Nie leci paliwo z kranika

Oskar
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 31, 2015
Miejscowość: Murowana Goślina
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Nie leci paliwo z kranika

Post autor: Oskar » wt wrz 01, 2015

Bardzo proszę o szybką pomoc - jestem w drodze nad morze i nagle, po wjechaniu w niewielką dziurę, motocykl przestał wchodzić na obroty i po chwili gasł. Z kranika nie leci paliwo. Jakiś lokalny mechanik przedmuchał mi ten kranik i później działał, jednak przejechałem 1,5km i znów problem wrócił. Co to może być, problem z odpowietrzaniem? Da się to zrobić na poboczu?
Wiosną była synchronizacja i czyszczenie gaźnikòw, tydzień temu zmiana modułu zapłonowego a wczoraj załatano dziurę w tłumiku.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt wrz 01, 2015

Sprawdź wężyk od podciśnienia
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Oskar
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 31, 2015
Miejscowość: Murowana Goślina
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Oskar » śr lis 18, 2015

Ech... kranik działa i chyba działał cały czas, ale nie znałem zasady działania kranika podciśnieniowego. Wróciłem do domu na holu.

W każdym razie, motocykl nadal nie działa. Odpala, wszystko jest okej dopóki się nie przekręci mocniej manetki czy po prostu się nie przejedzie kilkuset metrów. Wtedy się dławi i zatrzymuje. Na razie doszedłem do tego, że zalewa świece.

Jak wspomniałem wiosną gaźniki przeszły czyszczenie i synchronizację, zmieniono niedawno moduł zapłonowy, poza tym wymieniłem dopiero co świece na nowe, próbowałem regulować skład mieszanki. To wszystko na nic - jak zalewał, tak zalewa. Co robić dalej? W serwisie jakiś czas temu mi sygnalizowano, że należałoby niedługo się wziąć za regulację zaworów, ale póki co tego nie robiłem.

Dodam że mam model z roku 1990, a więc Kawasaki EN 500 A.

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » śr lis 18, 2015

Jak zalewa to albo poziom paliwa za wysoki, albo zaworki iglicowe nie trzymają.
Oba cylindry zalane czy tylko jeden?
Do koła magnezowego zaglądałeś? Bo mogło się rozlecieć i uszkodzić czujnik położenia wału i raz iskra będzie a raz nie... i też zalany będzie.
Tak dla formalności to sprawdził bym także filtr powietrza.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Oskar
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 31, 2015
Miejscowość: Murowana Goślina
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Oskar » śr lis 18, 2015

Zalane oba cylindry. Filtr powietrza sprawdzałem, jest w porządku. Do koła magnesowego jeszcze nie zaglądałem, jutro mam to w planie właśnie. Dziękuję za szybką odpowiedź, dam znać jak poszło. :D

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » czw lis 19, 2015

nie może to czujnik położenia bo by nie jechał a jest że jedzie kilkaset metrów
Coś z gaźnikami obstawiam zawory iglicowe
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw lis 19, 2015

Też obstawiałem jako jedną z przyczyn poziom paliwa i zaworki iglicowe. Ale, żeby na obu jednocześnie to jakiś pech. Może zbiornik zanieczyszczony i paprochy zablokowały zaworki.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1261
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » czw lis 19, 2015

A w jakiej pozycji masz kranik? Może ustawiony masz na przelew?

Oskar
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 31, 2015
Miejscowość: Murowana Goślina
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Oskar » czw lis 19, 2015

Kranik mój ma 3 opcje - zamknięty, otwarty i rezerwa. Jak ostatnio coś sprawdzałem, był na rezerwie.
Jest możliwe, żeby tak nagle oba gaźniki się zanieczyściły? Pierwszy raz to się stało dosłownie z minuty na minutę. Jechałem sobie koło 80km/h, wszystko było ok i nagle zaczął zwalniać, aż się zatrzymał.

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » czw lis 19, 2015

Jeśli na rezerwie jechałeś już dłuższy kawałek to tak, mogły by się zanieczyścić syfkiem z baku, gdyż rezerwa pobiera z najniższego punktu paliwo. W pozycji normalnej paliwo jest zasysane powyżej poziomu paliwa które jest przewidziane własnie na rezerwę. Ogólnie rezerwa przewiduje przejechanie awaryjne do 50km.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą