Prośba o opinie VN 800

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Drake0thiel
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 27, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: brak!
VROC: 0

Prośba o opinie VN 800

Post autor: Drake0thiel » pn sie 24, 2015

Witam!

Szukam dla siebie nowego motocykla i na allegro znalazłem takie ogłoszenie:

http://allegro.pl/kawasaki-vn-800-97r-w ... 85409.html

Maszyna jest dość rozpoznawalna, może na forum jest jej właściciel, albo ktoś z Was kojarzy ten egzemplarz i może coś o nim opowiedzieć?

Na co zwrócić największą uwagę przy kupnie? Czy przy tym przebiegu potrzebny jest jakiś większy serwis?

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam,
Krzysztof

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt sie 25, 2015

Nic konkretnego nie potrzeba robić poza standardowymi sprawami jak olej, filtr ewentualnie regulacja zaworów na wolnych obrotach powinny cykać co nieco, napęd z reguły powinien być wymieniony w okolicach 30-35 tkm i jeśli na porządny to min do 60 tkm Ci styknie.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » wt sie 25, 2015

Jak byś go chciał obejrzeć to daj znać to jak tylko będę mógł to wspólnie lukniemy.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Drake0thiel
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 27, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: brak!
VROC: 0

Post autor: Drake0thiel » wt sie 25, 2015

Rozmawiałem z właścicielem przez telefon.

Opony i napęd są rzeczywiście w miarę świeże, przejechane na nich około 1,5 tyś km.

Bak motocykla był malowany osobiście przez właściciela pod siebie, a nie po szlifie. Wymieniona też była kanapa kierowcy, pasażera została oryginalna.

Do wymiany w najbliższym czasie byłyby klocki, które właściciel kupił, kwestia jedynie wymiany.

Jedyną rzeczą, która mnie zastanawia to to, że właściciel powiedział, że sprzęgło lubi się czasem ślizgać, dlatego też kupił już potrzebne do tego graty. Pytanie tylko czy wymiana jest bardzo droga/uciążliwa i lepiej sobie z tego powodu odpuścić, czy może warto kupić i już we własnym zakresie zrobić porządek?

Pozdrawiam,
Krzysztof.

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » wt sie 25, 2015

Niekoniecznie musi być to kwestia sprzęgła do wymiany. Zacząłbym od tego na jakim oleju jeździ.
Jeżdżę na Motulu 5100 10w40, wymieniam co 4-5 tysięcy. Po tej zimie (od wymiany ok. 3 tysiące) sprzęgło potrafiło się ślizgnąć, ale po wymienia oleju problem ustał. Dodam, że moja 800 ma ponad 70 tysięcy przebiegu.
Sam motocykl wg mnie warty obejrzenia.
Jak coś to pisz wiadomość. Muka też chętny do pomocy. To zbadamy motocykl :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Drake0thiel
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 27, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: brak!
VROC: 0

Post autor: Drake0thiel » wt sie 25, 2015

Smoku pisze:Niekoniecznie musi być to kwestia sprzęgła do wymiany.
Wolę się upewnić jak wyglądają koszty w przypadku "najczarniejszego" scenariusza :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt sie 25, 2015

W tym motku sprzęgło to pestka :ok:

Drake0thiel
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 27, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: brak!
VROC: 0

Post autor: Drake0thiel » wt sie 25, 2015

Mayones pisze:W tym motku sprzęgło to pestka :ok:
Takiej odpowiedzi wyczekiwałem! :)

W takim razie co powoduje najwięcej problemów? Szczere mówiąc przeglądam forum i w gąszczu tematów najbardziej przewija się sprawa gaźnika i wydechu. Czy jest jeszcze jakaś częsta dolegliwość?

VoN
Posty: 179
Rejestracja: pt lip 04, 2014
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 36788

Post autor: VoN » śr sie 26, 2015

Drake0thiel pisze:
Mayones pisze:W tym motku sprzęgło to pestka :ok:
Takiej odpowiedzi wyczekiwałem! :)

W takim razie co powoduje najwięcej problemów? Szczere mówiąc przeglądam forum i w gąszczu tematów najbardziej przewija się sprawa gaźnika i wydechu. Czy jest jeszcze jakaś częsta dolegliwość?
Pierdoły, które bardziej ryją w mózgu niż przeszkadzają w jeździe:
- wypala się wewnętrzna rura od 1 cylindra (lubi hałasować)
- jeśli nikt od nowości nie wymieniał to pewnie z czasem do wymiany gumowe tulejki balansera (stuka wtedy z lewej strony przy ruszaniu z miejsca i podczas przyspieszania z niskich obrotów)

A VN ładny :) brałbym

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr sie 26, 2015

Ja przez 25 tkm nie doświadczyłem, żadnych problemów technicznych wymiana napędu olejów filtrów reg zaworów laczków, jedyny zonk jaki mnie spotkał to przetarcie się kabelka pod zbiornikiem i brak prądu na świeczki to raz kiedy musiał wrócić na lawecie 50 km (wtedy też dowiedziałem się, że pzu mnie owszczem odwiezie do domu ale tylko po dzwonie po awarii to mogę się bujać).
Największy dla mnie minus 8setek to regulacja tylnego amora, dlatego wymieniłem na inny ;)
Oczywiście czasem trzeba doliczyć naprawę jakichś partactw poprzednich właścicieli, najczęściej to pierdoły.

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » śr sie 26, 2015

Swoją 800 zrobiłem 40tysięcy km. Najpoważniejszą rzeczą była wymiana tylnego amortyzatora, ale po 19. latach nie uważam, że to coś nadzwyczajnego.
A o typowych bolączkach, czyli o wydechu i gaźniku wiesz. U mnie wydech wypalił się sam i zamilkło dzwonienie a z gaźnikiem problemów brak.
Motocykl jeśli o niego zadbasz to się odwdzięczy, nie sprawia problemów.

Przy pakiecie startowym sprawdziłbym luzy zaworowe i ewentualnie wymienił olej w lagach.

Dawaj znać, co tam z tą 800 :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Drake0thiel
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 27, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: brak!
VROC: 0

Post autor: Drake0thiel » śr sie 26, 2015

Niestety dzisiaj nawet nie miałem chwili żeby podjechać i zobaczyć moto samemu, a ktoś mi go sprzątnął sprzed nosa... ;(

Nie pozostaje nic innego tylko szukać dalej!

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » śr sie 26, 2015

U siebie wymienialem tuleje balansera. przy okazji olej i uszczelke pod lewa kapa. wraz z robota jakies 400zl mnie to kosztowalo. jest to chyba jedna z najdrozszych rzeczy, jakie trzeba z czasem wymienic.
a tak to leje oktany i jezdze. nie ma z tym sprzetem problemow. Nawet nie bede go sprzedawal, tylko kupuje drugi (inny) motor.
Pozdro i powodzenia przy wyborze
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą