Łącznik Rur Wydechowych

mbolo
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 04, 2014
Miejscowość: brzezie
Motocykl: kawasaki vn800
VROC: 0

Łącznik Rur Wydechowych

Post autor: mbolo » pn kwie 04, 2016

Witam. Zaślepić czy nie ? Ktoś próbował. Czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika ?

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » wt kwie 05, 2016

Nie zaślepiaj bo ma to wpływ na pracę w średnim zakresie obrotów.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

mbolo
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 04, 2014
Miejscowość: brzezie
Motocykl: kawasaki vn800
VROC: 0

Post autor: mbolo » wt kwie 05, 2016

Możesz bardziej rozwinąć temat ? A jak następuje zmiana na innego typu wydechy to nie ma tego połączenia. jak są puste to tez to pewnie nie działa. Będę wdzięczny za więcej informacji

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » wt kwie 05, 2016

To połączenie wpływa na opróżnianie cylindrów w zakresie średnich obrotów wykorzystując zjawisko falowości z dwóch cylindrów przez co mamy większy moment obrotowy i silnik równiej pracuje. Po zmianie na wydechy bez tego połączenia nie mamy tych korzyści. Może nie jest to jakaś ogromna różnica ale jednak silniki z połączeniem są efektywniejsze.

EDIT
Po zmianie trzeba zawsze gaźnik regulować! Ale nie na oko ;)
Ostatnio zmieniony wt kwie 05, 2016 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

mbolo
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 04, 2014
Miejscowość: brzezie
Motocykl: kawasaki vn800
VROC: 0

Post autor: mbolo » pt kwie 08, 2016

Znalazłem taką wypowiedź - możesz skomentować ?

"Moc i moment, a zmiana wydechu.
Standardowe wydechy mają dwa rozwiązania techniczne powodujące spadek mocy. Pierwsze to sam system zamknięty w puszce. Normy czystości spalin i hałasu wymuszają zastosowanie wielu kanałów i długiej drogi spalin zanim opuszczą one układ wydechowy.Takie rozwiązanie powoduje, że spaliny nie mają swobodnego przepływu i powodują znaczne opory w czasie suwu wydechu. Drugi aspekt zmniejszający, a właściwie potęgujący hamowanie wylotu spalin to łącznik pomiędzy kolektorami wydechowymi w naszych maszynach. Suw wydechu z jednego cylindra, przepycha spaliny poprzez ten łącznik do drugiego kolektora. Zwróćcie uwagę jak ciepły jest ten łącznik. Powoduje to wyrównanie ciśnień pomiędzy kolektorami, wycisza pracę, ale także powoduje kolene spowolnienie opuszczania spalin.
Każdy z wydechów akcesoryjnych cechuje się mniejszą masą i skomplikowaniem. Powoduje to łatwiejszy przepływ spalin, a co za tym idzie wzrost mocy i momentu. Czy znaczny? Raczej nie gdyż te wydechy także spełniają swoją rolę poprzez DB kilery (bez których możemy się liczyć z odebraniem dowodu rejestracyjnego), tyle, że w mniejszym stopniu. Jaki wzrost mocy? I tu zdania są podzielone, przy naprawdę dobrze skonstruowanym wydechu możemy zyskać do 10 %, ale na pewno z takim wydechem będziemy denerwować wszystkich wokół. Przy rozsądnym zachowaniu właściwości wytłumienia nie ma co liczyć na więcej niż 5 % i zmniejszenie wagi, a to już sporo

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » pt kwie 08, 2016

mbolo, nie mam jakiś wyników pomiarów czy też wiedzy i doświadczenia ale takie mam spostrzeżenie..
- producenci stosują różne rozwiązania by spełnić wymagania ustawowe względem hałasu czy czystości spalin.
- nie jest celem producenta wymuszone obniżanie mocy silników - choć można zauważyć tendencję w nowszych silnikach, że ich moc w porównaniu do starszej wersji jest mniejsza lecz moment obrotowy jest wyższy a to w zasadzie nim jeździmy.
- łączniki są stosowane w motoryzacji od dawna w celu podniesienia efektywności silników choćby kolektory w samochodach. Jest to stosowane w celu poprawy pracy w zakresie średnich obrotów dlatego wydłuża się doloty i wydechy.
- do silników typowo sportowych wysoko obrotowych stosuje się właśnie stożki od razu na gaźnikach/przepustnicach wtrysków oraz każdy cylinder posiada oddzielny wydech. Uzyskuje się silnik wysokoobrotowy który jedzie dopiero od 7-8tyś obr/min - patrz popularne szlifierki/plastiki
- w silnikach niskoobrotowych jakimi są V-ki rządzą się inne prawa i dobroci poprawy średnich obrotów i momentu obrotowego w tym zakresie są nie do przecenienia.
Jak widać z powyższego nie ma złotego środka i każdy gdzieś tam ma rację a wszystko to zależy do czego ma dany silnik służyć. :ok:

Dodam tylko jeszcze, że zjawisko falowości nie utrudnia opróżniania a je poprawia bo gdy jest otwarty zawór wydechowy w jednym cylindrze spaliny się wydostają poprzez wydech i łącznikiem idą do drugiego wydechu i tutaj się rozchodzą do wylotu i w stronę zamkniętego zaworu. odbijają się od niego wywołując na jego powierzchni podciśnienie i w momencie gdy on się otwiera nowe spaliny nie dość, że pod ciśnieniem to jeszcze są wysysane. Stąd te właśnie efekty poprawy działania silnika. Wiadomo, że zjawisko to działa do jakiejś określonej częstotliwości więc dla wysoskoobrotowców się je pomija.
Ostatnio zmieniony pt kwie 08, 2016 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt kwie 08, 2016

Masz jeden gaźnik i dwa kominy jakoś trzeba to wyrównać, ja co prawda jeździłem bez tego łącznika na silvertai`ach i nie regulowałem gaźnika i nie odczułem jakichś zmian - chyba że na przelotach to był jakby słabszy, spalanie bez zmian, wcześniej miałem wyprute oryginały, ale z deklami i łącznikiem.
zaślep, pojeździij, podaj wyniki :ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt kwie 08, 2016

Masz jeden gaźnik i dwa kominy jakoś trzeba to wyrównać, ja co prawda jeździłem bez tego łącznika na silvertai`ach i nie regulowałem gaźnika i nie odczułem jakichś zmian - chyba że na przelotach to był jakby słabszy, spalanie bez zmian, wcześniej miałem wyprute oryginały, ale z deklami i łącznikiem.
zaślep, pojeździij, podaj wyniki :ok:

Pendejo
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 07, 2014
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800B
VROC: 0

Post autor: Pendejo » śr kwie 13, 2016

A propos łącznika poprzedni właściciel u mnie go wyciął ma ktoś jakiś pomysł na dospawanie takiego?
Najłatwiej byłoby kupić wydechy z łącznikiem, ale to znowu loteria czy ich stan będzie taki sam lub lepszy od tych co mam.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr kwie 13, 2016

A masz pruty wydech ?

Pendejo
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 07, 2014
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800B
VROC: 0

Post autor: Pendejo » czw kwie 14, 2016

Mam wypruty całe zaślepki wycięte. Generalnie chętnie założyłbym wydech 2 w 1 ale nic sensownego poza fabrycznym z driftera nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw kwie 14, 2016

To łącznik Ci nie potrzebny, bo i tak spaliny się nie mają od czego odbić.

mbolo
Posty: 18
Rejestracja: ndz maja 04, 2014
Miejscowość: brzezie
Motocykl: kawasaki vn800
VROC: 0

Post autor: mbolo » ndz kwie 17, 2016

Przetestowałem. Lepszy dźwięk i jazda z łącznikiem otwartym.
Mam jeszcze problem z mieszanką. Gościu od rur mówi, że są za białe- zbyt uboga mieszanka. Ile powinien palić VN i jak powinno wychodzić na analizatorze spalin ?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz kwie 17, 2016

Mój średnio 5,5 na gumiaku 150/80 i zebatkach 17/39 minimum jaki uzyskałem to 4,7

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 45 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 45 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą