PODNOŚNIK MOTOCYKLOWY
- michaekk
- Posty: 105
- Rejestracja: czw sie 28, 2014
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
- VROC: 0
PODNOŚNIK MOTOCYKLOWY
Witam wszystkich!
Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, trochę już różnych ciekawych rzeczy przeczytałem tutaj, gdyż od 3 miesięcy jestem posiadaczem 900. kupiłem sobie ostatnio podnośnik, oto link:
http://allegro.pl/podnosnik-motocyklowy ... 41736.html
i pojawiły się dwa problemy. Okazało się że nie wsunę go pod spód gdyż motocykl jest zbyt niski-brakowało parę centymetrów, ale poradziłem sobie z tym. Drugi problem to to że poniżej ramy jest miska olejowa i rama od motocykla nie przylega do podnośnika.
Macie jakiś pomysł ewentualnie własne doświadczenia?
Pozdrawiam
Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, trochę już różnych ciekawych rzeczy przeczytałem tutaj, gdyż od 3 miesięcy jestem posiadaczem 900. kupiłem sobie ostatnio podnośnik, oto link:
http://allegro.pl/podnosnik-motocyklowy ... 41736.html
i pojawiły się dwa problemy. Okazało się że nie wsunę go pod spód gdyż motocykl jest zbyt niski-brakowało parę centymetrów, ale poradziłem sobie z tym. Drugi problem to to że poniżej ramy jest miska olejowa i rama od motocykla nie przylega do podnośnika.
Macie jakiś pomysł ewentualnie własne doświadczenia?
Pozdrawiam
- kazuhira
- Posty: 1382
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011
- Miejscowość: Kotliska
- Motocykl: KLE650
- VROC: 33862
Kwestia ramy i miski.
Rozwiązaniem jest wykonanie dystansy, które podkłada się pod ramę a opiera się na podnośniku. W ten sposób separuje się miskę od podnośnika. Kwestia wykonania to wizyta na złomie i odrobina kreatywności - patent działa dla VN1500 Mean Streak
Rozwiązaniem jest wykonanie dystansy, które podkłada się pod ramę a opiera się na podnośniku. W ten sposób separuje się miskę od podnośnika. Kwestia wykonania to wizyta na złomie i odrobina kreatywności - patent działa dla VN1500 Mean Streak
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Mam podobny podnośnik i podobny problem w VN 800. Dystanse nie sprawdziły się, bo podnośnik wchodzi pod motocykl "na styk" i to tylko przy wyprostowanym moto. Czyli zwykle podjeżdżam nim pod motocykl z prawej strony pod pierwszą rurę, potem prostuję moto i wjeżdżam podnośnikiem nieco dalej. Niestety "przednia" rama podnośnika podpiera nieco miskę (wychodzi tuż za stopką), więc nie pracuję w ten sposób zbyt długo.
Moto stoi niby stabilnie, ale martwię się o ten podparty silnik...
Teraz wiem, że trzeba było kupić coś takiego:
http://allegro.pl/podnosnik-stojak-moto ... 78327.html
Moto stoi niby stabilnie, ale martwię się o ten podparty silnik...
Teraz wiem, że trzeba było kupić coś takiego:
http://allegro.pl/podnosnik-stojak-moto ... 78327.html
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Ja do Vulcana 800 używam tego: http://allegro.pl/podnosnik-stojak-moto ... 33013.html
W sumie kupiłem dwa, dzięki temu można podnieść całe moto podpierając jednym podnośnikiem z przodu, drugim z tyłu. Z "łapkami" ten podnośnik jest ciut za wysoki. Żeby postawić na nim 800 trzeba najpierw tył moto nieco unieść - sprawdza się decha na którą trzeba moto wtoczyć. Wówczas podnośniki wsuwa się już bezstresowo.
Plusem podnośnika jest swobodna regulacja punktu podparcia przez przesuwane wsporniki z regulowaną wysokością. Dzięki temu da się podeprzeć motocykl pod ramę, zarówno w tym jak i wielu innych moto z ramą kołyskową (bez ryzykownego podpierania pod miskę olejową i inne elementy, pod które podpierać nie wolno). Nie posiada też elementów hydraulicznych, które np. odmówiłby sobie posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie, co mogłoby się skończyć awaryjnym "przyziemieniem" motoru. Z minusów w zasadzie tylko to, że trzeba posiadać dwa żeby np. zimować całkowicie uniesiony motocykl. Do grzebania przy motocyklu (tył lub przód) wystarczy jeden.
W sumie kupiłem dwa, dzięki temu można podnieść całe moto podpierając jednym podnośnikiem z przodu, drugim z tyłu. Z "łapkami" ten podnośnik jest ciut za wysoki. Żeby postawić na nim 800 trzeba najpierw tył moto nieco unieść - sprawdza się decha na którą trzeba moto wtoczyć. Wówczas podnośniki wsuwa się już bezstresowo.
Plusem podnośnika jest swobodna regulacja punktu podparcia przez przesuwane wsporniki z regulowaną wysokością. Dzięki temu da się podeprzeć motocykl pod ramę, zarówno w tym jak i wielu innych moto z ramą kołyskową (bez ryzykownego podpierania pod miskę olejową i inne elementy, pod które podpierać nie wolno). Nie posiada też elementów hydraulicznych, które np. odmówiłby sobie posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie, co mogłoby się skończyć awaryjnym "przyziemieniem" motoru. Z minusów w zasadzie tylko to, że trzeba posiadać dwa żeby np. zimować całkowicie uniesiony motocykl. Do grzebania przy motocyklu (tył lub przód) wystarczy jeden.
- michaekk
- Posty: 105
- Rejestracja: czw sie 28, 2014
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
- VROC: 0
i oto nowy - stary podnośnik, po przeróbce
http://www.fotosik.pl/u/michalfoto/zdjecia/1
udało się go zrekonstruować i Kawa już sobie na nim stoi
http://www.fotosik.pl/u/michalfoto/zdjecia/1
udało się go zrekonstruować i Kawa już sobie na nim stoi
Kto jest online
Jest 111 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 111 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości