Koledzy pomocy !!!
Koledzy pomocy !!!
Temat wydaje się pozornie znany ale...
Nie owijając zrobiliśmy z bratem głupotę. Ciężko się przyznać ale żeby było lepiej muszę.
Wlaliśmy do zbiorniczka wyrównawczego olej silnikowy (ok. 0,2 l). Motocykl był odpalany i jechał ok. 5 km. Zakapowaliśmy głupotę no i masz. Co dalej ?
Nie owijając zrobiliśmy z bratem głupotę. Ciężko się przyznać ale żeby było lepiej muszę.
Wlaliśmy do zbiorniczka wyrównawczego olej silnikowy (ok. 0,2 l). Motocykl był odpalany i jechał ok. 5 km. Zakapowaliśmy głupotę no i masz. Co dalej ?
Kłopoty, olej ciężko z układu chłodniczego wyprowadzić ale po kolei:
1. jeśli startowałeś z zimnego silnika to jest szansa, że układ nie zassał ze zbiornika wyrównawczego sprawdzasz odkręcając korek układu chłodniczego pod bakiem czysty płyn czy z filmem z "kawy z mlekiem", czysty płyn miałeś farta, opłukasz zbiornik wyrównawczy i przewody przelewowy i zasysający (najlepiej gorącą wodą) - jesteś farciarzem,
2. jeśli masz olej w układzie chłodzenia to czeka Cię zabawa porządne czyszczenie/płukanie układu chłodniczego (bez rozbiórki trudna sprawa) spodziewane problemy z chłodnicą, pompą "wody" czy pękającymi węzami układu chłodniczego po dłuzszym kontakcie z olejem ale znam takich co na kawie z mlekiem jeździli
1. jeśli startowałeś z zimnego silnika to jest szansa, że układ nie zassał ze zbiornika wyrównawczego sprawdzasz odkręcając korek układu chłodniczego pod bakiem czysty płyn czy z filmem z "kawy z mlekiem", czysty płyn miałeś farta, opłukasz zbiornik wyrównawczy i przewody przelewowy i zasysający (najlepiej gorącą wodą) - jesteś farciarzem,
2. jeśli masz olej w układzie chłodzenia to czeka Cię zabawa porządne czyszczenie/płukanie układu chłodniczego (bez rozbiórki trudna sprawa) spodziewane problemy z chłodnicą, pompą "wody" czy pękającymi węzami układu chłodniczego po dłuzszym kontakcie z olejem ale znam takich co na kawie z mlekiem jeździli
Radek_K czy czyszczenie z 1 wariantu wymaga zdjęcia baku? Gdzie jest korek spustowy płynu?
Pod korkiem nad chłodnicą płyn wydaje się klarowny czysty. Ze zbiorniczka wyrównawczego zlałem olej i niewymieszany do końca płyn chłodniczy zielony. Z wężyka wyciekał płyn w miarę czysty. Jak go przepłukać? Czy muszę go wyciągać?
Jak odpowietrzyć?
Dodam że mam manuala ENG ale z tych rysunków za cholerę nie mogę się zorientować.
Pod korkiem nad chłodnicą płyn wydaje się klarowny czysty. Ze zbiorniczka wyrównawczego zlałem olej i niewymieszany do końca płyn chłodniczy zielony. Z wężyka wyciekał płyn w miarę czysty. Jak go przepłukać? Czy muszę go wyciągać?
Jak odpowietrzyć?
Dodam że mam manuala ENG ale z tych rysunków za cholerę nie mogę się zorientować.
Wygląda na to, że olej nie dostał się do całego układu chłodzenia skoro piszesz, że pod korkiem płyn jest czysty. Korek spustowy masz w chłodnicy z prawej strony na dole siedząc na motocyklu. Płyn ze zbiorniczka wyrównawczego jest zasysany na jego dole i jeśli ,,oliwa sprawiedliwa na wierzch wypływa" to prawdopodobnie będziesz musiał wymyć tylko zbiorniczek.
Kiedyś- Komar, Jawka, WFM, WSK, Jawa 350 ts, MZ ts 150, obecnie VN 750, a w przyszłości
Tomek
Tomek
Kto jest online
Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości