Problem ze skrzynią biegów VN 900
Problem ze skrzynią biegów VN 900
Witam. Czy mógłby ktoś pomóc w sprawie skrzyni w VN 900. Podczas redukcji biegów czasami dźwignia daje się wcisnąć bez większego oporu i wydaje mi się że bieg wskakuje w momencie gdy puszczam dźwignię. Dzieje się tak coraz częściej. Na początku zauważyłem że działo się tak po przejechaniu około 100 km, teraz nawet zaraz po wyjechaniu z garażu. To mój pierwszy motocykli i wiele doświadczenia nie mam więc zwracam się o poradę. Co może być przyczyną? Pierwsze oznaki zauważyłem po wymianie oleju (Motul 5100) ale to chyba zbieg okoliczności?
Tak sie dzieje odkad masz motocykl czy cos sie zmienilo w trakcie eksploatacji ?
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem z opisu sytuacji czy to jakiś problem i na czym on miałby polegać.
U mnie skrzynia pracowała bardzo dobrze, nawet cicho i nigdy nie było problemu ze zmianą biegów w żadną stronę.
Musisz wrzucać biegi zdecydowanie i szybko.
Pozdro
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem z opisu sytuacji czy to jakiś problem i na czym on miałby polegać.
U mnie skrzynia pracowała bardzo dobrze, nawet cicho i nigdy nie było problemu ze zmianą biegów w żadną stronę.
Musisz wrzucać biegi zdecydowanie i szybko.
Pozdro
No sorki ale ciężko mi to opisać. Zmieniło się z czasem. Na początku pracowało wszystko ok, dźwignia działała zawsze z lekkim oporem i było słychać wyraźną zmianę biegu. Dzieje się tak tylko czasami, jak przy pierwszym redukowany biegu tak lekko opadnie dźwignia to przy każdym następnym dzieje się tak samo, a po puszczeniu sprzęgła i kolejnej redukcji problem znika i tylko przy zmianie na niższy bieg, w górę hula wszystko bez zarzutów. Może faktycznie zrobiłem się z czasem za delikatny dla maszyny.... :) Może delikatna regulacja tego drążka (nie wiem jak fachowo się to zwie) pod dźwignią?
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
eszte, sprawdź czy dźwignia przypadkiem nie jest zatarta, lub czy gdzieś nie obciera, wskazuje na to Twój opis....
przy pierwszym redukowany biegu tak lekko opadnie dźwignia to przy każdym następnym dzieje się tak samo, a po puszczeniu sprzęgła i kolejnej redukcji problem znika i tylko przy zmianie na niższy bieg, w górę hula wszystko bez zarzutów.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Ok, zacznę dochodzenie od początku i przyglądne się drążkowi, chociaż wydaje mi się że problem tkwi gdzieś w środku. Tylko poważnie myślę nad wymianą oleju. I tu znów prośba....jaki olej wlać. Lałem Motul 5100 10W40, czy ktoś z doświadczenia ma jakiś lepszy "zamiennik". Będę wdzięczny :pada: Znalazłem kiedyś na forum że Motul-a podrabiają z kiepskim skutkiem.....dla użytkowników.
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Jeżeli przed wymianą wszystko było ok, to wróć do tamtego.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Kto jest online
Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości