zdejmowanie baku do pociągnięcia zasilania do gniazda zapaln
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
zdejmowanie baku do pociągnięcia zasilania do gniazda zapaln
Hejka.
Jak temat gdzieś był to proszę o nakierowanie..
Mam pełny bak paliwa - jak to na zimę a chcę w sobotę go zdjąć aby poprowadzić przewód do zasilenia gniazda zapalniczki na kierownicy. Zdecydowałem się na tą wersję z chromem :-) i właśnie doszło...
Tak więc chyba muszę spuścić paliwo z baku bo inaczej to będzie ciężko?
Gasman wspominał, że: siedzenia, śruby mocujące bak, osłona licznika, przewody paliwowe z baku i można zdemontować....
Jakięs podpowiedzi, fotki, rysunki....i czy w jedną osobę to pójdzie?
W Virago ściągałem dwa razy ale tu inna masa i wymiary :-)
Jak temat gdzieś był to proszę o nakierowanie..
Mam pełny bak paliwa - jak to na zimę a chcę w sobotę go zdjąć aby poprowadzić przewód do zasilenia gniazda zapalniczki na kierownicy. Zdecydowałem się na tą wersję z chromem :-) i właśnie doszło...
Tak więc chyba muszę spuścić paliwo z baku bo inaczej to będzie ciężko?
Gasman wspominał, że: siedzenia, śruby mocujące bak, osłona licznika, przewody paliwowe z baku i można zdemontować....
Jakięs podpowiedzi, fotki, rysunki....i czy w jedną osobę to pójdzie?
W Virago ściągałem dwa razy ale tu inna masa i wymiary :-)
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Dzieki. Mam całego mauala wydrukowanego (od Gasmana).
Chodziło mi raczej o praktyczne porady...z czujejś autopsji.. :-)
Rozważam tez opcje podłączenia do lampy (wtedy będzie napięcie na gniazdku tylko jak motocykl będzie uruchomiony). Potrzebuje tylko do zasilania nawigacji. Ktos tak podłaczył?
W Virago nie musiałem całkowicie demontować baku do pociągnięcia instalacji lecz w tym wypadku delikatnie podnieść bez odpinania przewodów paliwowych - czy tu też tak się da?
Chodziło mi raczej o praktyczne porady...z czujejś autopsji.. :-)
Rozważam tez opcje podłączenia do lampy (wtedy będzie napięcie na gniazdku tylko jak motocykl będzie uruchomiony). Potrzebuje tylko do zasilania nawigacji. Ktos tak podłaczył?
W Virago nie musiałem całkowicie demontować baku do pociągnięcia instalacji lecz w tym wypadku delikatnie podnieść bez odpinania przewodów paliwowych - czy tu też tak się da?
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
Da się , ale będzie ciężko. Lepiej zdjąć bak całkiem.Winters pisze: bez odpinania przewodów paliwowych - czy tu też tak się da?
Zdejmujesz siedzenie odkręcasz śruby mocujące bak. To samo robisz z osłoną licznika. Rozpinasz kostki licznika i stacyjki. Zdejmujesz przewód paliwowy z pompy od strony baku.
Zdejmij też gumowe rurki od odpowietrzania.
Paliwa nie musisz spuszczać. Fakt, że bak będzie ciężki, ale da się zdjąć pełen.
Powodzenia
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
- oktogon
- Posty: 2154
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Rzeszów
- Motocykl: BMW K1200RT
- VROC: 31527
Dodam jeszcze ze dobrze jest odpiąć zasilanie pompy paliwa Ale reszta tak jak pisał Zombie. Po odpięciu wszystkiego i odkręceniu śrub mocującycha bak ściągając go musisz lekko go cofnąć do tyłu, na ramie sa gumowe amortyzatory baku, wchodzą w wyprofilowane miejsca od wewnetrznej strony baku. Jak ściągniesz to zobaczysz o co chodzi. Przy zakładaniu trzeba dobrze spasowac coby grało.
_____ VROC 31527 _____
- Zombie
- Posty: 2574
- Rejestracja: pn sty 03, 2011
- Miejscowość: M-a
- Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
- VROC: 34250
Faktycznie, jest kostka pod siedzeniemoktogon pisze:Dodam jeszcze ze dobrze jest odpiąć zasilanie pompy paliwa
Nie nie będzie, poleci trochę z wężyka. Po zdjęciu baku uważaj na rurkę od pompy, jak będziesz kładł bak, żeby nie pogiąć.Winters pisze:Czyli rozumiem jeśli ściągnę przewód z pompy to paliwo nie będzie się lało?
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl
www.steelrosesmcsouthside.pl
-
- Posty: 3161
- Rejestracja: sob cze 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
- VROC: 32428
Ja osobiście przeciągałem przewody bez zdejmowania zbiornika, tylko lekko go unosiłem.
Naprawdę jest to do zrobienia, bo i odcinek nie jest długi.
Fajnie jak możesz go poprowadzić w jakimś małym peszlu i przypominam o zastosowaniu bezpiecznika,
jak najbliżej punktu gdzie będziesz podłączał ( + ).
Naprawdę jest to do zrobienia, bo i odcinek nie jest długi.
Fajnie jak możesz go poprowadzić w jakimś małym peszlu i przypominam o zastosowaniu bezpiecznika,
jak najbliżej punktu gdzie będziesz podłączał ( + ).
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz
Za mną tylko kurz
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Sławek... jestem dyplomowanym elektrykiem.... bezpieczniki ogarniam :-)
Gniazdo ma długie przewody w małym peszlu..... tylko czy są tam jakieś uchwyty / zaczepy pod które mozna sie podczepić... nie chcę tego tak luźno podwiesić..... może napisz jak ty to podczepiłeś.... i poprowadziłeś z lewej strony baku czy z prawej (tak siedząc na motocyklu)....
Gniazdo ma długie przewody w małym peszlu..... tylko czy są tam jakieś uchwyty / zaczepy pod które mozna sie podczepić... nie chcę tego tak luźno podwiesić..... może napisz jak ty to podczepiłeś.... i poprowadziłeś z lewej strony baku czy z prawej (tak siedząc na motocyklu)....
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Temat gniazda też ogranialem bez zdejmowania zbiornika. Da się wejść w uchwyty do pozostałych przewodów idących pod bakiem od lewej strony (stojąc w kierunku przedniego koła).
Tylko musi być silnik zimny. Inaczej parzy...
Tylko musi być silnik zimny. Inaczej parzy...
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
-
- Posty: 3161
- Rejestracja: sob cze 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
- VROC: 32428
Dokładnie tak jak napisał Maciek, są po lewej stronie ramy miejsca w których jest podczepiona fabryczna wiązka przewodów.
Z tym bezpiecznikiem to wiesz - lepiej wspomnieć, bo bywa różnie, ale widzę, że wiesz
co i z czym...
Zimny silnik zdecydowanie ułatwia sprawę.
Z tym bezpiecznikiem to wiesz - lepiej wspomnieć, bo bywa różnie, ale widzę, że wiesz
co i z czym...
Zimny silnik zdecydowanie ułatwia sprawę.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz
Za mną tylko kurz
-
- Posty: 3161
- Rejestracja: sob cze 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
- VROC: 32428
Dokładnie tak jak napisał Maciek, są po lewej stronie ramy miejsca w których jest podczepiona fabryczna wiązka przewodów.
Z tym bezpiecznikiem to wiesz - lepiej wspomnieć, bo bywa różnie, ale widzę, że wiesz
co i z czym...
Zimny silnik zdecydowanie ułatwia sprawę.
Z tym bezpiecznikiem to wiesz - lepiej wspomnieć, bo bywa różnie, ale widzę, że wiesz
co i z czym...
Zimny silnik zdecydowanie ułatwia sprawę.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz
Za mną tylko kurz
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Faktycznie Panowie... z lewej strony jest tyle miejsca pod bakiem, że demontaż baku wydaję się być zbędny.
Kabelki w małym peszlu puszczę równolegle do wiązki która tam leci i podepnę co kawałem opaską... Idealne prowadzenie z okolic kierownicy ( z drobnym luzem na skręty kierownicy ) prosto w "komorę" akumulatora.....
Kabelki w małym peszlu puszczę równolegle do wiązki która tam leci i podepnę co kawałem opaską... Idealne prowadzenie z okolic kierownicy ( z drobnym luzem na skręty kierownicy ) prosto w "komorę" akumulatora.....
- Winters
- Posty: 177
- Rejestracja: czw wrz 25, 2014
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: Yamaha Virago XV 750, Vulcan VN 1600 classic
- VROC: 0
Myślałem o przekaźniku, nawet mam takiego malucha ale wolę nie uzależniać napięcia na gniazdku od zapłonu. W Virago mam tak samo i to się sprawdzało. Co więcej dorobiłem sobie taki zestaw do podładowania akumulatora bez wyciągania tzn na końcu wyjścia z zasilacza jest solidna wtyczka którą wkładam do gniazdka (można awaryjnie podładować i przy okazji sprawdzić stan akumulatora). Przewody 2,5 mm2 (to i tak za dużo), a końcówki zaciskane i dodatkowo lutowane + termokurcz.
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości