Jak samemu skasowac luz na łożysku główki ramy.
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Jak samemu skasowac luz na łożysku główki ramy.
Dziś kasowałem luz w na łożysku główki ramy, gdyż kierownica strasznie drgała ( lewo- prawo ) w zakresie prędkości 50-70 kmn/h .
Gdy skasowałem luz, drgania kierownicy całkiem ustały
Sama czynność banalnie prosta ( Grześ, dzięki za podpowiedzi )
Dla potomnych nagrałem krótki tutorial , krok po kroku, jak samodzielnie skasować taki luz.
Link do filmu poniżej :
https://youtu.be/VpmzduosLPQ
Liczę na to, że się przyda.
Pozdrawiam.
Gdy skasowałem luz, drgania kierownicy całkiem ustały
Sama czynność banalnie prosta ( Grześ, dzięki za podpowiedzi )
Dla potomnych nagrałem krótki tutorial , krok po kroku, jak samodzielnie skasować taki luz.
Link do filmu poniżej :
https://youtu.be/VpmzduosLPQ
Liczę na to, że się przyda.
Pozdrawiam.
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Kasowanie luzu? Nie wydaje mi się. Co mogłoby spowodować negatywny wpływ na łożysku? Łożysko jest smarowane, kierownica po tych zabiegach nadal się obraca, bez żadnych oporów, a nieprzyjemny efekt " myszkowania " kiery w pewnym zakresie prędkości , po tych czynnościach został skutecznie wyeliminowany. Kasowanie luzu na łożysku jest przecież standardową czynnością konserwacyjną. Nie martwiłbym się o szybsze zużycie łożysk. Ale ja jestem laikiem, niech wypowiedzą się specjaliści. Pozdrawiam.Authilius pisze:Nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na łożyska?
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Też nie posiadam wiedzy w tym temacie, stąd pytanie. Zastanawiam się czy takie dociskanie ma jakiś wpływ na szybsze zużycie łożysk, czy tak jak wspomniałeś jest standardową czynnością lub chwilowym rozwiązaniem sugerującym wymianę łożysk w najbliższym czasie.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Problem może stanowić wybicie z górnej części lag, górnej półki, która siedzi dosyć mocno po odkręceniu śrub. Ja użyłem starej sztachety od płotu , wyprofilowanej w szpic. I tym drewnianym szpicem przyłożyłem od spodu półki i uderzałem deskę od dołu młotkiem. Nie ma wtedy ryzyka, ze np. przypadkiem uderzysz w błotnik lub amortyzator. Uderzałem ze znaczna siłą , na środku półki, następnie przesunąłem szpic deski do lewej lagi , pózniej do prawej i ponownie środek. W końcu zsunęła się z lag.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
-
- Posty: 3161
- Rejestracja: sob cze 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
- VROC: 32428
Nie jest to możliwe, ponieważ nakrętki są tak blisko główki ramy, że można je tylko odkręcić po zdemontowaniu półki.Grześ pisze:Fajny filmik mam tylko jedną sugestię. Odkręcić lepiej risery na dole a nie na kier ze. Łatwiej i mniej kręcenia.
Taka techniczna uwaga-kasowanie luzu można przeprowadzić bardziej precyzyjnie dorabiając nasadkę z dwoma wystającymi ząbkami i można wtedy użyć klucza dynamometrycznego.
Z tego co pamiętam to 34Nm, ale trzeba to sprawdzić w manualu.
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz
Za mną tylko kurz
-
- Posty: 287
- Rejestracja: pt wrz 28, 2012
- Miejscowość: STARGARD
- Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
- VROC: 0
Kiera już nie myszkuje Ale pozostał inny problem. Kręcąc kierownicą w lewo i prawo wyraźnie wyczuwalny jest punkt kiedy kiera jest na wprost. Potem muszę pokonać mały opór żeby ja dalej skręcić. Nawet jak Moto stoi przechylone na bocznej kiera zatrzymuje się w centralnym położeniu. Jest tak od jakiegoś czasu. W czasie jazdy jest to też wyczowalne. Wkurzasz mnie to bo to takie uczucie blokowania jest. Opór żeby to pokonać jest niewielki Ale nie ma płynności podczas skrecania. Ktoś coś poradzi? Czy to łożysko padło i wymienić trzeba?
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Taka sytuacja w motocyklu jest niedopuszczalna i groźna dla Ciebie. Albo za mocno ścisnąłeś łożysko, albo samo łożysko padło. Albo jedno i drugie.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
u mnie robocizna przy vn800 było 150zł z tego co widzę z zapisków mechanika.
przykładowy cennik:
http://www.dragtech.pl/warsztat/viewpage.php?page_id=3
przykładowy cennik:
http://www.dragtech.pl/warsztat/viewpage.php?page_id=3
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Kto jest online
Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości