Ładowanie VN 800 Classic

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Ładowanie VN 800 Classic

Post autor: biggus » śr kwie 16, 2014

Hej,

Wczorajszego dnia wymieniłem sobie aku bo mi się skończył.
Sprawdzam sobie ładowanie na nowym aku a tu niespodzianka-na wolnych 12,5V po dodaniu gazu maksymalny voltarz to ok. 13,9V.
To o półtora volta za mało według mnie.
Sprawdziłem jeszcze kostkę od regulatora napięcia tą z 6 pinami - biały na + i czarno/zółty na minusie - i pomiary wyszły podobne jak na aku.
Jeden i drugi pomiar dokonany na światłach mijania, które się same włączają po odpaleniu motocykla.
Posprawdzałem wszystkie kostki pod dekielkiem oraz je spryskałem preparatem do łączeń elektrycznych.
Podobno jeszcze można sprawdzić napięcie na wyjściu alternatora ( chyba na tej drugiej kostce 5 pinowej) Jak tak proszę o podpowiedz jak to zrobic?

P.S. Do czego służy okienko w lewym deklu od strony alternatora? Czy można je odkręcić bez spuszczania oleju?


Proszę o pomoc, może ktoś z forum miał podobny problem, że mu uciekło ok.1,5V.


Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » czw kwie 17, 2014

Jeśli chodzi o okienko można odkręcić bez spuszczania oleju, tylko że ono służy do tego aby obracać wałem korbowym np podczas sprawdzania luzu zaworowego, poprawnego ustawiania rozrządu według nabitych znaków itp itd. Jak znajdę dziś chwilę to sprawdzę ładowanie w swoim i napiszę. Teoretycznie ładowanie powinno być 14,4, niezależnie od obrotów, od tego jest alternator, no i czasem trudno stwierdzić czemu tak nie jest...

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » czw kwie 17, 2014

Gdybym miał 14.4V to by było idealnie !!!!

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw kwie 17, 2014

Lukanio pisze:Teoretycznie ładowanie powinno być 14,4, niezależnie od obrotów, od tego jest alternator...
Nie zgadzam się. Alternator jest urządzeniem generującym prąd stały lecz zależnie od obrotów silnika napiecie powinno być od ok. 12,5V (wolne obroty) do ok. 14,5V (przy około 4000 tys. obr/min).
Przy czym 4000 jest wartością graniczną. Po przekroczeniu tej wartości napięcie ładowania nie powinno wzrastać ani "falować". Jeżeli tak się dzieje to stawiałbym na podnięty regulator napięcia.

Awatar użytkownika
wooocash1
Posty: 19
Rejestracja: ndz cze 03, 2012
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: Drifter 800
VROC: 0

Post autor: wooocash1 » pt kwie 18, 2014

[quote="Piotr_Classic"
Nie zgadzam się. Alternator jest urządzeniem generującym prąd stały lecz zależnie od obrotów silnika napiecie powinno być od ok. 12,5V (wolne obroty) do ok. 14,5V (przy około 4000 tys. obr/min).
[/quote]

To zależy od motocykla... ;) Nowsze sztuki podczas pracy powinny mieć ładowanie min 13,5V pod obciążeniem nawet na wolnych obrotach(tak jak w puszkach gdzie ma być min. 14v bez względu na obroty). Starsze konstrukcje z regulatorami które tak naprawdę są tylko ogranicznikami max. napięcia ładowania niestety falują z napięciem wraz z obrotami silnika(oczywiście do ustawionej górnej granicy obrotów) Ogólnie VN800 na fabrycznym regulatorze może mieć podane przez Ciebie wartości...
Czepiając się szczegółów sam alternator generuje prąd zmienny... ;)
pozdrawiam

uk

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt kwie 18, 2014

wooocash1 pisze:Czepiając się szczegółów sam alternator generuje prąd zmienny... ;)
ale plama..... masz 100% racji :ok: zafiksowałem się na "stałe" wartości .....

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » sob kwie 19, 2014

Podstawowe pytanie: Jak ustawić 4000 obrotów silnika nie mając obrotomierza?
Żeby sprawdzić - napięcie na wyjściu alternatora ( 3 czarne przewody i prąd zmienny ) według serwisówki trzeba go wkręcić na 4000 obrotów i dokonać pomiar. A wartość powinna się wahać między 50 a 80 Volt.

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » sob kwie 19, 2014

W moim VN 800 ładowanie jest coś koło 13,9, czy to na wolnych czy wysokich obrotach. Może dlatego, że wolne obroty mam dość wysokie :) na bardzo niskich obrotach ładowanie może się nie wzbudzać i wartości są mniejsze, dlatego macie rację, rzeczywiście jest zależne od obrotów silnika.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » sob kwie 19, 2014

Dzisiaj podmieniłem regulator napięcia od kumpla i dalej to samo - ładowanie max. 13,2V na akumulatorze. Mój regulator działał u niego idealnie.
W jego motocyklu po dodaniu trochę gazu ładowanie rzędu 14V na klemach aku oraz na wyjściu bezpośrednio z regulatora napięcia (+ przewód biały i - przewód żółto/czarny)

Natomiast u mnie ładowanie na klemach aku ok. 13V a na wyjściu z regulatora ok.14V.
O co chodzi, gdzie zanikają te wolty.

Z tego wynika, że alternator i regulator są sprawne, ponieważ na regulatorze na białym i żółto/czarnym przewodach nie byłoby 14V.

Napięcie 14V nie dochodzi do aku, gdzieś zanika - ale gdzie?
Może w tej skrzynce na bezpieczniki?

Może macie jakieś pomysły i spostrzeżenia.

Z góry dzięki,
Pozdrawiam Paweł

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » sob kwie 19, 2014

Wg. schematu z serwisówki VN800 po drodze od regulatora napięcia do + aku masz tylko biały przewód i "Main Fuse 30A", co należy tłumaczyć jako główny bezpiecznik 30A. Może spróbuj go namierzyć i wymienić. Nic więcej do głowy mi obecnie nie przychodzi.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » sob kwie 19, 2014

sprawdzałem go, wygląda na dobry.

Awatar użytkownika
wooocash1
Posty: 19
Rejestracja: ndz cze 03, 2012
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: Drifter 800
VROC: 0

Post autor: wooocash1 » ndz kwie 20, 2014

Sprawdź połączenia konektorów bezpiecznika, to jedyny słaby punkt... Ewentualnie możesz gdzieś mieć załamane przewody... Poza tym to, że bezpiecznik wygląda na dobry nie znaczy, że jest w 100% ok... ;)
pozdrawiam

uk

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » ndz kwie 20, 2014

Warto sprawdzić tak jak pisze wooocash1. Wspomniałeś, że podmieniałeś regulator napięcia od kumpla, może podmień bezpiecznik i zobaczysz czy jest jakaś różnica.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » ndz kwie 20, 2014

Muszę tak zrobić. Mam jeszcze jedno podejrzenie, skrzynka bezpieczników może gubi prąd.

Wygląda, że skrzynka bezpieczników jest rozbieralna, może tam coś nie styka?
I oczywiście konektory od skrzynki.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » śr kwie 23, 2014

Temat zamknięty.
Masa regulatora napięcia nie miała prawidłowego styku. Teraz ładowanie na poziomie 14V.

Pozdrawiam i dzięki za dyskusje.

Zablokowany

Kto jest online

Jest 41 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 41 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą