresztą przerabiałem ten temat z tylnym kolanem). Tak czy siak Dziękuję Panowie za zainteresowanie każda sugestia jest do przeanalizowania choćby 10 razy..Pozdrawiam!

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » wt sty 21, 2014

Czas na małe teoretyzowanie :D Może jednak coś uda się wydumać ze wspólnej burzy mózgów.

Pierwsza sprawa to dźwięk dochodzi tylko z głowicy jednego cylindra w którym remontowane były zawory i wymieniany łańcuch rozrządu tak?

Wymieniałeś łańcuch rozrządu bez napinacza i to o ile wiem, niezbyt dobrze. Mówi się, że te elementy wymienia się w komplecie. Stary napinacz (sprężyna) może być wypracowany i nie napina prawidłowo nowego łańcuszka. Wówczas nieprawidłowo naciągnięty łańcuch tarabaniłby się po korpusie cylindra i mógłby dzwonić, ale raczej mogłoby to być słyszalne w formie szurania. Sęk w tym, że to chyba tak nie brzmi, ale uwaga, nie mam w tym temacie odpowiedniego doświadczenia więc nie traktuj tego śmiertelnie poważnie.
W drugim moto jakie posiadam - XJ550, też jest słyszalny łańcuch rozrządu który będę musiał niebawem ogarnąć (oby napinaczem). Napędzane to cudo jest czterocylindrową rzędówką, która nie klekocze jak V-ka, i w niej właśnie łańcuch dobrze słyszalny jest w formie ciągłego jakby szurania. Dodam, że jest w tym silniku jeden łańcuch rozrządu rozpięty środkowo między 2 a 3 cylindrem i turla się po dwóch zębatkach w głowicy napędzających dwa wałki rozrządu (DOHC). Dźwięk nie ukrywam jest zupełnie inny, ale trzeba brać pod uwagę, że to silnik o totalnie odmiennej konstrukcji. Tyle mogę ci powiedzieć od siebie w tej kwestii.
Sprawę łańcucha rozrządu, jego prawidłowego naprężenia potraktuj super śmiertelnie poważnie, bo luz grozi przeskoczeniem za zębatce wałka rozrządu, przestawieniem faz rozrządu i rozpieprzeniem silnika.

Zastanawia mnie jedna rzecz, odsłuchiwałem jeszcze ze trzy razy ten filmik i da się zauważyć, że to stukanie jest rytmiczne, są bardzo wyraźne odstępy między kolejnymi "stuknięciami". Nasila się jakby proporcjonalnie do zwiększających obrotów silnika przy dodawaniu gazu. Jednak nadal słychać wyraźne odstępy. Teoretycznie dałoby się policzyć ile razy na powiedzmy minutę (od razu gotowa wartość), pół minuty czy 10 sekund, przy wolnych obrotach, następują te stuknięcia. Teraz mając tę wartość, można to skonfrontować z ilością otwarć i zamknięć zaworów dolotowych i wydechowych przy tej prędkości obrotowej silnika. Wiem, że to trochę zagmatwane, ale w sumie chyba dałoby się w przybliżeniu ustalić, czy np. nie jest to dźwięk pracujących zaworów w głowicy. Wówczas może byłoby wiadomo coś więcej.

Koniec teoretyzowania, bo chyba więcej ci skomplikowałem niż pomogłem. Może ktoś jeszcze będzie miał lepszy pomysł.

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » wt sty 21, 2014

U mnie tak klekotała panewka.... :ok:

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » śr sty 22, 2014

No już jestem :ok: Ta buźka oznacza sukces dzięki waszym radą i zainteresowaniem tematem...Bardzo Wam Dziękuję oczywiście stawiam dużą wódkę przy okazji!!! A teraz od początku...z tym stukaniem to był splot zdarzeń który wprowadził mnie w błąd (chyba za długo wsłuchiwałem się w te dźwięki?!). Po przemyśleniu doszedłem do wniosku że jednak to stukanie przed wymianą rozrządu (w zeszłym roku) to było nieco inne bo raz było słychać raz nie przyczyną był dekompresator...! Przejeździłem jakoś zeszły sezon i stwierdziłem że go wywalę na próbę (tzn. 2szt) i zobaczę czy odpali i jak będzie chodził silnik. Jak sobie umyśliłem tak zrobiłem. Poskładawszy wszystko do kupy i odpaleniu okazało się że dalej stuka ( co słyszeliście na filmiku),wtedy ręce mi troszkę opadły...wasze sugestie popchały mnie do dalszej pracy i tu dzięki ci Panie że zdjąłem tylko pokrywę klawiatury, wymontowałem świece i zacząłem kręcić silnikiem ręcznie...i w tej ciszy i skupieniu usłyszałem takie pstyk,pstyk....kurna co jest ?! Latarka w dłoń i świecę do środka na rozrząd i napinacz kręcąc silnikiem, a tam zapadka na tym palcu od napinacza pstyk,pstyk...myślę sobie jednak Chłopaki mieli rację że napinacz walnięty, więc ściągam pieronem obudowę filtra wyciągam napinacz...i teraz wstyd się przyznać?!?! Okazało się bowiem że nie zwolniłem tego porąbanego łożyska które wcześniej zablokowałem przed montażem.... :wall: Po prostu wstyd się przyznać no ale muszę...Teraz silnik chodzi tak jak trzeba!! Jeszcze raz wszystkim Bardzo dziękuję!

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr sty 22, 2014

Najważniejsze, że usterka zlokalizowana i wszystko chodzi. :ok:
Pozdrawiam
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » śr sty 22, 2014

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » śr sty 22, 2014

Andy ale i tak tą panewką mnie zabiłeś :czaszka:

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » śr sty 22, 2014

Do usług , :D :D :D :ok:

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw sty 23, 2014

Wstyd nie wstyd człowiek uczy sie przez całe życie ;) ;) ;) ważne, że wszytko jest git i maszyna "gwizda" :ok: :ok: :ok: :ok:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » czw sty 23, 2014

Fajnie, bardzo się cieszę, że okazało się to drobnostką ;) Jak widać jednak z burzy mózgów udaje się coś czasem wypracować :D
Jeżeli możesz, to zostaw podpięty w temacie ten film, może komuś kiedyś przydarzy się podobna historia to sobie posłucha i naprawi.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » czw sty 23, 2014

Niech sobie zostanie i oby nikt go więcej nie oglądał... :D no chyba że z nudów!! Pozdrawiam!
ps. Dodam jeszcze że z popychaczy hydraulicznych spuściłem olej przed montażem i strasznie długo się napełniały chyba z 15 minut... to tak na marginesie mi się przypomniało.
Ostatnio zmieniony czw sty 23, 2014 przez dodeks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Milan
Posty: 41
Rejestracja: wt sty 07, 2014
Miejscowość: chełm
Motocykl: VN 700
VROC: 36307

Post autor: Milan » czw sty 23, 2014

Kto szuka nie błądzi!
:ok:
pozdrawiam
Milan
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą