Silnik stanął

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » wt cze 03, 2014

Powodzenia Tomson, daj znać jak się sprawa będzie rozwijała.

Rżnięcia ramy po to żeby coś wyciągnąć z silnika nawet nie ma sensu komentować. Jeżeli facet nie widzi w tym problemu, to gratuluję mu dobrego poczucia humoru.
Gość jest handlarzem czy to osoba prywatna?

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » śr cze 04, 2014

Witam, miałem podobną historię, ale o mniejsze pieniądze, ale opłacało się gość oddał całą kasę o jaką się upomniałem (obyło się bez sądu). Po pierwszym piśmie (Ja pisałem sam, ale prawnik powiedział co mam napisać-taniej) zmiękli Podobno większość oszustów mięknie . Nie będę pisał co mieli do powiedzenia na mój temat, ale cel miałem jeden odzyskać kasę -takie małe wyzwanie ;)

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » śr cze 04, 2014

Faworit muszę ci powiedzieć, że już się zastanawiałem nad sprzedażą na części mojego vulcana ale w całości za jakieś tam pieniądze i odzyskać chociaż trochę, bo sam nie wiem ile mnie to będzie jeszcze kosztować i ile to potrwa. A jeździć się chce. Trochę mnie podbudowałeś i poczekam na odpowiedź wysłanego dziś pisma od adwokata.

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » ndz cze 22, 2014

Witam ponownie.
No to tak jak się spodziewałem, facet się nie odezwał i nie odpisał na pismo. Wiec teraz czeka mnie walka. W środę chyba pójdę do rzeczoznawców umówić się by opisali mi cięcie ramy.
Mi się wydaje że skoro kawasaki stworzyło taka a nie inna ramę to chyba nie można ingerować w to. myślę że w przeciągu miesiąca złożę sprawę do sądu. jak przegram to trudno, poczekam na kolejny motor jeszcze jakiś czas.
pozdrawiam

Podleśny
Posty: 42
Rejestracja: ndz sty 05, 2014
Miejscowość: kotlina kłodzka
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: Podleśny » pn cze 23, 2014

Chłopie walcz! :dance:

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » pn cze 23, 2014

Powodzenia :ok:
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » pt cze 27, 2014

Witam. Napisz czy to handlarz czy osoba prywatna, jak handlarz to nie wygrasz powie,że on się nie zna tylko sprzedaje i też został oszukany.

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » sob cze 28, 2014

osoba prywatna.
Postanowiłem silnik sobie zrobić, trochę to potrwa i pochłonie kasy i złożyć w międzyczasie sprawę do sądu. Będę jeździł i poczekam na rozwój wydarzeń. Ale nie mogę zawieść sprzedającego, który powiedział, że jak sąd powie,że ma to zrobić to zrobi. Pożyjemy i zobaczymy. Ważne ze kolega prawnik mi może pomoże i wyjdzie trochę taniej.
Pozdrawiam

Kamil_J
Posty: 4
Rejestracja: wt lip 22, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: GASGAS 450FSE
VROC: 0

Post autor: Kamil_J » wt lip 22, 2014

Jestem tu nowy i Witam wszystkich. Dziś oglądałem Vulcana Tomsona z ciekawości i z zamiarem zakupu(czekam teraz na wycenę potrzebnych do naprawy części). Główną przyczyną uszkodzenia silnika był zepsuty i przerobiony napinacz rozrządu. To nie zawór się urwał. Motocykl szykowany na sprzedaż, a więc zamiast wymienić napinacz ktoś go nawiercił na obudowie zblokował na stałe wkręcając w obudowę napinacza śrubkę 6. Śrubka się odkręciła i efekt gotowy. Przeskoczył łańcuch następnie uderzenie tłoka o zawór. Pytanie ile jeszcze jest patentów w tym silniku? Proszę pokazać ten napinacz rzeczoznawcy to też pomoże w sądzie.

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » śr lip 23, 2014

Może powodem tej prowizorki był koszt napinacza. Gdzieś w jakimś temacie o VN700/VN750 już ktoś robił własny napinacz, po to żeby uniknąć płacenia za bardzo drogi nowy napinacz (jeżeli się dostanie) lub niewiele tańszą używkę. Było to w tym temacie: http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=7864

Co do ewentualnych, innych "łatek" tego silnika, to chyba warto byłoby to sprawdzić. Przy czym koniecznie byłoby jego częściowe rozebranie, a to już przypuszczalnie wiąże się np. z wymianą uszczelek. Niemniej ja bym posprawdzał czy wszystko z nim w porządku.

Kamil_J
Posty: 4
Rejestracja: wt lip 22, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: GASGAS 450FSE
VROC: 0

Post autor: Kamil_J » śr lip 23, 2014

Koszt sprawnej używki napinacza to 100zł. W suzuki drz zmieniano wadliwe seryjne na coś takiego
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-DRZ-40 ... 19f0957c0b

do Vulcana też są

http://www.ebay.co.uk/itm/TIMING-CAM-CH ... 5d3abc56e2

Ich długość po całkowitym wkręceniu odpowiada oryginałowi. Gdy gwint się skończy łańcuch do wymiany.

Ktoś przyoszczędził 100zł, a teraz trzeba wydać setki.

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » czw lip 24, 2014

No to faktycznie koleś zrobił oszczędność życia...
Przykra sprawa, przez taką w sumie głupią sprawę będzie teraz sporo roboty i niepotrzebne koszty.

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » pt lip 25, 2014

Cześć Kamil. Cały czas zastanawiam się nad sądem, by gościa pociągnąć do odpowiedzialności, tylko nie wiedziałem co z tym silnikiem. bo odstępując od umowy muszę mu oddać sprawny motor prawdopodobnie, ale jeśli to w silniku też była wada ukryta to jest szansa by to wygrać. Był bym wdzięczny za pomoc, w sądzie, lub ewentualnie u rzeczoznawcy. Porozmawiamy pod wieczór.
Pozdrawiam

Kamil_J
Posty: 4
Rejestracja: wt lip 22, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: GASGAS 450FSE
VROC: 0

Podłączenie gaźnika i airboksa

Post autor: Kamil_J » wt gru 16, 2014

Witam. Dogadałem się z Tomsonem i zabrałem jego maszynę do naprawy. Motocykl był już rozebrany i teraz mam problem z podłączeniem 2 przewodów. Proszę mi powiedzieć gdzie podłączyć 2 przewody środkowe gaźnika idące w trójnik i przedni cienki przewód airboksu (wychodzi przy przednim kolektorze wydechowym)

Kamil_J
Posty: 4
Rejestracja: wt lip 22, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: GASGAS 450FSE
VROC: 0

Post autor: Kamil_J » śr gru 17, 2014

Dodaje 2 zdjęcia w załącznikach
Obrazek

Obrazek

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » ndz sty 18, 2015

Witam po dłuższej przerwie.
Jak pisałem o wcześniej o sądzie to już nie aktualne.
dogadałem się z kamilem_j i chłopak mi go zrobił. Jeszcze kilka rzeczy do dogrania i na sezon będę śmigał mam nadzieje.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą