Wymiana sprzęgła VN 900

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Wymiana sprzęgła VN 900

Post autor: ciecio » ndz lut 21, 2016

Planuję przed rozpoczęciem sezonu wymienić sprzęgło w mojej 900
Pod koniec poprzedniego sezonu zauważyłem, że się ślizga.
Najbardziej odczuwalne na 5 biegu przy mocnym przyspieszeniu.
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania i wątpliwości.

1. Lepiej kupić części oryginalne czy też innych firm ?

2. Jeżeli innych firm to jakie ?

3. Jeżeli oryginalne to ile czego muszę zamówić:
https://www.kawasakisklep.pl/pl/clutch-566778.html

4. Z rzeczy dodatkowych czy oprócz uszczelki pod pokrywą sprzęgła coś jeszcze potrzebuję ?

5. Podobno są magicy którzy wymieniają sprzęgło bez spuszczenia oleju.
Możliwe to? Pytam, ponieważ olej mam dość świeży.

6. Jakieś inne rady sugestie ?

:yeee:
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » ndz lut 21, 2016

Czasem w niektórych maszynach jak pochylisz na bok to olej spłynie na drugą stronę i możesz pokrywę sprzęgła odkręcić bez utraty większości oleju. Niestety ale zawsze coś poleci.
Co do samego sprzęgła się nie wypowiadam bo nie znam tego modelu.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » ndz lut 21, 2016

To chyba prościej spuścić do miski i wlać ponownie. Przy okazji możesz pomoczyć parę godzin nowe tarczki w tym oleju.

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » ndz lut 21, 2016

PPV, też wolę spuścić olej.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

jozik2
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 15, 2015
Miejscowość: Rybnik
Motocykl: Kawasaki Vaquero VN1700
VROC: 0

Wymiana sprzęgła VN 900

Post autor: jozik2 » pn lut 22, 2016

Oprócz oleju musisz spuścić płyn chłodniczy,pod deklem jest pompa wody.A tak w ogóle to nic nie kupuj dopóki nie zobaczysz w jakim stanie jest sprzęgło.Ja kupiłem komplet tarcze,przekładki i sprężyny a okazało się że mam dobre tarcze tylko przekładki przebarwione . U mnie jak był zimny to nie rozsprzeglał , chyba trzeba było olej zmienić na innego producenta ,albo trzymać wyższy poziom ,a tak kupa roboty... :(

jozik2
Posty: 3
Rejestracja: pn cze 15, 2015
Miejscowość: Rybnik
Motocykl: Kawasaki Vaquero VN1700
VROC: 0

Post autor: jozik2 » pt mar 04, 2016

Może się komuś przyda.
Poskładałem moje sprzęgło i chodzi jak marzenie,no i skrzynia jakby ciszej przełączała. Najważniejsza sprawa przy wymiana to moment dokręcania śrub ze sprężynami na pokrywie sprzęgła ma być w vn 900 9.8 Nm. Gość który robił sprzęgło wcześniej za mocno dokręcił śruby i przygrzały się przekładki.Myślę jak za słabo dokręcone śruby lub sprężyny nie mają wymiaru to będzie ślizgać i typ oleju ma tu niewielkie znaczenie.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt mar 29, 2016

Z wyliczeń które otrzymałem od naszego forumowego kolegi wynika, ze oryginalny zestaw jest tańszy !! od zestawu EBC.
Czy droższe oznacza w tym przypadku lepsze ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » śr mar 30, 2016

Coś mi nie gra z tym za mocnym dokręceniem ,jest to raczej nie możliwe.Biorąc pod uwagę działanie sprzęgła które ma się NIE ślizgać ,to musi być skręcone na ful -max.
Teraz tak sobie myślę czy w 900 jest takie sprzęgło jak u mnie ? Raczej tak .
Śliska się sory u mnie ślizgało się jak podkładki sprężynowe się spłaszczyły ,czyli był mniejszy docisk na tarcze .
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz maja 08, 2016

Kilka wiosennych przejażdżek utwierdziło mnie w przekonaniu, że czas mojego sprzęgła dobiega końca i wymiana jest niezbędna.
Poczekam na jakiś deszczowy weekend i zbiorę się za wymianę.
W tym tygodniu muszę jeszcze dokonać zakupu i wciąż mam dylemat.

EBC czy oryginał.

Koledzy, podpowiedzcie :tube:
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą