Nie odbija dźwignia zmiany biegów VN2000

Filip
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN2000 CLASSIC LT
VROC: 0

Nie odbija dźwignia zmiany biegów VN2000

Post autor: Filip » ndz lut 23, 2014

Witam wszystkich. Pechowo zacząłem sezon. Podczas jazdy po wrzuceniu 2 biegu nie mogę nic wyżej wrzucić bo dźwignia zmiany biegów nie odbija. Mogę tylko w dół. Czytałem na forum tematy podobne. Może to jakaś sprężynka. Jak się do tego zabrać czy też obligatoryjnie serwis. Jeśli tak to co polecacie w Bydgoszczy. Dzięki z góry za pomoc.

Robrob
Posty: 206
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Post autor: Robrob » pn lut 24, 2014

to dzwignia nie odbija czy biegi nie wchodzą
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Filip
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN2000 CLASSIC LT
VROC: 0

Post autor: Filip » pn lut 24, 2014

1 i 2 wchodzi bez problemu a wyżej nie mam jak sprawdzić bo po wrzuceniu 2 biegu dźwignia zmiany biegów nie odbija do góry.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn lut 24, 2014

Tzn, po wrzuceniu 2 biegu dźwignia nie da się już ruszyć do góry jak by był 5 bieg ?

Filip
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN2000 CLASSIC LT
VROC: 0

Post autor: Filip » pn lut 24, 2014

Tak, jest nisko położona równo z podnóżkiem.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » pn lut 24, 2014

podjedź do leona z serwisu yamaha on jest dobry moze coś poradzi.
Jest jeszcze Kuba z Motodream resztę serwisów nie brał bym pod uwagę.
Masz serwis kawy ale mieli kiedyś problemy z mechanikami , teraz to nie wiem.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn lut 24, 2014

Co prawda w 2000 nie miałem do czynienia ze skrzynią ale każda pracuje tak samo, wydaje mi się że problem może być w środku skrzyni ale nie wiem co Ci podpowiedzieć, najlepiej podjedz do kogoś bo jeżeli jest to w środku to możesz pogorszyć sprawę. Mi to wygląda na złamany wodzik, są dwa w skrzyni i jeden przesuwa koła na jednym wałku, a drugi na drugim, chyba tak to było.

Filip
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN2000 CLASSIC LT
VROC: 0

Post autor: Filip » pn lut 24, 2014

Dziękuję, rozkręcać skrzyni nie będę, sprawdzę tylko mechanizm dźwigni poza nią. Dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pn lut 24, 2014

W 5-cio biegowej powinny być trzy wodziki o ile dobrze kojarzę ale może być wyrobiony wybierak i się blokuje raczej trzeba tam zajżec zanim narobi się większy bałagan

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Post autor: franc1213 » pn lut 24, 2014

Nie wiem moze tu cos znajdziesz zaczyna sie od strony 352 . http://www2.vulcanrider.se/DL/2004_VN2000_Service.pdf
Franek

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pn lut 24, 2014

W motocyklach nie wiem jak w tym jest sprzęgło wielotarczowce. Jeżeli 3 tarcza będzie zużyta może nie wchodzić albo może wchodzić tylko przy idealnym dopasowaniu obrotów, sprężynki, i sprawdzić czy śruby oraz dźwignie nie została poluzowana. I jedno błahe buty:/ ja miałem tak swoim przerażony jak diabli bo świeżo co kupiony ale zauważyłem że jest miejsce gdzie gdzie choćbym targał jak martwy ciąg nie ruszy a wystarczy delikatnie stopę inaczej dać i wchodzi.
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pn lut 24, 2014

Kecik1993 pisze:W motocyklach nie wiem jak w tym jest sprzęgło wielotarczowce. Jeżeli 3 tarcza będzie zużyta może nie wchodzić albo może wchodzić tylko przy idealnym dopasowaniu obrotów, sprężynki, i sprawdzić czy śruby oraz dźwignie nie została poluzowana. I jedno błahe buty:/ ja miałem tak swoim przerażony jak diabli bo świeżo co kupiony ale zauważyłem że jest miejsce gdzie gdzie choćbym targał jak martwy ciąg nie ruszy a wystarczy delikatnie stopę inaczej dać i wchodzi.
Sam to pisałeś, czy to efekt pracy jakiegoś translatora (tłumaczenie automatem z jakiegoś obcego języka)? Sorry, ale tak Twoja wypowiedź wygląda...
Twoim zdaniem w sprzęgle wielotarczowym trzecia tarcza pracuje na trzecim biegu (druga na drugim, itd.)?

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pn lut 24, 2014

W którymś tak była motorze:P Jak się mylę to przepraszam w crossie mi nie wchodził przez to bieg 4 dokładnie. A wypowiedź tak wygląda bo robię kilka rzeczy na raz i ciężko jest ogarnąć
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » pn lut 24, 2014

Kecik1993 jako moderator, proszę abyś przy wypowiadaniu się starał skupić na pisaniu. Bo nam też jest ciężko ogarnąć co piszesz, nawet bardziej niż Tobie. A twoje wypowiedzi w tej formie nie wprowadzają żadnej wiedzy, mimo, że próbujesz ją przekazać.
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pn lut 24, 2014

Ok to podsumuje w skrócie
1 sprzęgło
2 sprężynki
3 dźwignia może mieć luzy
4 W moim bieg mi nie chciał wejść przez profil butów wbijając wyższy bieg dźwignia szła w pewnym sensie jakby z skosa i nie osiąga odpowiedniej wysokości, czuć właśnie tak jakby coś ją blokowało. Zmieniłem nawyk z starego motocykla i ok wszystko. Po przerwie kłopot niby głupi ale może się zdarzyć.
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Filip
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN2000 CLASSIC LT
VROC: 0

Post autor: Filip » wt lut 25, 2014

Z uwagi na wyjazd będę u mechanika najwcześniej w sobotę

Filip
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: VN2000 CLASSIC LT
VROC: 0

Post autor: Filip » wt mar 04, 2014

Dziękuję wszystkim za pomoc. Podjechałem do serwisu Kawasaki na Podolską w Bydgoszczy. Zostawiłem maszynę do poniedziałku. Coś się zapiekło i nie chciało puścić i nie musieli rozkręcać. W każdym razie zrobione.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą