Olej w lagach

Victor31
Posty: 1
Rejestracja: śr lut 05, 2014
Miejscowość: śląsk
Motocykl: vn 800 clasic
VROC: 0

Olej w lagach

Post autor: Victor31 » pn lut 23, 2015

Witam. Zamierzam przed sezonem wymienić olej w lagach i mam pytanie, ile oleju należy wlać do każdej lagi i jaki olej ma być.
Olej wymieniam profilaktycznie, bo nic się nie dzieje i poprostu chcę wlać nowy. Czy jeżeli tylko go wymieniam to dać też nowe uszczelniacze, czy nie trzeba/

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » śr lut 25, 2015

Na bank dalbym nowe uszczelniacze.
Olej SAE 10W, okolo 290ml na kazda lage przy wymianie, ale 340ml jesli rozebrales i laga kompletnie sucha. Info z serwisowki vn 800A
Pozdro
:yeee:
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt lut 27, 2015

Radek skoro nic nie cieknie to po co dawac nowe ?? zmieniasz olej w silniku i nie wymieniasz uszczelek w komplecie :mrgreen: da jakieś zamienniki i zacznie się problem
victor najważniejsze abyś dolał odpowiednią ilość i gęstość oleju jaką zaleca producent (kawasaki)

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » pt lut 27, 2015

uszczelniacze sa tak tanie i tak zadko sie wymienie je jak i olej w lagach, ze naprawde nie widze powodu by tego nie uczynic. Ale do niczego nei zmuszam, jedynie jest to moja, subiektywna, opinia.
P.S. Jesli bym ruszyl glowice, to zmienilbym uszczelke pod nia.
Konczac, Szanowni Panowie nie sa w ogole zobligowani aby isc za tym co napisalem. Najprosciej sciagnac z internetu instrukcje, ktora jest ogolnei dostepna, jak rowniez zaleceni producenta.
Pozdrawiam, zycze bezpiecznych kilometrow. :)
:yeee:
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

KAWULEC
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 21, 2015
Miejscowość: GDAŃSK
Motocykl: VN800 classic
VROC: 0

Post autor: KAWULEC » śr mar 25, 2015

A ile do 800 B ?

kawosz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 23, 2013
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 800 '95
VROC: 0

Post autor: kawosz » sob kwie 04, 2015

postanowiłem wymienić olej i uszczelniacze w lagach ponieważ sączyło olejem z lewej strony wszystko szło gładko do momentu rozmontowania lagi (tłumika) z goleniem. Wiem że nie powinno się wydłubywać uszczelniacza walić w niego przy pomocy śrubokrętu i młota ale zamaszystymi ruchami ciągnąć w przeciwnych kierunkach i powinien się "rozszczepić" :mrgreen: Prosiłem o pomoc nawet silniejszych kolegów i nic. Więc
zwracam się do Was może ktoś miał już taki problem i wie jak sobie z tym poradzić ?

Pozdrawiam
kawosz

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » sob kwie 04, 2015

:scrach:
a zabezpieczenia tam przypadkiem nie ma?
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

kawosz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 23, 2013
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 800 '95
VROC: 0

Post autor: kawosz » sob kwie 04, 2015

Góral powiem CI że zabezpieczenie zdjęte , olej zlany no i franca nie chce wyjść nie wiem może ktoś na kleju montował :mrgreen:

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » sob kwie 04, 2015

ja nie wiem jak wygląda to 800-tce ale ostatnio rozbierałem w 2-ce, opisałem to w temacie jak niżej (co prawda składanie, ale... to to samo tylko na odwrót). Zwróć uwagę na śrubę imbusową, którą trzeba wykręcić z dolnej części (tam gdzie wchodzi ośka koła), może to to?
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=9664
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

kawosz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 23, 2013
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 800 '95
VROC: 0

Post autor: kawosz » sob kwie 04, 2015

Dzięki Góral za zainteresowanie no i link, na pewno przestudiuje. Śruby imbusowe wykręcone choć powiem Ci że też było z nimi trochę zabawy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob kwie 04, 2015

parę energicznych szarpnięć i ma puścić jak zdiołeś zabezpieczenia

kawosz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 23, 2013
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: VN 800 '95
VROC: 0

Post autor: kawosz » sob kwie 04, 2015

Dobra wydarte, poprosiłem szwagra kawał chłopa z niego jest i ma dużo więcej siły ode mnie. My się męczyliśmy z kumplami cały dzień a on to zrobił w 10 minut. Jeszcze mi powiedział że laga była źle złożona jakaś podkładka nie tam gdzie powinna. Teraz wyszyszczę benzyną ekstakcyjną i można składać. Panowie dzięki za zainteresowanie sprawą :pada:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn lip 06, 2015

Właściciele VN 800 mała prośba otóż jeżeli komuś będzie się chciało zmierzyć odległość od dołu szklanki do końca lagi w opcji motocykl na stopce i kiera max w lewo i druga opcja kiera prosto moto w pionie kierowca w siodle to będę wdzięczny :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą