vn 800 dlawi i gasnie
vn 800 dlawi i gasnie
Od niedawna jestem posiadaczam vn800. Wszystko bylo ok, moto smigalo jak talala az do wczoraj, w czasie jazdy nagle zaczelo go dlawic i silnik zgasl. Przez pewien czas nie chcial odpalic a jak juz odpalil to po najmniejszym dodaniu gazu znowu go dlawi i gasnie. Gdzie szukac przyczyny??
- Kristof_if
- Posty: 726
- Rejestracja: sob sty 11, 2014
- Miejscowość: Lubomia
- Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
- VROC: 37033
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
paliwko masz w baku? jak jedziesz na ON to przełącz na RES, bo może już kończy się paliwo
a teraz już bardziej poważnie. Przerabiam podobne objawy u siebie. Postaram się opisać co i jak sprawdzałem.
1. Sprawdzanie kranika paliwa
Czy nie przepuszcza paliwa i nie trzeba go naprawić zestawem naprawczym
- przy wyłączonym silniku postaw sobie kanister lub inny zapasowy zbiornik na paliwo
- kranik daj na pozycje ON
- odłącz gruby przewód paliwowy od kranika - tutaj trochę poleci benzyny z kranika i przewodu jak zaczniesz zlewać do kanistra
- i teraz jeżeli w pozycji ON i RES cały czas leci paliwo to masz do naprawy kranik (zestaw naprawczy)
- paliwo przy wyłączonym silniku powinno tylko się lać samo na pozycji PRI
2. Stan filtra paliwa w kraniku
Czy sitko jest sitkiem czy już dziurawym wiadrem
- jeżeli nie masz dużo paliwa w baku, to warto je spuścić do końca
- podłącz jakiś przewód paliwowy do kranika w miejsce przewodu paliwowego, który leci do gaźnika
- kranik jeżeli jest sprawny to daj na pozycję PRI i zlej benzynę do kanistra
- następnie odłącz mniejszy wężyk w kraniku który wytwarza podciśnienie
- odkręć dwie śruby, którymi jest przymocowany kranik do baku
- wyciągnij pionowo cały kranik z sitkiem
- oceń stan sitka/filtra paliwa, ewentualnie delikatnie oczyść jeżeli zgromadziły się na nim jakieś grubsze paprochy
- syf na filtrze kranika może też być oznaką, że warto pomyśleć o przeczyszczeniu baku
- jeżeli jest ok, to zamontuj ponownie, jeżeli nie, to czas wymienić filtr/kranik
3. Gaźnik
Tutaj już pokrótce, bo za dużo rozpisywania
- membrana do sprawdzenia, czy nie uszkodzona (odkręcasz górne wieczko uważając na sprężynę, aby gdzieś nie wystrzeliła) jeżeli uszkodzona to zestaw naprawczy
- poziom paliwa w gaźniku - opisany jest w serwisówce - jeżeli jest zły, to może być uszkodzony pływak lub iglica
- membrana air-cut z lewej strony gaźnika - ma zestaw naprawczy - odkręcasz dwie śrubki i uważasz na sprężynę oraz na mały o-ring, który jest pod tą wypustką - pewnie będzie "przyklejony" do gaźnika/wieczka, ale lepiej uważać i nie zgubić. Wyciągasz membrankę is sprawdzasz czy nie ma dziur - moja miała uszkodzenie
- pływak i iglica - to ostatnie chyba z przyziemnych rzeczy, które można sprawdzić - odkręcasz od spodu cztery śruby od komory pływaka - warto wcześniej spuścić paliwo zaworkiem na samym dole i przy okazji patrzeć czy leci jakiś syf. Tutaj masz sam pływak i iglicę nad nim, jeżeli chcesz się bawić to demontujesz pływak i sprawdzasz stan stożka iglicy. Jak jest ładny równy to powinno być ok, jak jest wyrobiony/uszkodzony, to iglica do wymiany. Pływak sprawdzasz czy nie ma w nim paliwa. Jak już jest zdemontowany to daj go pod wodę i sprawdź czy nie puszcza bąbelków, jeżeli puszcza, to znaczy że jest uszkodzony i nie trzyma odpowiedniego poziomu paliwa - trzeba wymienić
- z prawej strony lub od spodu już nie pamiętam jest kolejna mała membranka - chyba pomaga pompować paliwo przy dodawaniu gazu - ale tutaj pewnie już się mylę - też możesz odkręcić 3 śruby i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń
Więcej zabawy to:
po zdjęciu baku i filtra powietrza
- przy okazji sprawdzania membrany i komory pływakowej, warto ocenić stan "zasyfienia" gaźnika, ja przeczyściłem wszystko preparatem do czyszczenia gaźników
- można jeszcze zdemontować gaźnik i sprawdzić stan gumy mocującej gaźnik z króćcem czy nie jest uszkodzona i nie łapie lewego powietrza
- dysze w gaźniku - dostęp do nich jest od komory pływaka - ale ja ich nie ruszałem, bo wszyscy odradzają, bo można sobie nieźle rozregulować gazior
no i na koniec najłatwiejsza metoda, to oddać motocykl do mechaniora na czyszczenie gaźnika w myjce ultradźwiękowej, sprawdzenie i ustawienie poprawne mieszkanki
Jeżeli gdzieś pierdole głupoty, to proszę starszych kolegów o poprawienie, bo może sam przeoczyłem coś w swoim gaźniku
a teraz już bardziej poważnie. Przerabiam podobne objawy u siebie. Postaram się opisać co i jak sprawdzałem.
1. Sprawdzanie kranika paliwa
Czy nie przepuszcza paliwa i nie trzeba go naprawić zestawem naprawczym
- przy wyłączonym silniku postaw sobie kanister lub inny zapasowy zbiornik na paliwo
- kranik daj na pozycje ON
- odłącz gruby przewód paliwowy od kranika - tutaj trochę poleci benzyny z kranika i przewodu jak zaczniesz zlewać do kanistra
- i teraz jeżeli w pozycji ON i RES cały czas leci paliwo to masz do naprawy kranik (zestaw naprawczy)
- paliwo przy wyłączonym silniku powinno tylko się lać samo na pozycji PRI
2. Stan filtra paliwa w kraniku
Czy sitko jest sitkiem czy już dziurawym wiadrem
- jeżeli nie masz dużo paliwa w baku, to warto je spuścić do końca
- podłącz jakiś przewód paliwowy do kranika w miejsce przewodu paliwowego, który leci do gaźnika
- kranik jeżeli jest sprawny to daj na pozycję PRI i zlej benzynę do kanistra
- następnie odłącz mniejszy wężyk w kraniku który wytwarza podciśnienie
- odkręć dwie śruby, którymi jest przymocowany kranik do baku
- wyciągnij pionowo cały kranik z sitkiem
- oceń stan sitka/filtra paliwa, ewentualnie delikatnie oczyść jeżeli zgromadziły się na nim jakieś grubsze paprochy
- syf na filtrze kranika może też być oznaką, że warto pomyśleć o przeczyszczeniu baku
- jeżeli jest ok, to zamontuj ponownie, jeżeli nie, to czas wymienić filtr/kranik
3. Gaźnik
Tutaj już pokrótce, bo za dużo rozpisywania
- membrana do sprawdzenia, czy nie uszkodzona (odkręcasz górne wieczko uważając na sprężynę, aby gdzieś nie wystrzeliła) jeżeli uszkodzona to zestaw naprawczy
- poziom paliwa w gaźniku - opisany jest w serwisówce - jeżeli jest zły, to może być uszkodzony pływak lub iglica
- membrana air-cut z lewej strony gaźnika - ma zestaw naprawczy - odkręcasz dwie śrubki i uważasz na sprężynę oraz na mały o-ring, który jest pod tą wypustką - pewnie będzie "przyklejony" do gaźnika/wieczka, ale lepiej uważać i nie zgubić. Wyciągasz membrankę is sprawdzasz czy nie ma dziur - moja miała uszkodzenie
- pływak i iglica - to ostatnie chyba z przyziemnych rzeczy, które można sprawdzić - odkręcasz od spodu cztery śruby od komory pływaka - warto wcześniej spuścić paliwo zaworkiem na samym dole i przy okazji patrzeć czy leci jakiś syf. Tutaj masz sam pływak i iglicę nad nim, jeżeli chcesz się bawić to demontujesz pływak i sprawdzasz stan stożka iglicy. Jak jest ładny równy to powinno być ok, jak jest wyrobiony/uszkodzony, to iglica do wymiany. Pływak sprawdzasz czy nie ma w nim paliwa. Jak już jest zdemontowany to daj go pod wodę i sprawdź czy nie puszcza bąbelków, jeżeli puszcza, to znaczy że jest uszkodzony i nie trzyma odpowiedniego poziomu paliwa - trzeba wymienić
- z prawej strony lub od spodu już nie pamiętam jest kolejna mała membranka - chyba pomaga pompować paliwo przy dodawaniu gazu - ale tutaj pewnie już się mylę - też możesz odkręcić 3 śruby i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń
Więcej zabawy to:
po zdjęciu baku i filtra powietrza
- przy okazji sprawdzania membrany i komory pływakowej, warto ocenić stan "zasyfienia" gaźnika, ja przeczyściłem wszystko preparatem do czyszczenia gaźników
- można jeszcze zdemontować gaźnik i sprawdzić stan gumy mocującej gaźnik z króćcem czy nie jest uszkodzona i nie łapie lewego powietrza
- dysze w gaźniku - dostęp do nich jest od komory pływaka - ale ja ich nie ruszałem, bo wszyscy odradzają, bo można sobie nieźle rozregulować gazior
no i na koniec najłatwiejsza metoda, to oddać motocykl do mechaniora na czyszczenie gaźnika w myjce ultradźwiękowej, sprawdzenie i ustawienie poprawne mieszkanki
Jeżeli gdzieś pierdole głupoty, to proszę starszych kolegów o poprawienie, bo może sam przeoczyłem coś w swoim gaźniku
- RadekSłupsk
- Posty: 302
- Rejestracja: pn lis 19, 2012
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
- VROC: 35633
albo gaznik zasysa lewe z tego łącznika gumowego. opaski moga byc poluzowane i nie beda uszczelniac wystarczajaco.
a reszta jw.
a reszta jw.
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed
VROC #35633
VROC #35633
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości