Drgania moto
Drgania moto
Mam pytanie, czy możliwe jest aby szyba miała wpływ na drgania całego moto?? Po kilku miesiącach w końcu założyłem szybę, jest oryginalna tzn ma oryginale mocowania, dzisiaj zrobiłem traskę z szybą i spotkało mnie niemiłe zaskoczenie, przy prędkości 120km/h moto dostało niesamowitych wibracji, dobrze, że nie miałem sznurowanych butów bo napewno by się rozwiązały, zmniejszyłem prędkość do 100km/h wydaje mi się, że drganai nadal są ale mniejsze, myślałem, że to może wina odpadnięcia ciężarków wyważających koła, ale są na swoim miejscu, jeszcze tydzień temu bez szyby jechałem 140km/h i nic się nie działo, więc dlatego padło podejrzenie na szybę
Odświerzam, bo ostatnio szukając przyczyny jadąc ok 80 km/h puściłem na moment kierownicę i masakra kierownica zaczełą wibrować na boki z duza częstotliwością, gdybym jej nie złapał, gwarantowana gleba, jeśli ktoś ma jakies pomysły proszę o podpowiedź, nadmieniam, że opona z przodu jest nowa i wyważona
- Garciu
- Posty: 2556
- Rejestracja: pn lis 14, 2011
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN 1700 Classic LT
- VROC: 34722
Szyba ma dość dużą powierzchnię ale nie na tyle aby moto wpadało w tak duże wibracje o których piszesz.Silny wiatr,ekrany dzwiekochlonne,mijanka tira itp...mogą powodować chwilowe wibracje.
Zdejmij szybę,zrób próbę i jeśli problem nie zniknie zacznij od sprawdzenia łożyska główki ramy,jeszcze raz przyjrzyj się wywarzeniu koła,feldze, łożysko koła może również dawać podobne objawy.No i opona,nowa nie znaczy nieuszkodzona.
Zdejmij szybę,zrób próbę i jeśli problem nie zniknie zacznij od sprawdzenia łożyska główki ramy,jeszcze raz przyjrzyj się wywarzeniu koła,feldze, łożysko koła może również dawać podobne objawy.No i opona,nowa nie znaczy nieuszkodzona.
Pozdrawiam,
Garciu.
Garciu.
- oktogon
- Posty: 2154
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Rzeszów
- Motocykl: BMW K1200RT
- VROC: 31527
Tak jak koledzy piszą, wracając z Grecji zauważyłem podobne objawy. Moto zostało odstawione do sprawdzenia: łożysko główki ramy ok, łożyska koła przedniego mimo ze mechanik stwierdził ze jeszcze dadzą radę wymieniam, ciśnienie w oponie było ok, sugestia mechanika - opona zaczyna zabkować i środkiem jest wytarta - to daje takie efekty, bądź tez może dawać. Sprawdż przede wszystkim opone i ciśnienie bo to najprostsze, a potem jak nie ustapi szukaj dalej. Innych przyczyn nie powinno być pomijając drastyczne przypadki skrzywienia lag itp.
_____ VROC 31527 _____
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
A ja mam wrażenie, że to jest połączone z obrotami silnika.
Na różnych biegach występuje przy różnych prędkościach jazdy, zawsze przy podobnych silnika. Być może następuje jakiś rezonans i ten typ tak ma. Zbyt dużo przypadków i tylko w dużych pojemnościach Vulcana. Wielu pewnie nigdy nie puściło na dłużej kierownicy i nawet nie wiedzą, że u nich zjawisko też występuje. Niestety nie mam tempomatu i nie jestem w stanie potwierdzić tej teorii.
Na różnych biegach występuje przy różnych prędkościach jazdy, zawsze przy podobnych silnika. Być może następuje jakiś rezonans i ten typ tak ma. Zbyt dużo przypadków i tylko w dużych pojemnościach Vulcana. Wielu pewnie nigdy nie puściło na dłużej kierownicy i nawet nie wiedzą, że u nich zjawisko też występuje. Niestety nie mam tempomatu i nie jestem w stanie potwierdzić tej teorii.
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Hmmm... Zjawisko shimmy występuje u mnie pon. 80km/h na V biegu. I wynika wg mnie z niedostatecznej sily żyroskopowej - nie daje rady utrzymać motocykla w stabilności. Przy wyższych prędkościach, pow. 100 km/h daje się przejechać długie odcinki "bez trzymanki".
Oczywiście duża przednia szyba też przeszkadza w utrzymaniu stabilności - wszak mocowana jest na lagach, a podmuch powietrza powoduje jej drgania...
Oczywiście duża przednia szyba też przeszkadza w utrzymaniu stabilności - wszak mocowana jest na lagach, a podmuch powietrza powoduje jej drgania...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 155
- Rejestracja: śr maja 05, 2010
- Miejscowość: Gąbin koło Płocka
- Motocykl: vn 2000 limited
- VROC: 34903
U mnie również strach było puszczać kiere w przedziale 60-80 km/h bo gleba jak nic.Po wymianie TYLNEJ opony jak ręką odjął.Napisałem głośno TYLNEJ bo niektórzy sobie myślą że jak lata kierownica to wina przedniej opony.Teraz mogę puścić kierę na dłuższą chwilę i odczuwam tylko delikatne drgania bez wpływu na stabilność moto.
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości