pomoc w ocenie Nomada

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » czw lut 25, 2016

Iron75 pisze:
SZOP pisze:VN 1700 Clasic Nomad
to tak , jakbyś napisał fiat 125p sedan kombi ;)
Skrobel ma rację :)
SZOP pisze:na zbiorniku znajduje się napis VULKAN
no i "vulKan" to raczej też tam nie jest napisane ;)
Zgadzam się, że ma być "VULCAN"-to takie moje przeoczenie może ono razić. Natomiast rzeczywiście nazwa modelu to VN 1700-C "C"- to pewnie clasic, a może nie. Nie mam pewności, w takim razie skąd na zbiorniku "nomad"? Dokumenty które posiadam to certyfikat własności ze stanu Nebraska, papiery celne,umowy itp. Nie ma na nich w nazwie sprzętu słowa "nomad", jest tylko VN 1700-C.Trochę to dla mnie zawiłe, no ale skoro ruszyłem temat, to chętnie doczytam opinie fachowców .

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » czw lut 25, 2016

nie wiem dokładnie jak to wygląda w przypadku 1,7 - tu pewnie koledzy podpowiedzą, ale w przypadku np VN800 są trzy wersje
VN800A - czyli custom
VN800B - czyli Classkic
VN800C - czyli Drifter

w przypadku 1700 może być podobnie
"C" nie musi oznaczać Classica

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt lut 26, 2016

Tak, przyznaję zwłaszcza w 1700 jest pogmatwane. Dla starszych modeli, VN800 czy 1500 było prościej, bo każda "wersja" miała swoją literkę, a kolejne roczniki jeszcze były oznaczane kolejnymi cyferkami. Czyli np. VN 800 Classic z 1998 roku miał oznaczenie modelu VN800B3 bo to był trzeci rok produkcji Classica.
Co ciekawe to oznaczenie nie ma odzwierciedlenia ani w początku numeru VIN ani w tym co mili panowie w urzędach wpisują w dowód rejestracyjny, bo w mojej 800 numer ramy zaczynał się paradoksalnie od VN800A i tak też miałem w dowodzie rejestracyjnym.

Tak czy inaczej w 1700 jest jeszcze gorzej. Model stanowi oznaczenie VN1700+3 znaki. Przy czym w jednym roku zdarzały się dwie różne litery dla jednego modelu po VN1700. I tak na przykład jeśli chodzi o Vulcan 1700 Nomad (czyli europejski Classic Tourer) modele przedstawiają się następująco (znalazłem dane tylko do 2010 roku):

Obrazek

Dla Voyagerów jest podobnie:

Obrazek

Tak więc który to model można określić tak naprawdę tylko po VINie. Dokładna lista modeli jest zawsze na ostatniej stronie instrukcji serwisowej, ale nie udało mi się znaleźć w PDF nowszej niż 2010.

@SZOP - tak czy inaczej masz rację - Twój model to jest z pewnością VN 1700 NOMAD, natomiast nie jest Classicem. Gdyby był kupiony w Europie to nazywałby się CLASSIC TOURER, ale nawet tutaj wersja CLASSIC (bez Tourer) byłaby zupełnie inna - nie miałaby kufrów, szyby, podestów pasażera i oparcia.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Yuzek
Posty: 1149
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Poznań/Kamionki
Motocykl: VN1700 Classic
VROC: 0

Post autor: Yuzek » pt lut 26, 2016

Skrobel :ok:
LwG Darek
Iguanas Poznań

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt lut 26, 2016

Hmmm... możliwe, że te dwie pierwsze litery mają coś wspólnego z ABS, bo w Nomadach z 2009 w ogóle nie można było zamówić ABS, a od 2010 taka możliwość się pojawiła. To może oznaczać, że np.:
VN 1700 CAF to jest VN 1700 NOMAD a
VN 1700 DAF to jest VN 1700 NOMAD ABS

Voyager od początku był dostępny z ABS, stąd obie wersje już w pierwszym roku produkcji.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » śr mar 02, 2016

Może ta informacja coś wyjaśni
Dla większej czytelności można pobrać sobie fotkę

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » śr mar 02, 2016

Może ta informacja coś wyjaśni
Dla większej czytelności można pobrać sobie fotkę

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr mar 02, 2016

Wszystko się zgadza.

Artykuł mówi o wersjach europejskich. Faktycznie tutaj występuje Classic (goły) i Classic Tourer (wersja ubrana, turystyczna). Ten drugi w USA nazywa się Nomad (o czym artykuł nie wspomina). Jest jeszcze wersja pośrednia Classic LT, która jest kompromisem - ma skórzane kufry zamiast plastikowych, szybę i oparcie pasażera.
I faktycznie od 2010 roku wszystkie nowe motocykle sprzedawane w Europie muszą mieć seryjny ABS. W USA nie było takiego wymogu i tam aż do 2013 ABS był wyposażeniem opcjonalnym. Chyba tylko Voyager miał ABS w standardzie, a i tak nie wiem czy od początku produkcji.

Zresztą to nie ma aż takiego znaczenia. SZOP, Twój motocykl to jest VN 1700 Nomad i tyle :)
LwG
Łukasz czyli Skrobel

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » śr mar 02, 2016

Myślę, że chyba wyjaśniliśmy temat dostatecznie ;) , dziękuję wszystkim zabierającym głos w tym temacie i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą