Poziom oleju

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Poziom oleju

Post autor: Ryszard1962 » pt kwie 11, 2014

Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Nomada 1500 z 1999r. Wymieniłem w nim między innymi olej silnikowy i nie wiem gdzie się sprawdza jego poziom , myślałem że korek wlewu jest zaopatrzony w jakiś bagnet ale to jest tylko korek wlewu. Pomocy!!

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt kwie 11, 2014

Po prawej stronie, w dolnej części bloku silnika poniżej podestu znajdziesz "oczko" do sprawdzania poziomu oleju. Niestety musisz to robić w dwie osoby.

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Poziom oleju

Post autor: Ryszard1962 » pt kwie 11, 2014

Dzięki serdeczne kolego za pomoc , właśnie znalazłem to oczko , gdyby nie Twoja informacja to pewnie usilnie bym szukał jakiegoś bagnetu

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » czw maja 15, 2014

Ryszard pamiętaj żeby oczko było zawsze pełne bo w przeciwnym razie posypie ci się sprzęgło. Wysoki poziom oleju umożliwia rzucanie go przez zębatkę pompy oleju na sprzężynę dociskową na koszu sprzęgłówym przez co nie zużywa się tak szybko.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Ryszard1962
Posty: 561
Rejestracja: pt kwie 11, 2014
Miejscowość: Warszawa - Gocławek
Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255

Post autor: Ryszard1962 » czw maja 15, 2014

Sauro , dzięki za cenną informację!!!!
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255

Pawel-e34
Posty: 31
Rejestracja: czw kwie 17, 2014
Miejscowość: J-no
Motocykl: Vulcan VN 900 Classic
VROC: 0

Post autor: Pawel-e34 » czw maja 15, 2014

I mnie przydała się ta informacja.
A czy to normalne że olej po kilkuset kilometrach zrobi się czarny? (tak jak w dieslu, zaraz po odpaleniu)? Olej wymieniał poprzedni właściciel na początku sezonu.

Bo w moim oczku widzę czarna plamę i nie wiem czy to olej czy brudne oczko?
ZAPRASZAM:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=8591

Jawa 353 1960r - w trakcie odrestaurowywania

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » czw maja 15, 2014

W takim razie musisz poprosić kogoś żeby stopniowo pochylał Twój motocykl w prawo, podczas gdy Ty w pewnym momencie powinieneś zobaczyć w oczku zmniejszający się poziom oleju. Jeśli to nie nastąpi, to chyba masz czarne oczko...
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt maja 16, 2014

SAURO pisze:Ryszard pamiętaj żeby oczko było zawsze pełne bo w przeciwnym razie posypie ci się sprzęgło.
raczej tzrymaj się znaków jakie naniosła fabryka jaki ma być poziom oleju i na pewno nie ma go być poza znakiem max
co do pomocy przy sprawdzaniu drugą osobe można zastąpić lusterkiem :D

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt maja 16, 2014

czarny olej dziwne, u mnie po przebiegu 6 tys mil,jest w kolorze ciemnego miodu

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » sob maja 17, 2014

SAURO napisał/a:
Ryszard pamiętaj żeby oczko było zawsze pełne bo w przeciwnym razie posypie ci się sprzęgło.

raczej tzrymaj się znaków jakie naniosła fabryka jaki ma być poziom oleju i na pewno nie ma go być poza znakiem max
co do pomocy przy sprawdzaniu drugą osobe można zastąpić lusterkiem :D

Kristofer jakbyś znał motocykl VN 1500 to wiedziałbyś że poziom max w oczku to prawie zakryte jest a minimum to tylko w 1/3 jest zakryte . Ważne żeby oczko było na max zalane to będzie dobre smarowanie sprzęgła .
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » ndz maja 18, 2014

tak się składa że znam vn 1500 rozłożyłem i złożyłem :hug: i parę sezonów na nim zaliczyłem :ok:
czy to moto czy puszka jak ma max to podbiera

Awatar użytkownika
Makus001
Posty: 216
Rejestracja: pt mar 02, 2012
Miejscowość: okolice Wolsztyna
Motocykl: NOMAD1600 z 2006 i VULCAN 1500 VNT 1998r
VROC: 36160

Post autor: Makus001 » ndz sie 31, 2014

U mnie też leje ponad pół i jak schodzi poniżej połowy to dolewam setkę czy dwie , nie leje do pełnego oczka i przejechałem już ponad 25tys przez 3 lata i maszyna lata świetnie , z tego co wiem (wiedziałem) połowa oczka jest to poziom właściwy, tak jak w autach miarka , połowa jest ok. leje tak do Vectry, VN, GPZ i eliminatora i wszystko działa .
Były komarki, jawka, różne WSKi, SHL, JAWA 350, CZ350, ETZ 250, EN500 od 1.03.2012 Kawasaki 1500 VNT od 20.10.2016 NOMAD 1600

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą