pomiar oleju
-
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz cze 16, 2013
- Miejscowość: Wronki
- Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
- VROC: 36441
pomiar oleju
Witam
Proszę o informację czy u was tez tak sie dzieje?
Moto odpalone silnik rozgrzany biore sie za olej właściwie za jego stan.
Wylaczam moto czekam kilka minut i odkrecam bagnet. I zgroza mam za duzo oleju!!!!
Czekam znowu kilka minut i znowu odkrecem bagnet i co widzę? Poziom niższy od poprzedniego ?
No to znowu wkrecam i mierze i znowu jest nizszy. W raz z uplywem czasu stan oleju opadal.
Zaznaczam ze moto na plaskim i wypoziomowane wypionowane itd...
Juz sam nie wiem w którym momencie powinno sie sprawdzac stan oleju.
Mial juz ktoś coś takiego?
Proszę o informację czy u was tez tak sie dzieje?
Moto odpalone silnik rozgrzany biore sie za olej właściwie za jego stan.
Wylaczam moto czekam kilka minut i odkrecam bagnet. I zgroza mam za duzo oleju!!!!
Czekam znowu kilka minut i znowu odkrecem bagnet i co widzę? Poziom niższy od poprzedniego ?
No to znowu wkrecam i mierze i znowu jest nizszy. W raz z uplywem czasu stan oleju opadal.
Zaznaczam ze moto na plaskim i wypoziomowane wypionowane itd...
Juz sam nie wiem w którym momencie powinno sie sprawdzac stan oleju.
Mial juz ktoś coś takiego?
- Jaro S-one
- Posty: 21
- Rejestracja: sob kwie 18, 2015
- Miejscowość: Panki
- Motocykl: M-72 i Vn 2000
- VROC: 0
Przy suchej niema co sprawdzać ,bo motong już zatarty wtedy jestTokar pisze:Przy suchej misce olejowej też?Kristofer pisze:stan oleju sprawdzamy na zimnym silniku
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
I tu się myliszWulbi pisze:Przy suchej niema co sprawdzać ,bo motong już zatarty wtedy jestTokar pisze:Przy suchej misce olejowej też?Kristofer pisze:stan oleju sprawdzamy na zimnym silniku
http://autokult.pl/11771,smarowanie-eks ... ka-olejowa
W Vn2K jest konstrukcja z półsuchą miską olejową. Zasilanie w olej zapewniają dwie pompy oleju: jedna w skrzyni korbowej, druga w obudowie sprzęgła. Każda z nich ma własny pobór oleju.
Stąd procedura sprawdzenia poziomu oleju taka a nie inna
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Ale jaja tak myślałem że jest tu ziarnko prawdy .
Ale nadal nie mogę uwierzyć jak ktoś wymyslił że miska olejowa ma być bez oleju ,to trza jej nazwe zmienić na miska bezolejowa i śmigać
Ale nadal nie mogę uwierzyć jak ktoś wymyslił że miska olejowa ma być bez oleju ,to trza jej nazwe zmienić na miska bezolejowa i śmigać
Wieczny optymista
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 .
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
Witam, myślę, że to rozwieje wątpliwości:
Dear Vulcan 2000 Owner:
Thank you for purchasing the Vulcan 2000, Kawasaki's newest flagship cruiser.
Because the Vulcan 2000 has a unique semi-dry sump lubrication system with separate oil chambers in the crank room, clutch side cover and transmission room, the engine oil level indicated on the dipstick is very sensitive to oil temperature, the motorcycle's position and engine RPM at time of shut down.
Under certain conditions, oil can accumulate in the crank and clutch areas and give a false low reading on the dipstick in the transmission room. This can result in false low readings and oil overlilling, which often leads to oil being pushed out of the crankcase vent and into the airbox.
Use the following procedure, which is also outlined in the Owners's Manual, for checking oil level:
Verify Engine Oil Presence
Before starting the engine, verify that the engine contains oil by removing the oil filler cap/dispstick in the lower right side of the engine. If the dipstick is dry, tip the motorcycle slightly to the right and look thru the filler holde until oil appears. If no oil appears even when the machine is tipped at an extreme angle, remove the oil drain plugs to empty any oil that may be in the transmission, crankcase and clutch cover. Reinstall the drain plugs and refill with the specified amount of oil. Continue with Engine Oil Level Inspection.
CAUTION: If the engine is run without oil, it will be severely damaged.
Engine Oil Level Inspection
After you have verified that the engine contains oil, start the engine and allow it to idle for several minutes to thoroughtly warm the oil in the transmission room to 125 degrees Fahrenheit according to the following chart:
Air Temp Idle Time
40 degrees 15 minutes
65 degrees 10 minutes
100 degrees 5 minutes
*NOTE: During this time the auxilliary cooling fan may be activated several times.
After allowing the engine to idle for the specified time, shut it off. DO NOT REV THE ENGINE AND SHUT IF OFF AT HIGHER THAN IDLE RPM. Doing so can leave a significant amount of oil in the crank room and clutch area, leading to a false low oil level reading.
Allow the oil to settle for several minutes. With the motorcycle level from from to back and side to side, remove the oil filler cap/dipstick and wipe the dipstick clean. Continue holding the motorcycle supright and reinstall the dipstick, threading the cap completely in. Remove the dipstick and check the engine oil level. The engine iol level should be between the high and low level lines on the dipstick.
If the oil level is too high, remove the excess oil through the filler opening using a syringe or other suitable device. If the oil is too low, add oil to reach the correct level. Use the same type of oil that is already in the engine.
Replace the cap, making sure the O-ring is in place and tighten.
Following this procedure should provide an accurate oil leel reading. If you feel your are not obtaining accurate readings using this method, please see your local Kawasaki dealer for further assistance.
Sincerely,
KAWASAKI MOTORS CORP., USA
Ta sama procedura jest opisana ("trochę" mniej szczegółowo ) w serwisówce do VN 2000 w dziale opisującym układ smarowania. Nie jest o dziwo opisana w dziale dotyczącym bieżącej obsługi pojazdu.
EDIT: Krótko mówiąc- żeby prawidłowo odczytać poziom oleju muszą być spełnione następujące warunki:
1) Motocykl stoi prosto
2) Korek z bagnetem jest WKRĘCONY
3) Motocykl ma być rozgrzany do temperatury pracy
4) Przed pomiarem ma pracować 5-10 minut na wolnych obrotach- NIE WOLNO ruszać przepustnicy, bo trzeba będzie czekać od nowa
5) Po wyłączeniu silnika czekamy 1-2 minuty aż olej spłynie z głowic w dół silnika (nie za długo- jeśli ma temperaturę pracy jest rzadki i powinien spływać błyskawicznie- chyba, że ostatnio był zmieniany 3 lata wcześniej )
6) Jeśli poczekamy za długo to po 5-10 minutach olej spłynie z przediału skrzyni biegów w dół silnika w kierunku karterów.
Dear Vulcan 2000 Owner:
Thank you for purchasing the Vulcan 2000, Kawasaki's newest flagship cruiser.
Because the Vulcan 2000 has a unique semi-dry sump lubrication system with separate oil chambers in the crank room, clutch side cover and transmission room, the engine oil level indicated on the dipstick is very sensitive to oil temperature, the motorcycle's position and engine RPM at time of shut down.
Under certain conditions, oil can accumulate in the crank and clutch areas and give a false low reading on the dipstick in the transmission room. This can result in false low readings and oil overlilling, which often leads to oil being pushed out of the crankcase vent and into the airbox.
Use the following procedure, which is also outlined in the Owners's Manual, for checking oil level:
Verify Engine Oil Presence
Before starting the engine, verify that the engine contains oil by removing the oil filler cap/dispstick in the lower right side of the engine. If the dipstick is dry, tip the motorcycle slightly to the right and look thru the filler holde until oil appears. If no oil appears even when the machine is tipped at an extreme angle, remove the oil drain plugs to empty any oil that may be in the transmission, crankcase and clutch cover. Reinstall the drain plugs and refill with the specified amount of oil. Continue with Engine Oil Level Inspection.
CAUTION: If the engine is run without oil, it will be severely damaged.
Engine Oil Level Inspection
After you have verified that the engine contains oil, start the engine and allow it to idle for several minutes to thoroughtly warm the oil in the transmission room to 125 degrees Fahrenheit according to the following chart:
Air Temp Idle Time
40 degrees 15 minutes
65 degrees 10 minutes
100 degrees 5 minutes
*NOTE: During this time the auxilliary cooling fan may be activated several times.
After allowing the engine to idle for the specified time, shut it off. DO NOT REV THE ENGINE AND SHUT IF OFF AT HIGHER THAN IDLE RPM. Doing so can leave a significant amount of oil in the crank room and clutch area, leading to a false low oil level reading.
Allow the oil to settle for several minutes. With the motorcycle level from from to back and side to side, remove the oil filler cap/dipstick and wipe the dipstick clean. Continue holding the motorcycle supright and reinstall the dipstick, threading the cap completely in. Remove the dipstick and check the engine oil level. The engine iol level should be between the high and low level lines on the dipstick.
If the oil level is too high, remove the excess oil through the filler opening using a syringe or other suitable device. If the oil is too low, add oil to reach the correct level. Use the same type of oil that is already in the engine.
Replace the cap, making sure the O-ring is in place and tighten.
Following this procedure should provide an accurate oil leel reading. If you feel your are not obtaining accurate readings using this method, please see your local Kawasaki dealer for further assistance.
Sincerely,
KAWASAKI MOTORS CORP., USA
Ta sama procedura jest opisana ("trochę" mniej szczegółowo ) w serwisówce do VN 2000 w dziale opisującym układ smarowania. Nie jest o dziwo opisana w dziale dotyczącym bieżącej obsługi pojazdu.
EDIT: Krótko mówiąc- żeby prawidłowo odczytać poziom oleju muszą być spełnione następujące warunki:
1) Motocykl stoi prosto
2) Korek z bagnetem jest WKRĘCONY
3) Motocykl ma być rozgrzany do temperatury pracy
4) Przed pomiarem ma pracować 5-10 minut na wolnych obrotach- NIE WOLNO ruszać przepustnicy, bo trzeba będzie czekać od nowa
5) Po wyłączeniu silnika czekamy 1-2 minuty aż olej spłynie z głowic w dół silnika (nie za długo- jeśli ma temperaturę pracy jest rzadki i powinien spływać błyskawicznie- chyba, że ostatnio był zmieniany 3 lata wcześniej )
6) Jeśli poczekamy za długo to po 5-10 minutach olej spłynie z przediału skrzyni biegów w dół silnika w kierunku karterów.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
- KALAF
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015
- Miejscowość: Kępice
- Motocykl: Kawasaki Vulcan vn 2000Classic rok.2007
- VROC: 0
Gruby, Sprawdziłem olej według tej instrukcji co udostępniłeś ,,no i mam ponad max,,jakieś 0,5cm, i co teraz czy zostawić czy zmniejszyć poziom
Żeby być motocyklistą nie wystarczy mieć benzynę w żyłach...
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.
Jest duża szansa że wywali ci go przez odme do obudowy filtra i tam troche bałaganu będzieKALAF pisze:Gruby, Sprawdziłem olej według tej instrukcji co udostępniłeś ,,no i mam ponad max,,jakieś 0,5cm, i co teraz czy zostawić czy zmniejszyć poziom
Ja bym wziął dużą strzykawę i z pomocą rurki odessał nadmiar przez korek wlewowy.
Krzysztof
- KALAF
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015
- Miejscowość: Kępice
- Motocykl: Kawasaki Vulcan vn 2000Classic rok.2007
- VROC: 0
Sprawdziłem jeszcze na zimnym silniku,oczywiście motocykl wypoziomowany przy zakręconym bagnecie jest MAX,,,Ale jeżeli procedura sprawdzania jest taka jak napisał Gruby,to trzeba odessać bo jest za mnogo ...CadetC pisze:Jest duża szansa że wywali ci go przez odme do obudowy filtra i tam troche bałaganu będzieKALAF pisze:Gruby, Sprawdziłem olej według tej instrukcji co udostępniłeś ,,no i mam ponad max,,jakieś 0,5cm, i co teraz czy zostawić czy zmniejszyć poziom
Ja bym wziął dużą strzykawę i z pomocą rurki odessał nadmiar przez korek wlewowy.
Krzysztof
Żeby być motocyklistą nie wystarczy mieć benzynę w żyłach...
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
Siema, wg. wszelkich dostępnych źródeł procedura jest taka jak napisałem. Tym bardziej, że dwójka posiada pół-suchą miskę olejową (pół-suchą bo zbiornik oleju jest zabudowany wewnątrz silnika- jest nim obudowa skrzyni biegów. Gdyby to była zwykła sucha miska to zbiornik jest poza silnikiem- tak jak np. w Rockecie III).
Procedura sprawdzania w przypadku suchej lub półsuchej miski wymaga tego, żeby odpalić silnik i zbiornik oleju "napompował" się olejem, który po wyłączeniu silnika powoli spływa na dół. W dwójce obudowa skrzyni biegów gdzie sprawdzasz olej jest wyżej niż wał korbowy i dlatego to jest tym bardziej ważne. U mnie jest tak, że jak wleję 5,5 litra oliwy to na zimnym silniku jest ledwo minimum, jak trochę poklepie na wolnych obrotach jest pół stanu. A jak się zagrzeje porządnie i sprawdzam olej to jest trochę poniżej MAX.
Teraz będę wymieniał olej to jeszcze raz to sprawdzę i dam znać.
Procedura sprawdzania w przypadku suchej lub półsuchej miski wymaga tego, żeby odpalić silnik i zbiornik oleju "napompował" się olejem, który po wyłączeniu silnika powoli spływa na dół. W dwójce obudowa skrzyni biegów gdzie sprawdzasz olej jest wyżej niż wał korbowy i dlatego to jest tym bardziej ważne. U mnie jest tak, że jak wleję 5,5 litra oliwy to na zimnym silniku jest ledwo minimum, jak trochę poklepie na wolnych obrotach jest pół stanu. A jak się zagrzeje porządnie i sprawdzam olej to jest trochę poniżej MAX.
Teraz będę wymieniał olej to jeszcze raz to sprawdzę i dam znać.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
-
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz cze 16, 2013
- Miejscowość: Wronki
- Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
- VROC: 36441
Dokładnie tak
Cały knyf polega na tym żeby wiedzieć kiedy zrobić pomiar.
Jak za późno to ci pokaże że masz za mało.
Ja zrobiłem tak: przy wymianie nalalem dokładnie tyle ile przewiduje serwisowka moto odpaliłem do załączenia się wentylatora następnie wyłączyłem poczekałem ok 40 sekund i robiłem pomiar.
Ważne jest wtedy żebyś zapamiętał ile pokazuje bagnet.
Przy następnych kontrolach robisz tak samo 40 sekund od rozgrzania sprawdzasz stan i widzisz czy jest tyle co było czy mniej. Cała filozofia
Faktem jest ze jak masz za dużo to wywali odma do filtra.
Cały knyf polega na tym żeby wiedzieć kiedy zrobić pomiar.
Jak za późno to ci pokaże że masz za mało.
Ja zrobiłem tak: przy wymianie nalalem dokładnie tyle ile przewiduje serwisowka moto odpaliłem do załączenia się wentylatora następnie wyłączyłem poczekałem ok 40 sekund i robiłem pomiar.
Ważne jest wtedy żebyś zapamiętał ile pokazuje bagnet.
Przy następnych kontrolach robisz tak samo 40 sekund od rozgrzania sprawdzasz stan i widzisz czy jest tyle co było czy mniej. Cała filozofia
Faktem jest ze jak masz za dużo to wywali odma do filtra.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
https://www.youtube.com/watch?v=QjG18WGbHMg
Wildstar ma to samo rozwiązanie- czyli półsuchą miskę olejową. Tu jest wyjaśniona procedura. Wg. tego filmiku trzeba przejechać się ok. 10 minut motocyklem, żeby olej dokładnie się rozgrzał (mówią, że koniecznie trzeba się przejechać, a nie klepać silnikiem w miejscu), a potem przed wyłączeniem silnika ma chodzić 30 sekund i wtedy każą sprawdzać olej.
Serwisówka do VN 2000 jeśi chodzi o sprawdzanie poziomu oleju jest napisana bardzo dwuznacznie. Jak będę miał więcej czasu to rozwinę temat dokładnie o co mi chodzi.
Kolega składa mi motocykl (wymiana łańcucha sprzęgła) i lejemy nowy olej- 5,5 L - tyle ile trzeba, porobię eksperymenty z pomiarami w różnych warunkach. Jedno jest pewne- sprawdzanie oleju jest jak wrzód na dupie.
Wildstar ma to samo rozwiązanie- czyli półsuchą miskę olejową. Tu jest wyjaśniona procedura. Wg. tego filmiku trzeba przejechać się ok. 10 minut motocyklem, żeby olej dokładnie się rozgrzał (mówią, że koniecznie trzeba się przejechać, a nie klepać silnikiem w miejscu), a potem przed wyłączeniem silnika ma chodzić 30 sekund i wtedy każą sprawdzać olej.
Serwisówka do VN 2000 jeśi chodzi o sprawdzanie poziomu oleju jest napisana bardzo dwuznacznie. Jak będę miał więcej czasu to rozwinę temat dokładnie o co mi chodzi.
Kolega składa mi motocykl (wymiana łańcucha sprzęgła) i lejemy nowy olej- 5,5 L - tyle ile trzeba, porobię eksperymenty z pomiarami w różnych warunkach. Jedno jest pewne- sprawdzanie oleju jest jak wrzód na dupie.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości