VN 800 różnice?

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

VN 800 różnice?

Post autor: Darecki » śr kwie 15, 2015

Witam.
Ten sezon ma być moim pierwszym sezonem na vulkanie. rozglądając się za motorem używany chciałem znaleźć różnice pomiędzy poszczególnymi rocznikami vn 800 classic. Niestety na ten temat niewiele udało mi się znaleźć. Może ktoś ma namiary na odpowiednią stronę internetową, lub udzieli mi informacji czy rocznik 1998 różni się bardzo pod względem konstrukcyjnym od 2003. Który motor brać młodszy rocznik z większym przebiegiem czy starszy z mniejszym jak są tak samo ubrane i w podobnej cenie?

Duch

Post autor: Duch » śr kwie 15, 2015

Niewiem czy patrzy się na przebieg w choppreach czy crouserach chyba że chceż zbić cene, polak potraf np: przekręcić licznik, raczej pytał bym właściciela co jest do wymiany-zrobienia i tym się sugerowa, sam osobiście różnic nie znalazłem może w silniku

Picker
Posty: 652
Rejestracja: śr paź 17, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 800 Classic był, jest NOMAD 1500
VROC: 36925

Post autor: Picker » śr kwie 15, 2015

Między 800 Smoka a moją jest różnica, Smoka jest zawsze czystsza :D
Jak pisze Duch ja tez nic nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr kwie 15, 2015

Classic różni się malowaniem ewentualnie zaleznie od wersji mocowaniem tablicy i tylną lampą technologicznie to nie kojarzę różnic, do co przebiegu prawie każdy kupiony od handlarza ma 25 tyś :D choć mój też miał tyle samo od prywatnego, no i starszy nie znaczy gorszy, bo w końcu jak dbasz tak masz więc każdą sztukę trzeba ocenić indywidualnie powodzenia :ok:
Zerknij na moto Crazy`ego w dziale giełda :ok:

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » śr kwie 15, 2015

No dobra to co powiecie na takie dwa ogłoszenia.
1 starszy
2 nowszy

VoN
Posty: 179
Rejestracja: pt lip 04, 2014
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 36788

Post autor: VoN » śr kwie 15, 2015

Oczekujesz porównania ewentualnie odszukania roznic? Czy opinii ?
Starszy: Wersja EU - poznać po lampie z tyłu i mocowaniu tablicy, doposażony, samo oparcie z 500zl, bagaznik ze 100, krawat, gmole ze spacerówkami, szyba- chociaż to jakiś tanioch, zmienione manetki, org wydechy, zmienione podnóżki kierowcy, prawdopodobnie pomalowane osłony od bocznych schowków, sakwy

Nowszy: golasek, sakwy i krawat, zmienione wydechy, chyba wersja USA - nie widać prawej manetki tak by bylo jasne.

Jak ja bym mial oglądać to bym najpierw podjechał zobaczyć tego starszego :)
Ale tak jak Mayo pisał wyżej- http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... 15f#236081

Obrazek tu masz na czym oko zawiesić ;)

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » śr kwie 15, 2015

I jak zwykle przy takich okazjach podobna dyskusja :ok:
Generalnie przy wyborze motocykla, wymyśliłem sobie, że nie chce starszego a efekt jest taki, że mam classic`a z pierwszego roku produkcji. Co mogę doradzić, kieruj się stanem technicznym a nie rokiem i przebiegiem. Bo co z tego, że uda się znaleźć z 2003 roku skoro nikt nie wykonywał przy nim żadnej obsługi w dodatku jest goły.
Pamiętaj, że ubranie motocykla to są spore koszta.
Niektórzy go nie potrzebują, ale wydaję mi się, że gmol to konieczność (ten drugi pokazany przez Ciebie go nie ma) i raczej to europa sądząc po liczniku.
Nie zapomnij o tzw "pakiecie startowym", olej, filtry, płyny, olej i uszczelniacze w lagach, posłuchanie czy zawory nie grają za głośno itd..
Czasem lepiej wybrać starszy a zadbany niż młodszy i korzyści są tylko takie, że jest młodszy.
Widzę, że jesteś z Piaseczna. Blisko. Jak coś to polecam się, obejrzysz, zobaczysz na co zwrócić uwagę. :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » śr kwie 15, 2015

Właśnie o porównanie mi chodzi. Do tej pory jeździłem SV650 i tam się mniej więcej orientuję. Sprzedałem SV-kę bo doszedłem do wniosku że to jednak nie moje klimaty. Podobają mi się vn800 classic i takiego szukam a że budżet zamyka mi się na 12000 więc żadnych nowości raczej nie będzie. Skoro poszczególne roczniki różnią się tylko malowaniem to jak najbardziej motor zadbany starszy jest lepszy od zajeżdżonego nowszego. A pakiet startowy to rzecz wiadoma

VoN
Posty: 179
Rejestracja: pt lip 04, 2014
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 36788

Post autor: VoN » śr kwie 15, 2015

Darecki pisze:Właśnie o porównanie mi chodzi. Do tej pory jeździłem SV650 i tam się mniej więcej orientuję. Sprzedałem SV-kę bo doszedłem do wniosku że to jednak nie moje klimaty. Podobają mi się vn800 classic i takiego szukam a że budżet zamyka mi się na 12000 więc żadnych nowości raczej nie będzie. Skoro poszczególne roczniki różnią się tylko malowaniem to jak najbardziej motor zadbany starszy jest lepszy od zajeżdżonego nowszego. A pakiet startowy to rzecz wiadoma
No to sam sobie już odpowiedziałeś :)

W razie czego wklejaj linki, pomożemy :yeee: Sam rok temu nabyłem VN800 i gdyby nie chłopaki to kto wie ;)

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr kwie 15, 2015

W sumie jak z Piaseczna, to do mnie masz jeszcze bliżej. Chociaż przyznaję jeśli podziwiać czystość motocykla, to musisz się spotkać ze Smokiem :)

A co do ofert, to ten starszy moim zdaniem fajniejszy bo ma ładniejszy kolor. Ale o ile wygląda na wersję europejską, to akcesoria ma nieoryginalne. Zaczynając od gmola aż do oparcia i bagażnika. Faktem jest, że taki rodzaj gmola moim zdaniem nie pasuje do Classica. Ale to już kwestia gustu.

Szkoda, że oba ogłoszenia dość daleko.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » czw kwie 16, 2015

A może ma ktoś niedaleko do tego starszego i mógłby na niego rzucić fachowym okiem?

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pt kwie 17, 2015

W Warszawie jest jeszcze taka sztuka rocznik 1997 . w sumie wyposażena podobnie.

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt kwie 17, 2015

Europejski i akcesoria też europejskie (tzn. oparcie, bagażnik i gmol). Niestety gmol był spawany (niestandardowe mocowanie do setów), a przypuszczam, że te odblaskowe naklejki również nie pojawiły się bez powodu.
Obejrzeć można.
A, no i te wydechy mogą być fajne... tylko głośne... :)
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pt kwie 17, 2015

Zdecydowanie z gmolem było coś kombinowane.
Za sakwami które na nim były zamontowane to bym nie płakał. Pytanie czy ucierpiały w przygodzie czy się niegodnie zestarzały.
Nieoryginalne lusterka.
Zdjęcia są kiepskie więc mało widać.
Ale warto obejrzeć, zwłaszcza że blisko.
Jakby co, polecamy się :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pt kwie 17, 2015

Odwiedziłem vulcana z Warszawy. Motorek wygląda na zadbany i na pierwszy rzut oka nie widać żeby coś było przy nim kręcone lub prostowane. Co do gmola to właściciel kupił go z takim, lightbarem i podestami dla pasażera. Sam dodał tylko tłumiki i sakwy. To co mnie zastanowiło to ogranicznik skrętu. Część walcowa na ramie ma takie jakby nadspawania (krople) akurat w miejscu styku "zderzaka" widelca. Nie wiem do czego by to miało służyć poza zwiększeniem promienia skrętu.

No ale to moje oglądanie może być zakłócone tym że na widok każdego vulcana classica dostaje banana na gębie :D

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » ndz kwie 19, 2015

Wczoraj oglądałem tego vulcana z 1998 i na tym się skończyło. Dziś jeszcze raz pojechałem oglądać tego z Warszawy i... go KUPIŁEM

:antlers: MAM WŁASNEGO VULCANA :antlers:

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » ndz kwie 19, 2015

Kropelki na spawane służą do zmniejszenia skrętu ale to uboczny efekt ,bo bardziej chodzi o to żeby mocowanie szyby nie pukało po zbiorniku ale to przy 1600 ,a 800 dokładnie nie wiem lecz coś musiało dochodzić i szkodzić .
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1265
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » ndz kwie 19, 2015

Darecki pisze: i... go KUPIŁEM

MAM WŁASNEGO VULCANA
Gratuluję zakupu :ok: Podziel się wrażeniami z pierwszej przejażdżki.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz kwie 19, 2015

Gratuluje :pije:
PS w mojej 8setce też śruby mocowania szyby macały zbiornik i swojego czasu ograniczyłem nieco skręt chociaż mniej drastycznymi metodami.

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pn kwie 20, 2015

Darecki, gratulacje!

A mocowaniom od MGG zdarza się rzeczywiście dotykać śrubą górnej półki do baku. Smoku ma nawet takie gustowne filcowe dystanse w odpowiednich miejscach :)
LwG
Łukasz czyli Skrobel

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 27 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 27 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą