wymiana płynu chłodzącego w vn 900

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr kwie 03, 2013

Proponuję fotorelację do działu: Mechanika/Zrób to sam/... :ok:

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » śr kwie 03, 2013

marekfg pisze:Napisz tak w przybliżeniu ile Ci to czasu zajęło i jakim płynem zalałeś?
Myślę, że (bez robienia zdjęć) da się to zrobić spokojnie w godzinkę, może półtorej. Na kostki elektryczne trzeba uważać, bo nie wiedzieć czemu każda ma inny system rozłączania... Lepiej się dobrze przyjrzeć zanim użyje się siły.
Zalałem Motul Inugel Expert. Za 5 litrów dałem 70zł. Jest też w litrowych butelkach, ale za 3 litry wychodzi prawie tyle co za 5 w dużej bańce. Teraz już wiem, że wchodzi przy wymianie równo 2 litry (a nie 2,2 jak w manualu). Jednak na ew. dolewki też dobrze coś mieć...

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » pt kwie 05, 2013

Właśnie przeprowadziłem operację na swoim pacjencie - przebiegła podręcznikowo :D Czas zbliżony - godzinka z małym okładem, a to z powodu konserwacji wszelkich wtyczek elektrycznych dostępnych po zdemontowaniu zbiornika, no i zabawy ze szmatką :D A teraz czas na równie miły relaks :piwo:
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

SZYMEX
Posty: 54
Rejestracja: sob gru 29, 2012
Miejscowość: Czarna Białostocka
Motocykl: Kawasaki VN 900 Clasic
VROC: 0

Post autor: SZYMEX » pt kwie 05, 2013

super relacja , teraz moge i ja zabierac sie za ten zabieg. :ok:

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » śr lip 23, 2014

Dzieki piekne za fotorelacje... wlasnie wymienilem plyn bo chyba wyczulony bylem po hiszpanskiej pogodzie (wentylator sie zaloczal nawet na autostradzie przy predkosci 110km/h), juz myslalem ze moze uklad chlodniczy zrobil sie nieszczelny i go zapowietrzylo ale wyglada ze wszytko ok).
Podczas wymiany i odpowietrzaniu tak jak pisales ''Ściskamy kilkukrotnie energicznie przewód między 2-gim cylindrem i obudową termostatu'' pieknie babelki poszly ale zaowazylem ze nalezy jeszcze moto do pionu postawic i powtorzyc czynnosc kilkakrotnie sciskania przewodu miedzy cylindrami (na bocznej stopce wydawalo sie ze wszytkie powietrze wyszlo a jednak po postawieniu w pion jeszcze sporo wlalem)...weszlo prawie 2 litry ale nie lalem w zbiorniczku na maxymalna kreske...zostalo moze 50ml.
Sorry za moj belkot ale podczas wymiany wlewalem tez w siebie duuzo plynow :butelka:
Jeszcze raz dzieki

czardasz
Posty: 50
Rejestracja: pn sie 19, 2013
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Obecnie brak
VROC: 0

Post autor: czardasz » pn maja 23, 2016

Dzięki Krzycho za poradnik, właśnie dzisiaj wymieniłem płyn, szybko i sprawnie dzięki fotomanual'owi :pada:


Płyn: Borygo AluFormuła 2L - 24 złote. (są też 5 L bańki po 52 złote)

:pedzi:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą