VN750 ciśnienie w tylnych amorach
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt lut 14, 2014
- Miejscowość: SOSNOWIEC
- Motocykl: Kawasaki VN 750 Amerykaniec
- VROC: 0
VN750 ciśnienie w tylnych amorach
Drodzy koledzy z tytułu, że jestem trochę nowicjuszem w dziedzinie motocykli mam pytanko odnośnie tylnych amorów w VN750 podobno można je dopompować ,ale jakie ma być ciśnienie??? .Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym motocyklem będę wdzięczny za wszelkie info.Pozdrawiam
jarekfr
Witaj! Najlepiej zerknąć do instrukcji...ja w nomadzie pompuję 2,5 bara i jest ok! wszystko zależy od wagi i czy jeździsz sam czy z plecakiem ale do tego pewnie masz jeszcze regulację twardości?! Wydaje mi się że każdy musi dobrać optymalnie ciśnienie żeby było wygodnie i na nierównościach amory nie dobijały...
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Witaj, zgodnie z serwisówką ciśnienie w tylnych amortyzatorach jest o 0 do 294kPa (do około 2,9 bara - ja swoje doładowałem do 2,5 i było w porządku). Bardzo ale to bardzo ważnym jest abyś nie pompował na stacjach benzynowych. Nasz zaprzyjaźniony serwis Monsterbike spotkał się z przypadkiem kiedy pompowanie takie skończyło się uszkodzeniem zaworu. Rozwiązaniem podobno jest napompowanie kompresora, wyłączenie go, i delikatne dopompowanie amortyzatorów z tego co ma zbiornik "w sobie". Chodzi o to aby w chwili pompowania nie włączył sie kompresor gdyż ten właśnie skok ciśnienia może uszkodzić zawór.
Oprócz samego powietrza w tylnych amortyzatorach jest jescze specjalny olej o klasie lepkości SAE 5W, pojemność 139-142 mL w zależności od wersji motocykla jaką posiadasz.
Pompowane amortyzatory mają dać Ci głównie komfort podróżowania. Pierścieniem w pozycjach 1-4 regulujesz tylko ugięcie wstępne sprężyny w zależności od stanu drogi oraz obciążenia motocykla. Wg mnie, nic nie stoi na przeszkodzie abyś napompował amortyzatory do 1,5 bara ustawił pierścień na pozycję 2 i "płynął" po drodze (to moja subiektywna ocena). Pobaw się tym, sprawdź przy jakich ustawieniach odczujesz największy komfort z jazdy.
Czy masz serwisówkę do swojego moto?
Pozdrawiam
Piotr_Classic
Oprócz samego powietrza w tylnych amortyzatorach jest jescze specjalny olej o klasie lepkości SAE 5W, pojemność 139-142 mL w zależności od wersji motocykla jaką posiadasz.
Pompowane amortyzatory mają dać Ci głównie komfort podróżowania. Pierścieniem w pozycjach 1-4 regulujesz tylko ugięcie wstępne sprężyny w zależności od stanu drogi oraz obciążenia motocykla. Wg mnie, nic nie stoi na przeszkodzie abyś napompował amortyzatory do 1,5 bara ustawił pierścień na pozycję 2 i "płynął" po drodze (to moja subiektywna ocena). Pobaw się tym, sprawdź przy jakich ustawieniach odczujesz największy komfort z jazdy.
Czy masz serwisówkę do swojego moto?
Pozdrawiam
Piotr_Classic
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt lut 14, 2014
- Miejscowość: SOSNOWIEC
- Motocykl: Kawasaki VN 750 Amerykaniec
- VROC: 0
Dzięki serdeczne koledzy,będę próbował,a przede wszystkim muszę zobaczyć czy w ogóle jest tam olej ponieważ jeszcze tego nie zrobiłem.Moto posiadam od jesieni i chcę go przygotować do sezonu,a tak nawiasem to nie mam serwisówki do mojego VN-a jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to chętnie je przyjmę.
Serdecznie pozdrawiam Jarek z SOSNOWCA
Serdecznie pozdrawiam Jarek z SOSNOWCA
jarekfr
Kto jest online
Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości