mientki pedał 

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

mientki pedał 

Post autor: Robert » wt kwie 26, 2016

Witam
przejrzałem forum, jest parę podobnych tematów związanych ze skrzynią biegów bądź problemami ze znalezieniem neutrala ale objawy u mnie nieco inne
VN900 custom
35 tysięcy stuknelo
Od pczatku u mnie
wcześniej tego nie było
objawy - w czasie jazdy przy probie redukcji dźwignia zmiany biegów "jest miękka", nie stawia żadnego oporu, wpada do samego dołu, oczywiście bieg się nie zmienia na niższy. Występuje tyko przy redukcji i mam wrażenie tylko z 3 na 2 i z 2 na 1.

Prośba o info, dzięki.

Awatar użytkownika
Wowo
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 28, 2015
Miejscowość: Stalowa Wola
Motocykl: VN800 Drifter
VROC: 0

Post autor: Wowo » wt kwie 26, 2016

Kurde na pierwszy rzut oka nie pokojarzyłem o co kaman

... a tu chodzi o "miękki"

... ale dzięki, uśmiałem się :D
BROTHERHOOD - Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » wt kwie 26, 2016

Ano miało być trochę do śmiechu w tytule, ale szczerze to zabawne dla mnie nie jest raczej :D

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » śr kwie 27, 2016

Objawy wskazują na to, że szwankuje zewnętrzny mechanizm zmiany biegów, czyli coś, co napędza wewnętrzny mechanizm zmiany biegów :p . Można się do niego dobrać bez wyjmowania silnika, jest ukryty pod częścią obudowy, w której jest okienko do kontroli poziomu oleju. Zobacz sobie w service manualu http://www2.vulcanrider.se/DL/Kawasaki_ ... Manual.pdf od strony 9.24

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » śr kwie 27, 2016

Hej Krzycho,

Dzięki za odpowiedź.

Trochę mnie uspokoiła Twoja odpowiedź - w sensie, że może to nie skrzynia, tylko coś prostszego. Zakładam, że dla wersji Custom jest taki sam mechanizm jak dla Classic.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » śr kwie 27, 2016

Custom i Classic nie różnią się pod tym względem.
Myślę, że w Twoim przypadku jest to kwestia zacinania się tego mechanizmu, może coś ze sprężyną, która wchodzi w jego skład...

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » śr kwie 27, 2016

Hej Krzycho, dzięki. Zastanawiam się w takim razie dlaczego problem dotyczy tylko redukcji na dwóch najniższych biegach? Byłoby tak, że dla różnych przełożeń są odrębne sprężyny? I to raczej nie tyle zacinanie się, tylko właśnie jakby brak jakiegoś ogranicznika, powodujący, że mechanizm bez żadnego oporu leci w dół i nie robi redukcji.
No nic, chciał nie chciał trzeba sprzęta odstawić gdzieś do fachowca ...

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » śr kwie 27, 2016

zadzwoniłem na szybko do dwóch autoryzowanych serwisów - podobno "usterka" dość nietypowa. Dwie różne "zdalne" diagnozy - sprężyna od wodzika [no ale przecież dźwignia wraca do góry tylko nie redukuje biegu], a w drugim przypadku zimmering. Na dzień dobry w obu przypadkach za samą diagnozę w warsztacie - czyli zdjęcie dekla, uszczelki, wylanie oleju i ocenę sytuacji 200-300 złociszów plus cena części ... :(

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » śr kwie 27, 2016

No cóż, ja jestem tylko zwykłym informatykiem...
Może dlatego nie rozumiem, co zimmering może mieć do Twojego przypadku... Przecież wszystko o czym piszemy pracuje w oleju, a nie masz problemów z żadnym wyciekiem. Sprężyna już bardziej prawdopodobna.
Mechanicy zwykle wiedzą lepiej. Powodzenia życzę.

Robert
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa Białołęka
Motocykl: VN900Custom
VROC: 0

Post autor: Robert » śr kwie 27, 2016

Zimmering, że podobno mógł zsunąć się i w związku z tym nie zazębia się na wałku ....

No ale cóż ja też błądzę, gdyż właśnie nie jestem mechanikiem ... :)

Dziękuję jeszcze raz za odpowiedzi

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą